Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kleuter zit de hele dag buiten


YvonneSon schreef op 27-04-2022 om 23:00:

Heb je dat kindje gevraagd waar hij woont? Misschien kunnen de ouders wel hele logische opheldering geven. En anders zou ik 112 bellen want dit neigt toch wel naar verwaarlozing.

Zoek eens op wanneer je 112 belt aub! 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

28-04-2022 om 12:02

Rondstruiner schreef op 28-04-2022 om 10:41:

[..]

Welgeteld één reactie over 112, verder reageert niemand hier overtrokken,

Jij zou niks doen, duidelijk, ik ben blij dat niet iedereen zo is. Het is (ook in de meivakantie en ook bij mooi weer) niet normaal dat zo'n klein kindje zo lang alleen buiten is. Ook al zijn het uren en geen hele dag.

En als je ziek thuis zit zoals de to, ben je misschien aan het lezen of tv kijken, maar kijk je ook regelmatig even naar buiten gedurende de dag.

Nee ik voel niet zo die drang om mezelf overal mee te bemoeien inderdaad of de redder der kinderen uit te hangen. Ik vind niet snel wat van andermans opvoeding of hoe zij met hun kind omgaan, mogen ze helemaal zelf weten, maar om nou 112 of de wijkagent bellen vind ik best ver gaan.

Battle-Royale schreef op 28-04-2022 om 12:02:

[..]

Nee ik voel niet zo die drang om mezelf overal mee te bemoeien inderdaad of de redder der kinderen uit te hangen. Ik vind niet snel wat van andermans opvoeding of hoe zij met hun kind omgaan, mogen ze helemaal zelf weten, maar om nou 112 of de wijkagent bellen vind ik best ver gaan.

Volgens mij is praktisch iedereen hier het erover eens dat 112 bellen onzinnig is in deze situatie, dus misschien kun je daar nu over ophouden.

De wijkagent bellen is iets heel anders. Er zijn talloze kinderen die verwaarloosd en/of mishandeld worden in Nederland, elk jaar meer dan 100.000. En dat kan gewoon doorgaan omdat mensen wegkijken, zich er niet mee willen bemoeien en zeggen moeten ze zelf weten. Ik vind daar iets van.

Dit is gewoon geen normale  situatie, zo'n klein kindje lang alleen buiten, wat jij jezelf daar ook over wijsmaakt.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

28-04-2022 om 12:25

Rondstruiner schreef op 28-04-2022 om 12:16:

[..]

Volgens mij is praktisch iedereen hier het erover eens dat 112 bellen onzinnig is in deze situatie, dus misschien kun je daar nu over ophouden.

De wijkagent bellen is iets heel anders. Er zijn talloze kinderen die verwaarloosd en/of mishandeld worden in Nederland, elk jaar meer dan 100.000. En dat kan gewoon doorgaan omdat mensen wegkijken, zich er niet mee willen bemoeien en zeggen moeten ze zelf weten. Ik vind daar iets van.

Dit is gewoon geen normale situatie, zo'n klein kindje lang alleen buiten, wat jij jezelf daar ook over wijsmaakt.

Misschien kun jij proberen wat beter te lezen aangezien ik welgeteld in een post heb gezegd dat ik 112 bellen wat overtrokken vind. En misschien proberen om niet je eigen normen en waarden als de enige juiste te beschouwen en ze op te dringen aan jan en alleman. 

Battle-Royale schreef op 28-04-2022 om 12:25:

[..]

Misschien kun jij proberen wat beter te lezen aangezien ik welgeteld in een post heb gezegd dat ik 112 bellen wat overtrokken vind. En misschien proberen om niet je eigen normen en waarden als de enige juiste te beschouwen en ze op te dringen aan jan en alleman.

Nee hoor, twee keer achter elkaar, zie onder. Verder is dit een forum, dus daar kom je allerlei meningen tegen, ook over normen en waarden. Ik vind iets van de jouwe ja, dat mag gewoon. Jij vind ook iets van die van anderen, want je noemt hun reacties overtrokken, dus het is ook een gevalletje pot/ketel wat jij mij hier verwijt. Als je andere meningen over jouw normen en waarden niet prettig vind kun je beter in een dagboek gaan schrijven dan op internet.

Battle-Royale schreef op 28-04-2022 om 12:02:

[..]

Nee ik voel niet zo die drang om mezelf overal mee te bemoeien inderdaad of de redder der kinderen uit te hangen. Ik vind niet snel wat van andermans opvoeding of hoe zij met hun kind omgaan, mogen ze helemaal zelf weten, maar om nou 112 of de wijkagent bellen vind ik best ver gaan.

en:


Battle-Royale schreef op 28-04-2022 om 10:29:

[..]

