Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Komt ie weer, zindelijk worden ...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kooiker

bedankt voor de tip! heb ik echt wat aan!

Gezocht: h&m leeuwenonderbroek!

(Forumbeheer, ik heb hem ook bij Vraag en aanbod gezet, maar de nood is hoog...mag hij even in dit draadje staan?)

Mijn zoon is dus plotseling zindelijk geworden, maar vooral omdat hij een onderbroek met een leeuw die ik had gekocht zo prachtig vindt en graag aan wilde. Nu ben ik de onderbroek kwijt!! Huis op zijn kop, maar kan hem echt niet vinden (waar zou dat ding ooit opduiken?)

Ik heb hem vorig jaar gekocht bij H&M, dus die hebben hem nu niet meer. Kortom, gezocht: een witte onderbroek met een leeuwenkop voor op het kruis. Maat 98-104 (eventueel een maatje groter). Vorige jaar te koop bij H&M!

Onze dank is groot....

Lies

(Liesbosapestaartjekpnplanet.nl)

bertje1

bertje1

15-05-2009 om 11:36

Voor 2e beginnen

sorry hoor, hier hebben jullie nix aan maar mensen moeten gewoon eens aanleren voor het 2e jaar te beginnen met zindelijk maken! geen geneuzel met nee-fase of gewenning etc.

ik denk: onderbroekje aan, potje ergens zetten en volhouden... misschien in de vakantie?

Mamvantwee

Mamvantwee

15-05-2009 om 12:36

Gemakkelijk gezegd

...en dan zeker elke dag dweilen, wassen en verschonen? Zindelijk 'maken' gaat echt niet. Als je geluk hebt, is je kind er aan toe, maar zo niet, dan ben je lekker een jaartje bezig met zindelijk ''maken'.

CC

CC

15-05-2009 om 21:05

Grappig bertje1

Heb je al eens voor die fase gestaan?
Heb je al eens gedacht aan Ban de papierenluier?
Meteen boven het potje hangen als de baby persgeluidjes maakt?
Hopla geen gezeur, doen! Ik neem dan meteen een aandeel in glorix of zo.

Leandra

Leandra

17-05-2009 om 13:46

Eerst zindelijk met ontlasting dan plassen

Hallo!

Hier weer een update. Er lijtk schot in de zaak te zitten. Mijn zoon geeft nu wel aan als hij moet poepen. Hij heeft al een aantal keren op de wc gepoept deze week. Zijn plas laat hij echter nog gewoon lopen en hij zegt ook niets. Ik dacht dat kinderen altijd eerder voor het plassen zindelijk waren ???
Hoe gaat het bij jullie?

Groetjes Leandra

Mathilde

Mathilde

17-05-2009 om 16:50

Goed!

Gistermorgen was zijn nachtluier droog en kwam er een ENORME plas in de wc. We laten het nu aan hem over om te gaan plassen/poepen, het gaat heel goed dit weekeinde (klein ongelukje gisteren toen hij dacht dat het alleen een windje was, oeps). Vrijdag op het kdv was hij ook de hele dag droog. Nou ja, hij was zeiknat, maar dat kwam door de regen haha.
Bij mijn kids ging het vrijwel gelijk op, zindelijk voor plas en poep. Met plas heb je wel sneller succesmomenten, tenminste zo gaat dat hier. Ik zou het gewoon zo nemen zoals het komt, na het een volgt vast het ander. Wat ik wel steeds deed, is ze op het potje zetten als ze geplast hebben. Dus natte kleren uit en even op het potje en dan schone kleren aan.
Ik ben beide keren pas begonnen met zindelijk maken toen ik het idee had dat ze doorhadden hoe het werkt. Zoon stond namelijk expres in bad te plassen bijvoorbeeld (eerst per ongeluk, oudste moest heel hard lachen en toen deed hij het nog een keer). Misschien kan het inderdaad wel eerder (ze waren beiden ongeveer drie), maar dan heb je er wel meer werk aan. En ik vond het nu met mijn zoon al genoeg werk . We zijn ook niet meer van de generatie die de kids op het potje vastbond, zoals mijn oma. Die kwam dan na een uur eens kijken of er al wat was gebeurd. Ze waren wel allemaal voor hun tweede zindelijk, dat klopt.
Mijn vader kreeg de eerste twee kids van zijn tweede lichting ook droog met anderhalf. Maar de derde pas met drie jaar. Zelfde methode, ander kind.
Mathilde

