Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

26-08-2009 om 19:05

Nieuwe peuterpraat!

Het is weer tijd voor nieuwe peuterpraatjes, want het oude draadje zit zo te zien in het archief!
Als eerste de bijdrage van mijn zoontje van 2 jr 4 mnd, die nog een extra boterham wilde:
"Mama, mag ik nog één, meer, een beetje?". Ja, als je het in 3-voud vraagt, dan komt het zéker in orde...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Een paar

Zoon, 2j 8m, zei gisteren tijdens het avondeten opeens "ik ben een slimme jongen". Toen ik vroeg wat ik was zei hij "mama jij bent mooi". Dat zegt hij wel vaker en het is zoooo lief.

Later die avond zaten we naast elkaar op de bank en opeens ruikt hij heel diep en zegt "mama ik wil je voeten niet ruiken!". En bedankt. Ik ben mooi met stinkvoeten.

En vanavond toen ik hem heel veel kusjes gaf duwde hij me opeens weg en zei "we doen maar 1 kusje", geeft me een zoen en gaat verder met waarmee hij bezig was.

Dit is zo'n leuke leeftijd.

Ayanna

Ayanna

26-08-2009 om 19:34

Wie?

Zoontje (bijna 3 jaar) had het ruim een maand geleden ineens over 'Han Meijers'. Man en ik kennen niemand met een naam die er ook maar enigszins op lijkt.... Wie is in hemelsnaam Han Meijers????? Maar kind bleef het met regelmaat roepen.....wie is het toch...mysterie voor de ouders...! Totdat bij mij eindelijk (!) het kwartje viel...ahem. Hij riep het namelijk iedere keer in vergelijkbare situaties. Namelijk als we haast hadden en hij zijn treuzelarij tot in de puntjes perfectioneerde of als hij 'stout' was en niet wilde luisteren. Wat gebeurde er dan? Op zo'n moment pakte één van ons hem vast. En riep hij: Han Meijers! Oftewel vertaald: laat mij los!!!! Haha, mysterie opgelost!
We hebben nu echter een nieuwe! 'Pakke bever' roept ie nu vaker. Volgens hemzelf iets wat papa zegt en het heeft met een spelletje te maken...???? Wij tasten volkomen in het duister!

Ayanna

Ayanna

26-08-2009 om 20:41

En inhakend nog op petal

Hier ook zo'n 'lieverd'. Als ie ondeugend is of in de gaten krijgt dat ik boos word dan zegt hij: jij bent een heeeeele lieve mama!
Laatst in de supermarkt werd hij door de juffrouw achter de kassa geprezen om zijn nieuwe kapsel. Van lang krullend nu naar korte, stoere stekels. Eenmaal buiten op de parkeerplaats vroeg ik hem: wat zei de dame? Vond ze je nieuwe haren zo mooi??? Zijn antwoord: IK ben een fantastische jongen!!! Nou ja....!!!

Frans terras

We zitten te eten op een terras in Frankrijk en onze jongste (2,5) begint hard 'flapolen'!! te roepen. En tot overmaat van ramp ook nog met 2 handen zijn oren opzij te trekken. En ja hoor, een paar tafeltjes verderop zit een Aziatisch uitziende man met inderdaad een paar flinke zeiloren....

Massi Nissa

Massi Nissa

28-08-2009 om 07:19

Gisteren in de trein

Ik zit met dochter rond half negen 's ochtends in een trein naar Amsterdam. Om ons heen zitten alleen maar forensen in werkkleding met aktentassen, mobiele telefoons, laptops e.d. Tegenover ons zit een keurig opgemaakte mevrouw in mantelpak. Zodra we zitten, maakt dochter er een project van om die mevrouw strak aan te staren en te rapporteren wat ze ziet.
"Mama, die mevrouw heeft oorbellen."
"Mama, die mevrouw is aan het bellen."
"Mama, die mevrouw gaat slapen." (heeft even de ogen dicht)
"Mama, nu is die mevrouw weer wakker."
"Mama, gaat die mevrouw ook naar Mea?" (onze bestemming)
"Mama, die mevrouw heeft geen appelsap."
En ik maar proberen haar af te leiden: "Kijk, koeien!" en intussen verontschuldigende blikken naar de mevrouw in kwestie werpen. Onze dochter is soms net een terrier, als die eenmaal iets vast heeft.
Groetjes
Massi

Jacoline29

Jacoline29

28-08-2009 om 19:22

Vanavond

Dochter bijna 3 heeft een wondje op haar voet,dat was gaan bloeden vanmiddag,dus pleister erop.
Vanvond pleister er af gehaald zegt ze:"kijk mamma hij is kapot gebroken"(ziet een niet bloedend wondje)

Opa's

We hadden een tuinfeest bij een vriendin en zoon van 2,5 wandelt vanuit dat huis de tuin in. De feestgangers bestonden uit een gemeleerd gezelschap van 35 jarigen tot 65+ ers. In de deuropening roept hij: Hé, opa. Hé, DRIE opa's!