Als het regent is hij er niet volgens de OP en ik veronderstel dat TO niet de hele dag uit het raam kijkt en ik lees hier nog al overtrokken reacties als bijv 112 bellen. Tis meivakantie, het is lekker weer, dus buiten spelen kan prima, wie weet woont het kind daar niet in de buurt.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

28-04-2022 om 13:11

Rondstruiner schreef op 28-04-2022 om 13:02:

[..]

Nee hoor, twee keer achter elkaar, zie onder. Verder is dit een forum, dus daar kom je allerlei meningen tegen, ook over normen en waarden. Ik vind iets van de jouwe ja, dat mag gewoon. Jij vind ook iets van die van anderen, want je noemt hun reacties overtrokken, dus het is ook een gevalletje pot/ketel wat jij mij hier verwijt. Als je andere meningen over jouw normen en waarden niet prettig vind kun je beter in een dagboek gaan schrijven dan op internet.

[..]

en:


Battle-Royale schreef op 28-04-2022 om 10:29:

[..]

Als het regent is hij er niet volgens de OP en ik veronderstel dat TO niet de hele dag uit het raam kijkt en ik lees hier nog al overtrokken reacties als bijv 112 bellen. Tis meivakantie, het is lekker weer, dus buiten spelen kan prima, wie weet woont het kind daar niet in de buurt.

Och gut ik heb er twee keer iets over gezegd, nou nou...

En nu ga ik jou verder negeren, tis duidelijk dat jij vooral jezelf graag leest. 

Rondstruiner schreef op 28-04-2022 om 12:16:

[..]

Volgens mij is praktisch iedereen hier het erover eens dat 112 bellen onzinnig is in deze situatie, dus misschien kun je daar nu over ophouden.

De wijkagent bellen is iets heel anders. Er zijn talloze kinderen die verwaarloosd en/of mishandeld worden in Nederland, elk jaar meer dan 100.000. En dat kan gewoon doorgaan omdat mensen wegkijken, zich er niet mee willen bemoeien en zeggen moeten ze zelf weten. Ik vind daar iets van.

Dit is gewoon geen normale situatie, zo'n klein kindje lang alleen buiten, wat jij jezelf daar ook over wijsmaakt.

Ik snap niet goed dat "wijkagent bellen" de eerste stap moet zijn. 

Het lijkt mij juist dat je zelf even met zo'n jochie gaat kletsen. Dat je dus zelf contact maakt en niet een bericht stuurt naar de wijkagent "en je daarmee je plicht hebt gedaan". 

Als er meer speelt bij het jongetje, hoe fijn is het dan voor hem om te weten dat hij gezien wordt, dag in dag uit. Niet alleen als de wijkagent op de fiets even langs komt.


Bijtje82

Bijtje82

28-04-2022 om 14:45

Ik snap die wijk agent wel. Als jij als wild vreemde ineens met een kind staat te praten heb je dat weer. Dat kan in deze tijd helemaal niet meer.. Voor je het weet heb je een aan klacht aan je reet 😬

Bijtje82 schreef op 28-04-2022 om 14:45:

Ik snap die wijk agent wel. Als jij als wild vreemde ineens met een kind staat te praten heb je dat weer. Dat kan in deze tijd helemaal niet meer.. Voor je het weet heb je een aan klacht aan je reet 😬

Wat is er gebeurd met "it takes a village to raise a child"?

Waarom zou je in vredesnaam een klacht aan je reet krijgen? 

Gewoon in de open lucht, even erbij gaan zitten. Of in de tuin werken of de stoep vegen en even naar hem zwaaien. Misschien komt er dan wel iemand naar buiten stuiven, des te beter. Hoef je ook niet meer te vragen waar hij woont 😅.

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

28-04-2022 om 16:27

Een goede wijkagent is laagdrempelig. Kent de wijk en de mensen . Is laagdrempelig in contact . Ook en juist voor kleine kinderen. Als er wat met het gezin in kent de wijkagent de juiste stappen en zorg .

Grote kans dat de wijkagent, als je dit meldt, direct een melding doet bij Veilig Thuis, waarna die club zich met het gezin gaat bemoeien.

Ik zou dus eerst het ventje zelf maar eens aanspreken en pas als zijn reactie serieuze reden tot zorg geeft, zou ik naar de wijkagent stappen.

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

28-04-2022 om 17:00

nee hoor een wijkagent gaat zelf even kijken

Ja, en daarna doet hij een melding bij VT

Dus ok, de agent doet niet direct een melding bij VT, maar de kans dat hij/zij een rapportage naar VT stuurt na poolshoogte te hebben genomen, is m.i. aanzienlijk

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

28-04-2022 om 17:06

En hoe bepaal jij wat zorgelijk is 
Bij een 4 jarige

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.