Zindelijk!

We kunnen het nog nauwelijks geloven, maar sinds vorige week maandag geen ongelukjes meer! Terwijl hij tot twee dagen daarvoor nog NOOIT iets in het potje had gedaan. Het is dus toch zo; het gebeurt van de een op de andere dag. Hij had dus binnen no time zijn stickervel (beloning:hijskraan!) vol.
Het enige waar ik niet helemaal zeker van ben is of hij wel echt zindelijk is voor ontlasting: dat doet hij namelijk heel weinig, nu al twee dagen niet. Terwijl we toch vaak poepluiers hadden. Hij roept wel (bij periodes) om de haverklap: 'Poep!', maar laat dan steeds alleen maar een windje. Nou ja, hij heeft het al wel een keer of drie op het potje gedaan, maar ook een keer in zijn luier. Verder is zijn luier (die hij 's nachts en tijdens zijn middagslaap nog draagt) meestal droog. Behalve als wij te lui zijn...hij riep vanochtend om half zeven dat hij moest plassen, toen hebben wij teriuggeroepen dat hij het in zijn luier mocht doen...

Ik neem dus afscheid van dit draadje. Veel succes jullie!

Wat betekent dit nu weer?

Eerst maar eens drie hoeraatjes voor Mathilde en mamamalies, want daar komen allemaal positieve geluiden uit. Super!
Hier gaat het eigenlijk ook heel goed en is in principe overdag droog en hij geeft netjes aan als hij moet poepen, doet dit in de pamper en meld zich dan weer. Ook kan hij het al veel langer ophouden en hoeft niet meer zo vaak.
Maar.... vanochtend is hij weer naar de psz geweest en vorige week is hij 2 keer daarvan droog (wel met luierbroekje aan) thuis gekomen.Is daar ook een paar ker naar de wc gegaan. Nu ook weer een luierbroekje aan maar nu is het helemaal mis gegaan. Hij wilde ook daar op school niet naar de wc toe. Dus is daar ook niet geweest. Vreemd toch? Is dit weer gewoon zo'n fase? En thuis wilde hij direct zijn broekje uit en plassen op de wc. Bijzonder kind hebben we.

Leandra

Leandra

18-05-2009 om 17:51

Update

Mamalies,gefeliciteerd! Weer een stapje ver in de zelfstandigheid . Thein, lijkt me best normaal hoor, dat het op de psz de ene keer beter gaat dan de andere keer. Misschien was hij nu meer afgeleid.
Hier vandaag op het kdv ook enkele plasjes gedaan! Ook een paar ongelukjes waarvan 1 een 'expresje'.Maar we gaan vooruit. Wie weet binnenkort helemaal zonder luier.....

Groetjes Leandra en succes iedereen.

*Rymcke*

*Rymcke*

19-05-2009 om 10:10 Topicstarter

Hier

Gisterenmiddag wilde hij zelf luier af (had op KD in een schone luier (net verschoond) lekker gepoept zei hij) en toen thuis was is de lamp aangesprongen. Dus luier thuis af en ging netjes hele middag naar de wc !!!! wilde niet op potje, was voor babies zei hij, hij was heel groot al. Ik stomverbaasd natuurlijk. Toen viel meneer in slaap op de bank, en waarempel bleef droog. Heeft tot 8 uur netjes op wc geplast en nu weer voorgezet. Wilt heel graag de remise of station van Thomas trein en de gele trein (Molly geloof ik) (heeft al heel klein baantje en Thomas treintje). Heeft hij nu echt het licht gezien ? Duimen jullie mee. Hij wilt nu zelf ook echt lijkt het.
Gr, Rymcke

Linda99

Linda99

19-05-2009 om 11:53

Rymcke

Super! Ik duim met je mee.

