Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Met een driejarige naar Burgers Zoo: tips?

Ik ga komende week met mijn zoon van 3 naar Burgers Zoo, hoera! Hij wil al tijden naar een echte dierentuin met een olifant (in tegenstelling tot de kinderboerderij - dat is geen echte dierentuin..). Ik ben nog nooit in BZ geweest, en zie op de website dat het enorm groot is. Zijn er tips over wat zeker te bekijken? Welke stukken zijn aan te raden met een peuter, waar kun je dieren goed zien zonder al te veel zoekwerk? En zijn er speeltuintjes of plekken om te eten/drinken waar we zeker even langs moeten? Heeft BZ van die meesleepkarretjes waar ik 'm eventueel in kan zetten als hij moe is, of moet ik zelf een buggy of bolderkar mee? Vragen, vragen..


ik ben al jaren niet naar Burgers zoo geweest. Ik vond de kassen wel heel mooi maar voor kinderen misschien wat saai. Mocht je nog je plannen willen aanpassen. Amersfoort heeft een heel leuke dierentuin. En die is zeker geschikt voor kinderen. Mijn kinderen waren dol op alle speciale kinder-klim-routes. En ze hebben olifanten  🐘 en ook van die trekkarretjes voor kinderen.

de speeltuin is natuurlijk leuk. De Ocean met de roggentunnel. De Bush en dan het paadje bij de waterval, over de stenen, door de bosjes. Dat zijn hier de grote favorieten.

Ze hebben trekkarren bij het begin.

Bloemetjesolifant

Bloemetjesolifant

19-07-2021 om 22:00 Topicstarter

Plantenbak schreef op 19-07-2021 om 21:43:

ik ben al jaren niet naar Burgers zoo geweest. Ik vond de kassen wel heel mooi maar voor kinderen misschien wat saai. Mocht je nog je plannen willen aanpassen. Amersfoort heeft een heel leuke dierentuin. En die is zeker geschikt voor kinderen. Mijn kinderen waren dol op alle speciale kinder-klim-routes. En ze hebben olifanten 🐘 en ook van die trekkarretjes voor kinderen.

Heb ik naar gekeken, maar voor een driejarige moet ik in Amersfoort entree betalen, en bij Burgers Zoo niet. En aangezien we ze beide nog nooit gezien hebben ga ik dan liever lekker lunchen van dat geld , haha.

Bloemetjesolifant

Bloemetjesolifant

19-07-2021 om 22:01 Topicstarter

Bloempot schreef op 19-07-2021 om 21:44:

de speeltuin is natuurlijk leuk. De Ocean met de roggentunnel. De Bush en dan het paadje bij de waterval, over de stenen, door de bosjes. Dat zijn hier de grote favorieten.

Ze hebben trekkarren bij het begin.

Dankjewel voor de tips! De Roggentunnel klinkt wel heel gaaf, ben benieuwd hoe zoon dat vindt

Wij hadden onze eigen buggy mee, vond ik toch wat handiger dan de trekkarren. 
Ik vond de Safari wel een lange wandel, maar misschien was dat omdat dat het laatste stuk was wat wij bekeken 😌
Verder gewoon je laten verrassen, je kunt altijd nog een keer gaan als je niet rond komt, maar wij vonden het goed te doen 

absoluut de ocean niet overslaan is echt prachtig.

De Desert zou ik overslaan, dat is nogal dieren zoeken.
En zeker langs de leeuwen, giraffen en zebra's. Lekker herkenbare dieren voor je peuter. De apen zijn ook altijd leuk, door het tunneltje 'tussen' de gorilla's zitten.
Bij het grote restaurant is ook een speeltuin, zowel binnen als buiten. Tussendoor zijn er ook zo nu en dan kleine speeltuintjes.

Bloemetjesolifant

Bloemetjesolifant

19-07-2021 om 22:18 Topicstarter

Herkenbare dieren zijn wel fijn inderdaad, zijn grote favorieten zijn momenteel olifanten en apen, dus daar gaan we zeker even langs. Giraffen maken enorm veel indruk denk ik. En ik bedenk me net dat ik gewoon mijn Tula drager mee kan nemen, dan weet ik zeker dat ik 'm kan dragen als hij toch te moe wordt, zonder dat ik de hele tijd zo'n kar mee hoef te nemen

Bloemetjesolifant schreef op 19-07-2021 om 22:00:

[..]

Heb ik naar gekeken, maar voor een driejarige moet ik in Amersfoort entree betalen, en bij Burgers Zoo niet. En aangezien we ze beide nog nooit gezien hebben ga ik dan liever lekker lunchen van dat geld , haha.

