Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Mickaella

Mickaella

16-07-2020 om 12:37

Mijn zoontje van 20 maanden slaapt heel veel.

Hoi,

Wat is een normaal slaap ritme van een 20 maanden peuter?

Mijn zoontje is rond 7u in de ochtend wakker met zijn zussen, rond 9u valt hij letterlijk om het maakt niet uit of hij aan het spelen is. Dan rond 11u half 12 maak ik hem vaak wakker is dan echt diep in slaap. Dan halen we zijn zussen op van school eten we broodje, zussen terug naar school en van 1 tot 3 uur is hij weer in slaap. Soms zelfs op de fiets al terug naar huis al.
Moet hem dan echt wakker maken weer om 3u. Om half 7 gaat hij weer naar bed tot de volgende ochtend. Als ik wel eens door omstandigheden later ben met eten 's avonds valt hij aan tafel al in slaap.

Als hij wakker is het een ondernemende boef die nog niet loopt of praat maar wel kruipt en klimt.

Begin nu te twijfelen of het wel normaal is nog zoveel slapen? Mijn meiden sliepen rond hun 2e al overdag niet meer. En hij slaapt nog 2 keer per dag.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-07-2020 om 13:47

Geniet ervan😁

Over een half jaar hoop je dat hij nog een slaapje overdag wil doen. Dus geniet nog even van je rust.

Maar slaapt hij ook zoveel in het weekend? Als hij niet hoeft mee te draaien met zijn zussen?

Deed mijn zoon ook.

Toen hij naar groep 1 moest dacht ik dat hij dat nooit zou kunnen en op school in slaap zou gaan vallen. Maar toen hij 3 geweest was sliep hij overdag steeds iets minder en korter. Ik heb me ook wel eens zorgen gemaakt. Het was een groot en stevig kind, groeide hard en ontwikkelde zich verder prima.
Dus toch maar wat losgelaten, was actief en slim genoeg verder. Ook het consultatiebureau zag geen probleem en vonden het gewoon een tevreden kind.
Hij is nu volwassen en eerlijk gezegd is zijn hobby nog steeds slapen

In draadjes over huilbaby's praat ik dus nooit mee, slapeloze nachten ken ik ook niet.

Mickaella

Mickaella

16-07-2020 om 14:48

In het weekend ook

Ja in het slaapt hij ook zoveel.
Vind het wel eens lastig met dagjes uit oid hij slaapt grotendeels van de dag ook.

Tine Winkel

Tine Winkel

17-07-2020 om 05:18

Zoals Wil40

Toen mijn oudste 3,5 was deed ze gelukkig nog maar 1 slaapje per dag, van 13 tot 15.30... ik voirzag echt problemen met school e NSO. Maar met 3 +11 maanden kon ze voor t eerst n dag opblijven. Vooralsnog gaat t prima met haar (TU studie, kan nog steeds erg goed slapen, maar ook nachtelijk doorgaan). Ik zou zeggen, probeer ervan te genieten, hoewel t zeker met dagjes uit of bezoek wel ns lastig was (hoewel ze ook dan dus gewoon overal kon slapen).

juf Ank

juf Ank

18-07-2020 om 16:08

wauw

Ik ben met terugwerkende kracht stinkend jaloers!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.