*Rymcke*

*Rymcke*

20-05-2009 om 20:50 Topicstarter

Het lampje gaat al feller branden

Vandaag over de hele dag maar twee ongelukjes gehad. De hele dag zat zijn poep dwars. Als hij in een hoekje kroop dan hup gauw naar de wc.
Tot ie vanavond opeens heel hard naar de pot rende en opeens lag er een super keutel in. Dit is echt de allereerste keer dat hij op de pot poept. Heeft het de hele dag al geprobeert op de wc.
Knappert toch. Moest ik toch effe melden.
Gr. Rymcke

Super rymcke en hier

super rymcke dat het ineens zo lekker gaat!
Hier is meneertje maandag en woensdag weer naar de psz geweest en wilde gewoon niet naar de wc. Dus 2 keer thuis gekomen met een volle luierbroekje. Juf vond ook maar dat we er mee moesten stoppen. Ze geloofde niet helemaal dat hij dus buiten school, altijd netjes op de wc plast. Begrijp niet helemaal waarom hij niet naar school op de wc wilde? Ik heb nu maar afgesproken dat ze het maar eventjes niet meer moeten vragen en als hij zelf komt dat het prima is. Misschien voelt hij een bepaalde druk op hem? Verder wilde ik eens proberen om eerst een onderbroekje dan een luierbroekje erover heen aan te doen. Misschien dat hij dan wat meer voelt dat hij in zijn broek plast en dan toch zich bedenkt om op school naar de wc te gaan. wat een flappie is het ook weer!

*Rymcke*

*Rymcke*

22-05-2009 om 20:43 Topicstarter

Thein : raar van psz

Nou ze hebben toch ook gezien dat hij het wel kan. Dus gewoon zetten hoor !
Gr. Rymcke

*Rymcke*

*Rymcke*

22-05-2009 om 20:56 Topicstarter

Hier ...

Vanaf maandag al heel series bezig. 's middags in zijn onderbroekje op de bank in slaap gevallen maar netjes droog na 1½ uur. Dinsdags 2 ongelukjes gehad maar 's middags geslapen en wilde perse naar bedje, luier omgehad, en daar zat plasje in. Verder droog.
Woensdag 3 ongelukjes maar ook gepoept op het potje.
Gisteren maar 1 ongelukje ! En dat voor de hele dag. Heeft niet geslapen en dus vind ik dat super knap.
Ik moest vandaag werken. En dus ging hij naar het KD. Ik had besloten de gok te wagen. 3 broeken mee en 5 onderbroeken, hij wilde zelf luier aan. hmmm. Maar net voor we gingen moest hij plassen, luier netjes droog en netjes plas op de wc. Op KD (lopend er heen) moest hij weer, luier weer droog en netjes plas op wc. Toen luier afgedaan. Ik kon hem niet afhalen. Grote broers gedaan. (oudste is bijna 16, is dan weer het voordeel). Enne Toen ik thuis kwam Zat hij te huilen. Ja had gepoept boven, helaas op het laminaat. Ikke opgeruimd. TOt mijn grote verrassing de broek en onderbroek die ik hem vanmorgen heb aangedaan. HUH helemaal droog .... Jongens hadden geen natte kleren in het vak gevonden en in mandje maar hadden de tas met de droge kleren ook niet mee. Oeps mis ik het hele weekend 5 onderbroeken. Slik, nu niet echt superveel verschoning helaas. Maar als het echt zo is is het toch kei knap. Gaan daar echt niet wassen. Had echt de zelfde broek aan als ik hem vanmorgen om heb gedaan. En had geen luier om toen de jongens hem kwamen halen. En ik heb hem daar echt afgedaan. Mijn kanjer, voel mij echt trots worden.
Gr, Rymcke