(hij heeft zelf overigens geen opa's meer)

Bordenwas

Dochter heeft een huis van Littel people met een pizzaria er in. De pizza zijn op een plastic plaatje geplakt en je kan ze in de oven doen.

Ik was met dochter aan het spelen en alle poppetjes gingen pizza eten. Toen ze klaar waren deed dochter de pizza's in de oven. Dus ik vraag of ze nieuwe pizza's gaat bakken in de oven. Het antwoord: 'nee, ze gaan in de bordenwas.' Het duurde even voor ik begreep dat ze de vaatwasser bedoelde want de borden waren vies!

groetjes

Stelle

Stelle

05-09-2009 om 19:56

Boos

Onze Jongste zegt nog niet zo heel veel, af en toe wat losse benoemwoordjes. Maar waar ik ontzettend om moet lachen is dat hij soms in zo'n heerlijke peuterstuip kan schieten als hij iets wil wat niet mag. Bleren, echte bittere tranen, stampvoeten, op de grond liggen... Om dan even snel weer op te houden en dan te concluderen: 'Boos.' Of: 'Huilen.' En weer over te gaan tot de orde van de dag.

.liedje

'de wielen van de bus gaan open en dicht, open en dicht!'

Is weer een andere versie dan rond en rond!

Rembrand

Rembrand

05-09-2009 om 21:46

Marsy.

Wij zongen op het KDV altijd "en de deuren van de bus gaan open en dicht........".
M.

S@s

S@s

06-09-2009 om 13:10

Mooie voeten

Gisteren tijdens het pyjama aandoen was ik een beetje aan het geinen met mijn kleine man. "Ik zeg: wat een lieve teentjes heb jij, ik zou ze wel willen opeten! Nee, weet je wat: ik neem er eentje mee naar beneden!" Net als het trucje met de neus steek ik mijn duim tussen mijn vingers en zeg "Kijk!"
Het arme kind kijkt, zijn onderlipje begint te trillen en hij roept: "Nééééé! Terug doen!! Thom heel mooie voetjes!!!"
Ik heb "de teen" héél snel terug gestopt.... Kleine inschattingsfout van mijn kant. Nog iets te vroeg voor dit soort grapjes!
S@s

Merel78

Merel78

07-09-2009 om 19:28

Ver-klappen

Mereldochter (2 jr, 4 mnd) zit met papa en mama op de bank, vlak voor het naar boven gaan om te slapen. Samen zeggen we het rijmpje van 'naar bed, naar bed, zei duimelot' op, want dat vindt ze prachtig. En dan komen we bij de laatste zin: dat zal ik... verklappen zei het kleine ding. En bij het zeggen van verklappen klapt ze heel fanatiek in de handen. Dat is klappen zegt ze Ja, lieve schat, je hebt helemaal gelijk...maar papa en mama lagen wel in een deuk!

Merel

Rembrand

Klopt, ik zing meerdere coupletten met haar, het begint met de wielen gaan rond en rond en daarna komen de deuren die open en dicht gaan, ze had dus een mooie combinatie gemaakt!

Bob de bouwer

Ons zoontje is behoorlijk gek van bob de bouwer. Gisteren ging mijn man de kids van de creche ophalen. Vorig jaar hebben wij na de verbouwing ons terras opnieuw laten leggen en zijn ze om een boom heen gegaan. Na lang wikken en wegen hebben wij besloten die boom eruit te halen en om het terras recht te laten lopen. Ik was dus bezig met het laatse stuk van ons terras te leggen (zonde om daar weer iemand voor te laten komen en betalen als je het zelf ook kan proberen). Komt man met de kids thuis en die lopen dus gelijk naar de tuin. Zoontje kijkt naar de tuin (met alle troep die je nodig hebt voor zo'n terras), daarna na mij en roept...'kijk papa, mama is bob de bouwer'. Ons kon je dus opvegen he. Kinderen zijn soms zoooooooooo grappig!

Massi Nissa

Massi Nissa

10-09-2009 om 21:23

Er zaten zeven

Dochter zit te zingen: "Er zaten zeven stickertjes al in een boerensloot".
En gisteren tegen oma, toen die even een praatje maakte met de buurvrouw: "Oma, je mag niet met de buurvrouw praten, je moet alleen met mij praten. Anders ben ik zielig."
Groetjes
Massi

mama van twee

mama van twee

13-09-2009 om 20:47

Nieuwe k3?

Dochter is dvd van K3 aan het kijken. K3 zingt: Was je al ooit zo verliefd, tot over je oren....
Dochter:
Was je vanmorgen ook verliefd, 't zit tussen je oren.

Hiep hiep?

Vanavond draalde zoon bij het naar bed gaan. Ik ga op mijn hurken met open armen (maw kom maar voor een knuffel en ik til je naar boven) en zeg "hiep hiep...". Hij komt aanrennen, ik pak hem op en zeg "hoera". "Nee mama", zegt hij "hiep hiep grote knuffel".

Als we naar boven lopen vraag ik nog even wanneer je eigenlijk "hiep hiep hoera" doet. "Bij het uittrekken van je shirt" zegt zoon.

