Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Komt ie weer, zindelijk worden ...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Liora

wil je echt dat ik hier serieus op reageer? Je zegt jullie, maar valt MIJ aan. Ik vind het iig aanvallen wat je doet.
Moet ik alles uitleggen in details? Want blijkbaar haal jij de oude koeien uit de sloot. Denk wat je wilt en jij denkt dat ik doorgeslagen ben prima.
Ik probeer hier ADVIES te vragen en vraag niet om KRITIEK. Ik ben nu al een paar keer echt aangevallen op mijn vragen en zo heb ik niet eens meer zin om hier wat te vragen.
Ga wel uit dit draadje, lijkt me verstandiger ben d'r even klaar mee.

liora

liora

30-05-2009 om 13:49

Thein

Ik wil je echt niet aanvallen, maar snap je gewoon niet zo goed. Je kunt ervoor kiezen om er niet op in te gaan, dat is je goed recht. Je hoeft het draadje er toch niet om te verlaten?

Vraag me alleen af of er meer meelezers zijn die zich hoe langer hoe meer gaan verbazen over dit draadje. En vraag me ook oprecht af wat het nou uitmaakt of je kind nu zindelijk wordt of in oktober.

Liora

Liora

Ik vraag me nu af of ik verkeerd bezig ben. Anders dan de luier uitdoen en maar proberen weet ik het ook niet. Of moet ik wachten tot zoon zelf zijn luier uit wil (geen idee wanneer dat zou zijn, hij vind het wel best)? Hoe ging dat bij jou?

Ik probeer het vanmiddag nog even, lekker in de tuin gewoon in een onderbroekje, en misschien morgen ook als het uitkomt maar dan maandag gewoon maar weer de luier aan op het kdv. Om nou weken / maanden met een potje achter hem aan te lopen en te dweilen heb ik geen zin in. Dan over een maand nog eens proberen?

Janna3

Janna3

30-05-2009 om 14:38

Liora

Ben het wel met je eens. Het heeft echt niet veel zin om zo te pushen. Uiteindelijk scheelt het misschien een paar maanden, maar kost een enorm veel tijd en ergernis. Tijd die je ook op een leuke manier kunt besteden met je kind. Onze oudste twee werden uit zichzelf zindelijk met 2jaar en 11maanden en 3jaar en 6 maanden. Dat was binnen twee weken bekeken, zonder problemen. Onze jongste is nu 2 jaar en 7 maanden en vindt de wc buitengewoon interessant, maar heeft duidelijk nog geen controle over zijn spieren.
Ik kan me voorstellen dat je met een kind van 3.5 jaar gaat oefenen omdat school eraan komt. Ik kan me ook voorstellen dat je je peuter in de zomer in zijn blootje door de tuin laat lopen. Maar om er nu zo'n project van te maken, dat gaat mij ook wel wat te ver.

liora

liora

30-05-2009 om 15:13

Petal

Hoi Petal,

Ik kan niet beoordelen of je verkeerd bezig bent, dat klinkt meteen ook zo veroordelend en zo bedoel ik het echt niet.
Volgens mij is het heel normaal dat een kind van rond de twee weleens in een potje plast en aangeeft geplast en gepoept te hebben. Als je dan de luier uitlaat, zullen er vast kinderen zijn die het snel door hebben, maar lang niet allemaal.

Het is op zich heel handig om te wachten tot luiers vaker droog zijn bijvoorbeeld, en als een kind wat ouder is gaat het makkelijk.

Ik heb het destijds ook weleens te vroeg geprobeerd, maar niet wekenlang. Ik vind echt dat als een kind wekenlang veel ongelukjes heeft, dat het dan nog niet zindelijk is. Dus als je wekenlang, of maandenlang, altijd twee reservebroeken en onderbroeken moet meenemen, dan zou ik denken dat je wat te vroeg bent begonnen.
Misschien denken anderen hier anders over. Belangrijker zijn de ervaringen: als er nou heel veel moeders zijn die wel maanden met heel veel ongelukjes hebben gedeald maar toch daarna een positief resultaat hadden, dan zeg ik niks meer!

Liora

Ayanna

Ayanna

30-05-2009 om 15:29

Spontane actie

Hier een mannetje van 2jr en 9 mnd die heel goed weet waar een potje of een wc voor is. Hij heeft ook goed in de gaten wanneer hij moet plassen of poepen. Is soms spontaan op potje gaan zitten zonder iets te doen, maar verder vond ie het prima zo. En ik eigenlijk ook... Tot hij vanochtend tijdens het aankleden zei: ik plassen. Op het potje. En ja hoor, zijn eerste echte officiele plas op het potje!!! Terwijl ik dat helemaal niet verwacht had. Ben heel trots op hem en laat hem nu zelf het tempo bepalen. Ben namelijk heel nieuwsgierig of hij het een volgende keer weer vanuit zichzelf vraagt.....

Hmmm

Nou ja, wij modderen maar gewoon wat aan - dat heb je he, met die 1e kinderen . Vandaag 3 periodes van een onderbroekje aan en: geen natte broeken en 2 plasjes op de pot. Dat vond ik al heel wat! Niet dat ik nu denk dat hij aan het zindelijk worden is, het was gewoon opletten en geluk hebben.

Ayanna

Ayanna

30-05-2009 om 22:48

Vanavond weer!