Rymcke

Goed man! Tjee wat een knapperd is het hoor, helemaal toppie!
Ik vond de reactie ook wel vreemd, ik vroeg ook wat ze er mee bedoelde met: helemaal mee stoppen? Ze geloofde niet helemaal dat Thein dus wel thuis of ergens anders droog was. Uiteindelijk zei ze,nou dan moeten we maar doorzetten. Ik zie het wel. Push hem maar niet te veel denk ik, want dat werkt averechts.

Leandra

Leandra

24-05-2009 om 15:24

Hier is het klaar!

Hallo!

Lang niet gereageerd i.v.m. vakantie. Afgelopen maandag had hij voor het eerst op de wc geplast op het kdv. Na maandag een flink stijgende lijn en we kunnen wel zeggen dat hij zindelijk is! Soms een ongelukje, maar meneer rent vaak naar het toilet en laatst met luier om wilde hij toch naar de wc. Het is dus klaar!!!! Pff, ik dacht dat het nooit zou gebeuren en nu is het ineens klaar. Ik lees dat het bij ook goed gaat, Rymcke!

Groetjes Leandra

*Rymcke*

*Rymcke*

24-05-2009 om 15:45 Topicstarter

Leandra en verder hier

Hier dus zelfde, al heeft hij zijn nachtluier al/nog om dan wilt hij graag plassen op de wc.
Vanmiddag naar het voetbal van de tweede geweest. En ... wilde perse luier om. Nou net daar aangekomen moest hij plassen en waarempel ook poepen. Even later moest hij weer. Toen is de oudse meegelopen en weer gepoept netjes op de grote C.
Heeft nog wel ongelukjes maar tja net voor de wc en zo.
Maar vind het kei knap.
Gr. Rymcke

*Rymcke*

*Rymcke*

24-05-2009 om 15:48 Topicstarter

Enne praatjesmakers

En onze jongste zou het super geweldig vinden als ook jullie op deze knappert willen stemmen.
www.praatjesmakers.com
Foto wedstrijd en dan foto's, foto nummer 3 is deze jongeman. Voornaam begint met een T. Een in een deuk liggend jongetje in zijn pyjama in de wasmand.
Kan helaas maar per comp. (IP adres) 1 x.
Gr. Rymcke

Leandra

Leandra

24-05-2009 om 19:21

Gestemd rymcke!

Hoi!

Ik heb gestemd, hoor!

Groetjes Leandra

Mathilde

Mathilde

25-05-2009 om 16:14

Nu ook 's nachts (het lijkt wel reclame)

Sinds afgelopen woensdag is hij thuis geweest en heeft maar twee keer een ongelukje gehad (waarvan eentje pal voor de wc omdat hij staande wilde plassen, maar dat mislukte helemaal haha). En vrijdagavond kwam hij naar beneden om te zeggen dat hij echt niet meer met een luier wilde slapen. Die nacht helemaal droog gebleven, zaterdagnacht ging het mis (hij had wel geroepen maar zo zacht dat ik dacht: die slaapt wel weer in, helemaal niet meer aan gedacht dat 't menneke misschien naar de wc moest, ach wat zielig). Afgelopen nacht ook weer goed. En overdag gaat hij nu helemaal zelfstandig op wc of potje. Dus! Bij deze verklaar ik ons officieel uit de luiers .
Thein, lopen ze dan wel mee met hem naar de wc? Mijn kids durven namelijk ook niet goed op een andere wc of potje dan thuis, dan moet ik er echt bijblijven en ze vast houden of zo. Beiden kregen hun eigen potje ook mee naar het kdv, dat maakt de drempel net iets minder hoog. Misschien ook iets voor jullie?
Groetjes, Mathilde