Tja, dat is waar - om hem aan te moedigen zijn armen omhoog te doen bij het uitkleden zeg ik meestal "hiep hiep.... hoera".

En toen hij een knopje zag wat nog een bloem moest worden zei hij dat die nog "op moest groeien".

Aanmoediging

Ik word tegenwoordig bij alles wat ik doe aangemoedigd door mijn zoontje van 2,5.
Schoenen aantrekken, afwassen, drinken inschenken, het maakt niet uit, bij alles wordt er onder luid applaus geroepen "Goed zo, mama!!"

Guinevere

Guinevere

15-09-2009 om 10:32

Hoe noem je.....

Hoe noem je een trein met een lampje er boven op? Een ziekentrein.... (2 jr 5 mnd).

picobello

picobello

16-09-2009 om 09:11

Bolletje water

dochter (3) drinkt graag limo met bolletjes water.
ijsblokjes dus.

Ayanna

Ayanna

16-09-2009 om 23:23

Hoe laat is het?

Kind (3 jaar) was gisteravond flink aan het treuzelen met naar bed gaan. Ik zeg: kom schat, nu naar boven. Weet je wel hoe laat het is???
Kind loopt naar klok toe en zegt: het is nu 4 euro!!

Ook de tijd...

Zoon is net wakker en we liggen even samen in zijn bed. Hij vraagt hoe laat het is en ik zeg "7 uur". "Oooooh", zegt hij "dan is het bedtijd!".

En tot niet zo lang geleden als ik hem vroeg hoe laat het was zei hij "zes en veertig acht uur".

Oh en als je hem vraagt hoe oud ie is zegt hij "half en een beetje twee" of "half twee", ipv "tweeenhalf".

Tijd en tanden

Tweede zoon heeft sinds kort een losse tand. Dochter (bijna 3) wil zoals altijd niet voor haar grote broers onderdoen en zegt: " mama, it heeft ook losse tand, tijt maar, die, en die..." Als ik dan vraag wanneer de tand eruit gaat zegt ze: "Over 10 minuutjes!".

Risama

Risama

17-09-2009 om 13:12

Bouwvakker

Deze wil ik niemand onthouden:

Dochter(2 j, 3m) loopt met papa langs een bouwplaats, "Kijk, meneer" zegt ze. "Ja" zegt papa: " Dat is een bouwvakker". "Oh, een bouwvarken!" antwoordt ze.

Je begrijpt wel dat we die erin houden hier!

Massi Nissa

Massi Nissa

17-09-2009 om 21:06

Ruzie

Dochter (2j 10m)komt thuis van oppasmiddag bij oma, alwaar ook neefje van een jaar ouder wordt opgevangen. "Mama, ik heb vechten gedaan," zegt ze bedrukt. "Oho, heb je gevochten? En met wie?" vraag ik. "Met Jaap", zegt dochter, "Ruzie gemaakt. Oma was boos." Ik natuurlijk nieuwsgierig naar de aanleiding voor een en ander, maar ik krijg er niet veel uit. Dan ineens roept ze: "Maar ruzie is niet erg. Je moet alleen sorry zeggen!". Nou fijn, weten we dat ook weer.
Groetjes
Massi

Massi Nissa

Massi Nissa

18-09-2009 om 20:54

Speeksel

Ja sorry, heb net geschreven over ruzies die niet erg zijn, maar deze is ook leuk . Dochter zit zo ingespannen te poepen op het potje dat er een draadje speeksel vanuit haar mond op haar blote knie valt. Dochter schrikt: "Mama, is dat spugen?". "Nee hoor," zeg ik, "Dat is speeksel." Ik hoor een minuutje niks en dan: "Maaamaaa! Ik heb nog een spekeltje op mijn knie!".
Groetjes
Massi

Hoge ambities

Als je deze vertaald is ie niet zo leuk meer maar ik vond hem heel grappig.

Op vakantie bewonder ik hele grote en mooie huizen en grap dat ik een rijke man had moeten trouwen. Ik vraag onze zoon of hij een "rich man" (rijke man) gaat worden. Hij zegt nee. Dan vraag ik of hij een "poor man" (arme man) gaat worden. En hij zegt weer nee. Dus vraag ik wat hij gaat worden. Zijn antwoord: Ik word een "snow man!" (sneeuw pop)

Malihu

Malihu

21-09-2009 om 12:27

Grapje

Dochter 2j9m zit met papa in de auto en komen langs huis van oom.
Dochter: Hier woont ome Fred. Ome Fred heeft een grote trekker (dat klopt) en een vliegtuig!
Papa: Wat zeg je nou? Een vliegtuig?
Dochter: Grapje

Hahaha. Ik vond het zelf erg leuk!

Lean1

Lean1

23-09-2009 om 16:26

En hier

doen wij met een boekje aan " voortellen", en als je een boterham met pindakaas krijgt hoort daar wel een "aflikje" bij... (Dat is de rest pindakaas die aan het mes blijft zitten nadat de boterham gesmeerd en doorgesneden is.)

Lean

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.