Nick90
08-05-2025 om 17:31
Kind even alleen in de auto laten??
Kort vraagje?? Laten jullie je dreumes/peuter in de auto zitten tijdens het tanken/afrekenen? Of als je maar één ding moet kopen en snel terug bent?

linn19
08-05-2025 om 22:52
Nick90 schreef op 08-05-2025 om 19:17:
[..]
Nou ja ze is klein, nog geen meter, dit jaar wordt ze 2. Leer ze gewoon om je hand vast te houden werkt hier niet, zij zegt gewoon nee en laat los. Ik ben voor om ze even alleen in de auto te laten, met grote broer van 10 erbij gaat gaat het makkelijker
Als dit zo'n pittig meisje is dat nu al haar eigen willetje zo doordrukt zou ik de verantwoordelijkheid niet doorschuiven naar kind van 10 die dan maar even moet opletten dat ze netjes in haar stoeltje moet blijven zitten. Voor je het weet heeft zij zich losgewurmd uit haar stoeltje.

Due-scimmie
08-05-2025 om 23:27
Ik tank altijd bij onbemande tankstations dus die 2 meter dat ik naar pinautomaat loop blijven ze zitten.
De winkel gaan ze mee in als ik met de auto ben. 1 keer toen ze 5 en 7 waren zijn ze even blijven zitten maar dat vind ik niks. Terwijl ze wel gerust even thuis kunnen blijven als ik vlakbij boodschappen doe.

Happyapple
09-05-2025 om 06:39
Bij tanken en afrekenen in het tankstation in het dorp laat ik ze evt wel in de auto zitten. Aan de snelweg zou ik ze meenemen als ik alleen met ze ben.

Pytha123
09-05-2025 om 07:38
Ze zijn nu groter, maar ik liet ze wel even zitten. Soms sliep de jongste en dan vond ik het zonde om haar wakker te maken. Soms hadden ze zo veel lol samen dat ze niet mee wilden. Raam op een kier, auto op slot en 2 minuten later weer terug.

Madamecannibale
09-05-2025 om 08:29
Eigenlijk alleen bij het tanken en afrekenen. Of om even snel iets binnen te pakken terwijl de auto voorstaat. Verder laat ik een peuter nooit alleen, ze kunnen echt geen gevaar inschatten nog.

LydiaDietz
09-05-2025 om 08:48
Kind ging gewoon mee, en in de fase van ik ben twee en ik zeg nee dan ging ze desnoods onder m'n arm mee. Ik laat m'n kleine kinderen niet onbeheerd achter in een auto.
En als het je om het snackje gaat dan zorg je dat je vantevoren iets in je auto hebt liggen.
Je kan ook toch tussendoor nog even ergens anders tanken voor je de kinderen hebt.
En anders loop je even met een krijsend kind over je schouder dat tankstation binnen. Leuk en handig is anders maar velen gingen u voor.

duizel
09-05-2025 om 09:05
Nick90 schreef op 08-05-2025 om 19:21:
[..]
Kom je überhaupt wel eens bij een snelwegpomp? Het is daar gewoon druk en ook ik als volwassene kan omver gereden worden laat staan een kabouter van amper een meter hoog.
Dan is het bij mij geen hand geven? Dan til ik je op. Dat zorgde er wel eens voor dat ik met een krijsend kind liep maar in de auto laten, zeker bij een snelwegpomp zou ik niet doen.

Lizzyliz
09-05-2025 om 11:33
Ga naar een pomp waar je een pinzuil hebt. Probleem opgelost. Ik zou mijn kind nooit in de auto laten zitten bij een tankstation. En als het niet veilig genoeg is voor je kind, dan dus op naar een ander tankstation.

Dees!
09-05-2025 om 12:02
Ik ging bij voorkeur tanken bij een pomp met pinzuil. En als dat niet kon dan liet ik ze even in de auto zitten terwijl ik snel ging afrekenen. Ik heb dat altijd veiliger gevonden dan ze laten lopen tussen al die wegrijdende auto’s.
Ondertussen ook nog even gaan plassen ging mij dan weer te ver. Ik vond altijd wel dat ik ze in het oog moest kunnen houden.