*Rymcke*

*Rymcke*

25-05-2009 om 16:23 Topicstarter

Gisteren

Had onze tweede een voetbaltoernooi. En jongste natuurlijk ook mee. Toen moest hij plassen. Hmmm kantine potdicht. Ja gek he. Dus wij de kleedkamers in en op een wildvreemde (en stinkende) pot ja hoor netjes plassen. Even later moest hij weer en ging hij samen met de oudste (die is 15) en die kwam triomfantelijk terug met hem, mamma hij heeft gepoept op de wc. Wauwie toch. Dus gaat hier ook erg goed. Vandaag op school ongelukje gehad en net toen we thuis kwamen uit de winkel (moeten sjaggelen om hem ergens te kunnen laten plassen, bij hoge uitzondering omdat ik ook iets kocht) pfff fijn winkelen. Ik moest heel nodig maar jongste riep nee, en toen in de keuken oeps, mamma ik moest toch. Nou ja. Hindert toch niets.
'S nachts helaas nog niet zo ver. Maar ik ben al zoooo blij met dit resultaat.
Heb nog 14 luiers en dus voor 2 weken (nachtluier) en dan ben ik oppie. Klein pakje nog kopen of niet. Hmmm effe wachten, kijken als we twee weken verder zijn.
THANXXX stemmers.
Gr, Rymcke

Ergens anders plassen

is denk ik niet het probleem. Mijn zoontje gaat regelmatig mee met zijn nichtjes/oma/opa/oom enz en die helpen hem ook mee naar de wc. Ook wil hij alleen maar naar de wc en niet meer op het potje. Zondag zijn we de hele dag naar de dierentuin geweest en hij kwam zich steeds netjes melden dat hij moest plassen, terwijl hij heel druk aan het spelen was! Maandag heb ik hem eerst een onderbroek aangedaan en daarna een luierbroekje en wat denk je? Hij had een heel klein plasje in de onderbroek gedaan, het was zo weinig dat het luierbroekje nog helemaal droog was. Maar hij is dus de hele ochtend niet naar de wc op de psz geweest. Maar heeft het dus de hele tijd opgehouden. Toen we naar huis liepen, begon hij ineens te roepen dat hij moest plassen. Dus thuis aangekomen snel op de wc en daar kwam dus een boel!
Ik heb samen met de juffen overlegd om hem woensdag zonder luierbroekje naar school te brengen en als hij 1 ongelukje krijgt, dan mogen ze hem wel meteen een luierbroekje daarna aan doen. Want de juf vond ook wel dat hij zich eigenlijk een beetje aanstelde en een beetje nep deed. Hij begon verschrikkelijk dramatisch te doen als de juf hem vroeg om naar de wc te gaan. Dus ben benieuwd. Het blijft vaag dat hij niet naar de wc wilt daar, terwijl hij op verschillende plekken al naar de wc is geweest (in winkels,dierentuin, bij familie enz) en met verschillende mensen. Echt typisch pipo gedrag van mijn zoon!

Thein

Bij mijn zoon duurde het ook langer voordat hij op de wctjes op het kdv wilde bij hem ging het vooral om dat hij daar niet wilde poepen. Wat bleek het nou te zijn? Hij vond het te druk. Hij wilde wat meer privacy als hij moest poepen. Toen de leidsters de andere kinderen even uit de wc/keuken haalde ging hij netjes poepen...

liefs lisa

Hier ook klaar!

ook al 4 nachten droog! Een keer snachts geroepen, braaf geplast, en doorgeslapen.

Wanhopende moeders: het kan dus. Een jongen van 3,5 die nog noooooooit IETS op een potje of wc had gedaan in 2 dagen zindelijk. Eerste dag 3 ongelukjes, tweede dag 1 ongelukje, sindsdien droog.
Kennelijk wist 'ie het al lang...