Idd, heel fijn. Ik had toen jongste 3 was een abonnement op burgers, veel gebruik van gemaakt. Geen middagdutje meer en nog niet naar school, ideale dagbesteding.

Dat was pre-corona dus wellicht is er eea veranderd. Het is enorm uitgestrekt en heuvelachtig dus we namen altijd een buggy mee, maar je kon idd ook karretjes lenen bij de ingang. Ipv trekkar waren het volgens mij meer soort 3-wiel rolstoelen die je duwt. Ik heb iig een keer met zo'n 'rolstoel' gelopen. 

Leuke speeltuinen, maar verwacht dat het in de vakantie wel druk zal zijn. Eten is erg duur, en niet heel bijzonder. Ik vond het restaurantgebeuren ook veel tijd innemen, dus nam het meeste zelf mee zodat je dat ergens met uitzicht op dieren kunt opeten. 

Oceaan is prachtig, mangrove ook leuk. Na tientallen bezoekjes zijn dat nog steeds de hoogtepunten voor mijn kids.  Bush vonden mijn 3-jarigen vooral vervelend 'warm' en desert ook weinig aan. Bush is ook irritant met kinderwagen. Maar goed wellicht beleeft jouw kind het anders, echter als je beperkte tijd hebt zou ik daar rekening mee houden.

Savanne, Apen en vogels vielen altijd in de smaak. Bij de Savanne kunnen de dieren ver weg zijn maar je ziet altijd wel wat en tis een leuke wandeling. 

mijn tante nam mij, kleuter van net 4 met veel dierenriemen, vol verwachting mee naar Blijdorp. Ik schijn vooral geïnteresseerd te zijn geweest in de mussen en de eenden 😅. Dat was best een teleurstelling voor haar. De giraffen, olifanten enzo - zo groot!
Hopelijk heeft jouw dierentuinbezoeker er meer plezier in!!

Bloemetjesolifant

Bloemetjesolifant

19-07-2021 om 22:38 Topicstarter

Wilgenkatje- schreef op 19-07-2021 om 22:31:

mijn tante nam mij, kleuter van net 4 met veel dierenriemen, vol verwachting mee naar Blijdorp. Ik schijn vooral geïnteresseerd te zijn geweest in de mussen en de eenden 😅. Dat was best een teleurstelling voor haar. De giraffen, olifanten enzo - zo groot!
Hopelijk heeft jouw dierentuinbezoeker er meer plezier in!!

Hahahah, ik zie hem er wel voor aan maar we gaan wel zo nu en dan naar andere grote dingen, en dan moet hij altijd even omschakelen en kan hij er wel van genieten. Dus ik hoop dat dat deze week ook zo gaat

Plantenbak schreef op 19-07-2021 om 21:43:

ik ben al jaren niet naar Burgers zoo geweest. Ik vond de kassen wel heel mooi maar voor kinderen misschien wat saai. Mocht je nog je plannen willen aanpassen. Amersfoort heeft een heel leuke dierentuin. En die is zeker geschikt voor kinderen. Mijn kinderen waren dol op alle speciale kinder-klim-routes. En ze hebben olifanten 🐘 en ook van die trekkarretjes voor kinderen.

Ik las kassa... 

Burgers zoo vind ik wel een leuke dierentuin! Gewoon beetje rondwandelen, ik maak eigenlijk nooit echt een route vooraf. Zie wel waar ik langs kom en als het saai is gaan we snel verder dochter vind eigenlijk alle dierentuinen wel leuk ook. Als er ook een speeltuin is vind ze het helemaal top!

Wij hebben een abonnement bij Burgers en we zijn er dus regelmatig. Reken er inderdaad op dat het heuvelachtig is en uitgestrekt, voor onze driejarige is de buggy wel nodig. Ik zou via de olifanten en stokstaartjes richting de Rimba lopen. Dan kan je de zeekoe in de Mangrove bekijken. daarna kan je via de vogels en de apen naar de Safari lopen. Verder is de Ocean ook erg leuk voor de kleintjes. Hou er rekening mee dat daar nu een tijd voor gereserveerd moet worden, zeggen ze ook bij binnenkomst.
Kwa restaurants heb je het Safari restaurant, of de grote bij de speeltuin maar die zit aan het begin van de Rimba. Goed om over na te denken in de route.  

Mijn driejarige vond tot voor kort de ocean best spannend. De bush wel erg leuk, lekker rennen en vogels kijken. De mangrove is altijd een groot succes. Speeltuin ook. Er is ook nog een binnenspeeltuin. De desert zou ik overslaan en de safari deels.

Burgers Zoo is leuk, pas nog geweest. De desert en de bush vonden ze hier saai en warm. Ocean, mangrove, rimba en Safari zijn heel leuk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.