Voor het slapen gaan gevraagd of hij wilde plassen op het potje en ja hoor: een keurige plas gedaan!!! Nu vraag ik me af of ik nu moet doorzetten en min of meer gaan 'trainen'. Of zal ik het op zijn beloop laten?? Toen ik hem zei dat hij morgen geen luier aan hoefde, maar een echt jongensonderbroek aan mocht, riep hij: nee, ik wil juier aan! En nee, dat is geen typfout....

amk

amk

30-05-2009 om 23:09

Ayanna

nu zou ik idd gewoon structureel het potje aanbieden op vaste momenten. Voor en na het slapen gaan. En ook bij langere perioden er tussen door. En elke keer als het gevraagd wordt.
Je kind geeft nu zelf aan. Daar moet je dan wel weer gebruik van maken.
Mijn dochter was in 2 dagen overdag droog. Ik zette haar wel op het potje voor en na het slapen maar verder geen actie mijnerzijds tot ze zelf begon te vragen. 's nachts was ze het toen al een paar weken, maar dat had ik nog niet door. (Ja, rare volgorde maar toch zo gegaan)

dc

dc

31-05-2009 om 10:07

Liora

hier toevallig net eentje die zindelijk aan het worden is, en ik ben het erg met je eens. Wij zien het pushen met de vele ongelukjes ook niet zitten.

Wel altijd aangeboden, maar nooit moeilijk gedaan als hij nee zei. En vorige week wilde hij opeens geen luier meer in huis en bij de oppas. Op een paar keer "te laat" na geen problemen gehad.

*bella*

*bella*

31-05-2009 om 19:28

Ligt eraan

Op zich vind ik echt dat zindelijk worden een proces van kind zelf is. Vaak heb ik het idee dat het een proces van ouders (lees moeders) is. En daar ben ik het gewoon niet mee eens. kind wordt zelf groot, ik ondersteun alleen. Heb ze ook niet leren lopen! (maar wel eindeloos aan handje met ze gelopen toen ze dat wilden)
Dus hier was het potje aanbieden en laat maar gaan.
Van de andere kant was mijn tweede er zo eentje die, ondanks dat ze echt wel zindelijk was en heeel gemotiveerd, toch nog regelmatig ongelukjes had. Maar toch had ik het idee dat het bij haar niet goed zou zijn terug die luier om te doen.
En nu hetzelfde bij het zindelijk worden ´s nachts, vannacht was het weer raak. Terwijl ze toch zeker 2 maanden droog is geweest. Ik zie het ook niet zitten de luier weer om te doen, voelt niet goed bij haar nu. (luier ´s nachts is op haar nadrukkelijke vraag afgegaan, zou anders gewacht hebben want ze is 5, dus wat mij betreft tijd zat)

*Rymcke*

*Rymcke*

31-05-2009 om 22:17 Topicstarter

Hier

Vanaf vorig jaar zomer het potje aangeboden. Meegenomen naar de wc etc. Maar hij had (toen 2½ jaar) absoluut er nog geen zin in. Maanden later weer een poging gedaan, weer geen succes. Maart dit jaar ook nog steeds niet. Ondertussen is onze man 3½ en sinds 2 weken nieuwe poging gestart en jaaaaaa deze is geslaagd. Ik kan nu roepen hij is overdag helemaal zindelijk.
De oudste met 2 jaar en 8 maanden overdag zindelijk, de tweede met 3½ meteen dag en nacht, de derde met 2 en 10 maanden overdag en net na zijn derde verjaardag ook 's nachts zindelijk. Nu de vierde ook met 3½ jaar overdag. 's nachts werkt nog niet.
Maar als het kind er niet aan toe is lukt het echt niet. En vooral niet boos worden als weer eens iets nat is. Het zei zo. Ooit komt het.
Rymcke

Mathilde

Mathilde

05-06-2009 om 17:05

Ik ben toch wat directiever, geloof ik. Mijn oudste is van de gemakzucht en totaal niet prestatiegericht, die heb ik flink gepushed om op het potje te gaan (ze KON het volgens mij toen al lang, maar ze wilde niet). Rond 3 had ik haar eindelijk zo ver en toen was het in twee dagen wel klaar. Jongste heeft wat meer geldingsdrang, die wilde een maand geleden geen romper meer aan en tja, met een onderbroek aan moest hij van mij toch echt op een potje of de wc. Sinds twee weken is hij behoorlijk goed droog overdag, maar daar hebben we wel een week of vier over gedaan, met volop dweilen en zelfs een potje mee naar een pretpark haha. Maar blijkbaar werkt drillen dus ook .

Sassie

Sassie

08-06-2009 om 13:48

Hier ook herkenning

Zoontje van bijna 4 die alles in zijn broek doet en dat zonder luier om.
Hij is ook erg bijdehand, maar aan zijn verstand peuteren dat hij het moet aangeven wanneer hij moet......niet dus.

Ik kreeg de tip van familie om hem niet direct een schone broek aan te trekken, maar hem eens een tijdje (10 min bijv.) met zijn natte plasbroek rond te laten lopen (want een vieze natte broek wil meneer dus niet).

Belonen met cadeaus en stickers verzamelen voor en cadeautje werkt hier dus niet. Zodra hij een keer op de WC geplast heeft en zijn cadeau geincasseerd heeft, plas hij weer vrolijk door in zijn broek.

Niet gepusht wel doorgezet..

en mijn zoon is zindelijk. Zowel op school als thuis. meer wil ik niet kwijt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.