Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kleuter zit de hele dag buiten


Ik zou geloof ik ook de wijkagent bellen. Eerst een vragen voor advies wat te doen. In ieder geval niet laten gaan, volgende week weer aan het werk en het dan vergeten..

ik zou eens met het jongetje gaan praten

Bijtje82 schreef op 28-04-2022 om 07:51:

Wij waren vroeger altijd hele dagen buiten op die leeftijd.

Mijn vriend ook en zijn opvoeding is nou niet bepaald een goed voorbeeld 

YvonneSon schreef op 27-04-2022 om 23:00:

Heb je dat kindje gevraagd waar hij woont? Misschien kunnen de ouders wel hele logische opheldering geven. En anders zou ik 112 bellen want dit neigt toch wel naar verwaarlozing.

112 bellen????? Dat is een grapje toch?

Battle-Royale schreef op 28-04-2022 om 05:17:

[..]

Of hij heeft gewoon meivakantie zoals veel kindjes nu

Dan nog is het raar dat 'ie de hele dag alleen op straat loopt. 

Vier jaar zou ik echt nog wel te jong vinden om zo lang alleen buiten te zijn. Even kan best wel maar zeker niet dag in, dag uit. 
Ik ben best wel makkelijk met de kinderen maar op die leeftijd hield ik ze vanuit de keuken in de gaten en als ze alleen waren na een half uur weer naar binnen (en toen ik eens ging plassen was mijn jongste meteen vertrokken naar een heel ander deel van de wijk 🤣, moesten burgernet inschakelen om haar te vinden 🤦🏼‍♀️). Wij wonen en woonden in een woonerf met een afgeschermde speeltuin aangrenzend aan het huis. 

Iets te snel: 


Ik zou ook even met het jochie gaan kletsen en afhankelijk van zijn antwoorden kijken wat ik verder zou doen. Zou in ieder geval vragen waar hij woont. 

Hele dagen alleen buiten klinkt een beetje als dat hij naar buiten wordt gestuurd omdat zijn ouders niet weten wat ze met hem aanmoeten. Ga eens met hem praten en leg het daarna voor aan de wijkagent. 

Ik zou ook even met het jongetje praten en vragen waar hij woont. Misschien willen z'n ouders rustig thuis werken en sturen ze hem daarom heel de dag naar buiten, in z'n eentje. Dat kan niet met zo'n jong kind. Er is vast een oplossing maar dan moeten zijn ouders eerst weten dat het een probleem is wat ze doen.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

28-04-2022 om 10:21

A12345 schreef op 28-04-2022 om 09:45:

[..]

Dan nog is het raar dat 'ie de hele dag alleen op straat loopt.

Ik zou toch eerst even een gesprekje aanknopen.

Mijn kind speelde op die leeftijd ook wel eens alleen buiten, maar zeker geen hele dagen. Dat kan gewoon niet, hele dagen in weer en wind een kind van vier zonder toezicht naar buiten sturen. Ik zou eens met het jongetje gaan praten en op basis daarvan eventueel verder handelen.

Ik kan me er zo weinig bij voorstellen, hele dag buiten. Moet dat kind dan nooit naar de wc? En eten en drinken doet hij toch ook lijkt me?
Maar al is hij elke dag een paar uur alleen buiten, dan nog lijkt me dat veel, zeker als hij alleen is. Ik zou ook even een praatje met hem gaan maken. Vragen waar hij woont, en dan zelf eens bij zijn ouders informeren. Dan kun je daarna altijd nog contact zoeken met de wijkagent. Vind het zelf altijd wat raar om meteen maar naar een 'instantie' te stappen zonder dat je zelf eerst wat navraag doet of het gesprek aan gaat. Dan zorg je denk ik alleen maar dat de boel vaak onnodig escaleert. Bovendien: beter een goeie buur dan een verre vriend. Wie weet kan TO nog wat betekenen voor die ouders van dat jongetje of voor het jongetje zelf.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

28-04-2022 om 10:29

MamaE schreef op 28-04-2022 om 10:24:

Mijn kind speelde op die leeftijd ook wel eens alleen buiten, maar zeker geen hele dagen. Dat kan gewoon niet, hele dagen in weer en wind een kind van vier zonder toezicht naar buiten sturen. Ik zou eens met het jongetje gaan praten en op basis daarvan eventueel verder handelen.

Als het regent is hij er niet volgens de OP en ik veronderstel dat TO niet de hele dag uit het raam kijkt en ik lees hier nog al overtrokken reacties als bijv 112 bellen. Tis meivakantie, het is lekker weer, dus buiten spelen kan prima, wie weet woont het kind daar niet in de buurt.

Battle-Royale schreef op 28-04-2022 om 10:29:

[..]

Als het regent is hij er niet volgens de OP en ik veronderstel dat TO niet de hele dag uit het raam kijkt en ik lees hier nog al overtrokken reacties als bijv 112 bellen. Tis meivakantie, het is lekker weer, dus buiten spelen kan prima, wie weet woont het kind daar niet in de buurt.

Ja mijn kind speelt ook veel buiten hoor. Maar speelt dan ook met kinderen uit de buurt, komt regelmatig thuis om te plassen of iets te eten/drinken. Wat TS beschrijft lijkt meer op verveeld rondhangen dan op spelen.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

28-04-2022 om 10:37

MamaE schreef op 28-04-2022 om 10:34:

[..]

Ja mijn kind speelt ook veel buiten hoor. Maar speelt dan ook met kinderen uit de buurt, komt regelmatig thuis om te plassen of iets te eten/drinken. Wat TS beschrijft lijkt meer op verveeld rondhangen dan op spelen.

Wie weet is hij bij oma omdat de ouders werken? En kent hij niemand daar en is oma van de oude stempel ofzo. Ik kan me ook niet voorstellen dat TO de hele dag door uit haar raam kan loeren naar dat kind. Beste oplossing zou toch zijn om gewoon even een praatje te maken met het kind. 

Battle-Royale schreef op 28-04-2022 om 10:29:

[..]

Als het regent is hij er niet volgens de OP en ik veronderstel dat TO niet de hele dag uit het raam kijkt en ik lees hier nog al overtrokken reacties als bijv 112 bellen. Tis meivakantie, het is lekker weer, dus buiten spelen kan prima, wie weet woont het kind daar niet in de buurt.

Welgeteld één reactie over 112, verder reageert niemand hier overtrokken, 

Jij zou niks doen, duidelijk, ik ben blij dat niet iedereen zo is. Het is (ook in de meivakantie en ook bij mooi weer) niet normaal dat zo'n klein kindje zo lang alleen buiten is. Ook al zijn het uren en geen hele dag. 

En als je ziek thuis zit zoals de to, ben je misschien aan het lezen of tv kijken, maar kijk je ook regelmatig even naar buiten gedurende de dag. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.