Nick90
09-05-2025 om 12:15
Lizzyliz schreef op 09-05-2025 om 11:33:
Ga naar een pomp waar je een pinzuil hebt. Probleem opgelost. Ik zou mijn kind nooit in de auto laten zitten bij een tankstation. En als het niet veilig genoeg is voor je kind, dan dus op naar een ander tankstation.
Je kind zit toch ook alleen terwijl jij aan het tanken bent en de meter in de gaten moet houden of als jij er met je rug naar toe staat bij de pinzuil?

Nick90
09-05-2025 om 12:18
Voor de mensen die hun kind meenemen, wat denken jullie dat er kan gebeuren als je kind even in de auto laat met de deuren op kinderslot, de sleutels in je zak en zicht op je auto?

Bakblik
09-05-2025 om 12:31
Nick90 schreef op 09-05-2025 om 12:18:
Voor de mensen die hun kind meenemen, wat denken jullie dat er kan gebeuren als je kind even in de auto laat met de deuren op kinderslot, de sleutels in je zak en zicht op je auto?
Kind sabbelt op capuchonkoordje, de nestel (zo'n afgewerkt uiteinde) laat los en daar verslikt het zich in.
Kind wurmt zich uit de gordel, wil jou achterna maar kan niet uit de auto en gaat volledig door het lint.
Kind ziet jou weggaan en gaat compleet tot zijn stekker waardoor het overgeeft en ademt een beetje van die kots in waardoor het geen licht meer krijgt.
Drie situaties die ik ongeveer aan de hand heb gehad met mijn kinderen en die dus ook kunnen gebeuren als je even bent gan betalen.
Vooral mijn jongste was een soort mini-Houdini. Die kwam voordat hij een jaar was al een keer voorin kijken tijdens het rijden. Dus geschetst scenario is niet geheel ondenkbaar.

MamaE
09-05-2025 om 12:43
Wij tanken meestal na werk, dus zonder dochter, maar soms kan het even niet anders. Toen ze echt nog klein was, nam ik haar mee naar binnen met afrekenen. Handje vast uiteraard en sommige dingen zijn geen keuze in het leven.
Nu ze wat ouder is, snapt ze dat ik niet weg ga, maar zo terugkom en blijft ze wel eens zitten. In de supermarkt neem ik haar wel mee, want daar ben je doorgaans langer dan twee minuten en mensen op de parkeerplaats weten natuurlijk niet hoe lang je kind al in de auto zit. Ik heb dan ook geen zicht op de auto.

Nick90
09-05-2025 om 12:43
Bakblik schreef op 09-05-2025 om 12:31:
[..]
Kind sabbelt op capuchonkoordje, de nestel (zo'n afgewerkt uiteinde) laat los en daar verslikt het zich in.
Kind wurmt zich uit de gordel, wil jou achterna maar kan niet uit de auto en gaat volledig door het lint.
Kind ziet jou weggaan en gaat compleet tot zijn stekker waardoor het overgeeft en ademt een beetje van die kots in waardoor het geen licht meer krijgt.
Drie situaties die ik ongeveer aan de hand heb gehad met mijn kinderen en die dus ook kunnen gebeuren als je even bent gan betalen.
Vooral mijn jongste was een soort mini-Houdini. Die kwam voordat hij een jaar was al een keer voorin kijken tijdens het rijden. Dus geschetst scenario is niet geheel ondenkbaar.
Ja dat vind ik allemaal nogal vergezocht, je laat je kind geen uren alleen natuurlijk waardoor het compleet loco gaat. Aangereden worden lijkt me wel een risico. En ja ook volwassenen met een peuter op hun arm kunnen aangereden worden lijkt mij.

Bakblik
09-05-2025 om 12:49
Nick90 schreef op 09-05-2025 om 12:43:
[..]
Ja dat vind ik allemaal nogal vergezocht, je laat je kind geen uren alleen natuurlijk waardoor het compleet loco gaat. Aangereden worden lijkt me wel een risico. En ja ook volwassenen met een peuter op hun arm kunnen aangereden worden lijkt mij.
Vergezocht? Ik had er hier 1 die binnen 3 minuten door het lint kon gaan. En echt dat uiteinde van zo'n capuchonkoordje, wat al vaker in de mond heeft gezeten, is er ineens af.
Aangereden worden met kind op de arm een reeel risico? Waar woon jij dat mensen zo hard rijden bij een tankstation? Hier bij de tank kan je echt niet harder dan 5 kilometer per uur als er meer dan 1 auto is.