Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Ik voel me zo rot (dreumes slaapt niet door)


UntimelySardine71

UntimelySardine71

18-07-2022 om 14:46

Clau1982 schreef op 17-07-2022 om 19:41:


De methode geeft me rust in die zin dat ik in grote lijnen weet wanneer de dag 'stopt'. Wat me eigenlijk ook een beetje bij het volgende brengt: hoe laat gingen jullie kinderen met een middagdut van ongeveer 2 uur in de avond naar bed (23/24 maanden oud) ?

Voor dit soort vragen vind ik de voorbeeldslaapschema's in het boek Slaap! heel handig! Die kan je er zo op naslaan zonder het hele boek te lezen, er staan ook wat richtlijnen bij per leeftijdsgroep.

Ons kind is iets jonger en doet nu een dutje van 14-16 en leggen we rond 20.30 op bed. Als ze haar dutje vroeger doet gaat ze vaak ook eerder naar bed.



Wat balen dat jullie zo'n slechte nacht hebben gehad, zeg! Fijn dat je zus er voor je is. Sterkte met de dag vandaag...

Ik zou ook zeggen: go with the flow.
Kleine kinderen slapen soms gewoon nogal ruk, hoe minder druk je je daarom maakt hoe soepeler het gaat. 
En het wisselt enorm van fase tot fase. Denk je eindelijk het ‘probleem’ getackeld’ te hebben dient zich een heel nieuw ‘schema’ aan….
Schakel idd hulp in, slaap zoveel mogelijk bij waar je kunt.
Ga je kind niet ‘belonen’ met veel aandacht als dat niet nodig is maar ik heb ook wel fases gehad waarin opstaan met kind de enige mogelijkheid was. (Verder probeerde ik het zo saai en prikkelarm mogelijk te houden) 
Het gaat over!!

Clau1982 schreef op 18-07-2022 om 13:49:

[..]

Weet je, door die hele methode was ik dat (heel stom!) een beetje uit het oog verloren. En ik heb me (ook stom) aan schema's gehouden waar anderen zich aan houden. Bij die schema's gaat geen enkel kind van die leeftijd zo laat naar bed, dus ik dacht ook een beetje dat het een kwestie was van wel moe zijn maar niet willen slapen.

Ik lees dat er meer kinderen op die tijd naar bed gingen/gaan. Ik ga vanaf nu 9 uur (of wat later) aanhouden.

De kinderen van een vriendin van me gingen ook altijd laat naar bed voor mijn gevoel. Onze dochter was een 7-uur bedtijd kind, al werd ze wel regelmatig wakker nog. Maar die viel om 7 uur echt om. Kinderen van vriendin gingen rond een uur of 9 pas. Elk kind is anders en heeft andere (slaap)behoeftes. Wat voor de 1 werkt, hoeft bij jullie niet te werken helaas. Dat is het lastige van kinderen, uitvinden wat werkt  succes in ieder geval met alles! Hoop dat de oplossing er tussen zit!

Hoe gaat het nu met je?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.