Succes,
Lies

Mathilde

Mathilde

28-05-2009 om 10:21

Mammalies

O, dat is hartstikke mooi! Bij mijn oudste ging het ook zo, die kon het ook al lang .
Na een paar nachten een volkomen verkleumd kind vanwege kletsnat bed, toch maar weer besloten om 's nachts een luierbroekje aan te doen. Vanmorgen hoorde ik zachte voetjes naar de wc trippelen en bij het aankleden bleek het luierbroekje nog droog. Dit keer had de plaskabouter Stef dus wel wakker gemaakt . Overdag gaat het nu helemaal goed, ook bij spannende dingen zoals feestjes. Al met al hebben we daar bijna een maand over gedaan, helemaal niet slecht. Die nachtzindelijkheid komt vanzelf wel.
Mathilde

Pfff

Het was gister zulk mooi weer dat ik ook eens een poging gewaagd heb met zoon van 2j 5m. Nou, ik heb het geweten. In iets van 3 uur 2 grote plassen en 3 mini plasjes in de onderbroek en 1 keer gepoept. Hij wil wel op het potje maar zit dan 1 seconde en staat op en zegt "klaar".

Hier geen wonder dus . Kijken of ik nog eens probeer vandaag. Kan je het ook gewoon af en toe proberen? Wij gaan vanochtend bv boodschappen doen enzo en dat zie ik eigenlijk niet zitten zonder luier. Vanmiddag kan ik gewoon thuisblijven.

Tuurlijk petal en update

zo zijn wij ook begonnen! Gewoon wanneer je thuis bent proberen en gaat dit helemaal goed, dan kun je weer een stapje verder.
Hier is Thein woensdag wel naar de wc geweest op de psz(das al heel positief) maar moest eigenlijk niet plassen. Hij had een klein ongelukje gehad en ze hebben hem wel verschoond en toen meteen een luierbroekje aangedaan (heb ik ook met ze afgesproken) Verder was hij ook gewoon niet helemaal zichzelf die woensdag en donderdag (denk door het onrustige weer) dus ook thuis 2 kleine ongelukjes gehad. Ach ja, we hebben allemaal wel eens een slechte dag.
Ik heb met de psz afgesproken dat we gewoon verder gaan zo.

liora

liora

30-05-2009 om 12:11

Ligt het aan mij?

Hoi allemaal,

Ik snap best dat jullie het leuk vinden als kinderen zindelijk worden, maar ik krijg de indruk dat jullie er enorm mee bezig zijn. Thein, wat wil je nou bereiken? Wat schiet je ermee op? Ik snap het echt niet. Vind je het zo belangrijk dat hij nu zindelijk wordt, en niet over 6 maanden? Ben je dan een betere moeder of is hij dan een betere zoon?

Zindelijk worden heeft niks te maken met wekenlang de hele tijd ongelukjes, ik herken het gewoon niet.

Even een citaat van Thein van 16 april: "Ik vind (is iig hier in mijn omgeving zo) dat ze zo zitten te zeuren. Mijn zoontje is 2,5 en is ook nog niet zindelijk, maar hij wil het gewoon niet. Drama als ik hem push! Dus wat heeft dat nou weer voor zin. Ik heb ook zo'n denkertje en hij is al zo van: "alleen als ik het goed kan, dan doe ik het" Ik denk dus dat het dus vanzelf wel komt. Maar in mijn omgeving zeuren ze zo: '" is die nou NOG niet zindelijk"! Wordt het niet eens tijd, dat hij zindelijk wordt??. Pff. Dit is misschien eventjes niet het onderwerp, maar ervaren jullie dat gezeur ook zo? Ik heb er nog geen problemen mee dat hij nog niet zindelijk is, maar mijn omgeving blijkbaar wel."

Je bent nogal omgeslagen, of misschien doorgeslagen?

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.