Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Massi Nissa

Massi Nissa

03-10-2009 om 20:17

Nieuwe peuterpraat

Dochter (bijna drie) eet een mandarijntje. Ik vertel dat mandaraijntjes heel gezond zijn en dat je er groot van wordt.
Dochter: "Ja, en als ik groot ben, mag ik naar school."
Ik: "Ja, leuk he, als je vier bent. En wat ga je dan doen op school?"
Dochter: "Dan ga ik lesgeven."
Ik (op zo neutraal mogelijke toon): "O ja? Ga jij lesgeven?"
Dochter: "Ja, en dan mogen de kindjes appelsap drinken. Als ik klaar ben."
Man en ik lagen plat van het lachen.
Groetjes
Massi


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

03-10-2009 om 20:33

Massi

O wat is die leuk! Ik zie het helemaal voor me...

heerlijk zo'n slim figuurtje !

Overal een antwoord op

We lezen het boekje over de school van Dick Bruno en zien dat het jarige meisje niet op de bladzijde van het koor stond. Verklaring van zoon: "Oh, die was net naar de wc".

We zien geen eenden in het kanaal, wederom verklaring van zoon: "Oh die slapen zeker".

Ook als hij iets doet wat niet mag heeft hij altijd een weerwoord. Ik: "He, even wachten met eten". Hij: "Ik lik het alleen maar".

Zucht. Die jongen wordt vast een advocaat.

Mathilde

Mathilde

05-10-2009 om 21:32

Die van mij generaal

Zojuist bij het avondeten wordt meneertje ineens woedend (hij is 3,5) en zegt luid: ik zeg toch dat ik dat niet wil! Owkeeeeee (hij had nog helemaal niks gezegd haha). Ook verkondigt hij regelmatig op barse toon: mamma, jij moet mij drinken geven (met hoofdletters). Waarop ik dan liefjes zeg: nee hoor, dat moet ik helemaal niet. Waarop de generaal-in-spe ontploft, dan ter aarde stort en tot slot met zijn aardigste stemmetje vraagt: mamma, mag ik drinken? Dan is de generaal weer even getemd haha.

Ayanna

Ayanna

05-10-2009 om 23:06

Haha, hier nog zo'n generaal!

Heel herkenbaar!! Hier sprak zoon altijd woorden van vergelijkbare strekking uit: mama ik wil ranja, doe die maar pakken! Ja hallo, ik ben je dienstmeid niet. Tot hij van de week ineens zei: mama, ik wil ranja alstublieft. Ik wist even niet wat ik hoorde. Moest er echt even bij gaan zitten....
Er gloort hier dus hoop aan de horizon!

Van wie zou hij het hebben?

Zoon werd vanochtend onmenselijk vroeg wakker en ik had geen zin in drama dus ik ging maar bij hem liggen. Hij ligt te wiebelen en friemelen en aaien en kussen en ik speel alsof ik slaap. Als ik even een seconde aan mijn nek krab word ik streng toegesproken: "Ga slapen mama".

Dan even later begint hij te fluisteren. Ik zie het even aan en zeg dan zachtjes: "Shhhh". Het weerwoord van meneer "Niet praten mama".

Ook laatst hoorde hij een geluidje waarvan hij dacht dat het een windje was. Hij keek me aan en zei "Wat zeg je dan mama?" Het duurt even voor ik hem begrijp. Hij zucht en zegt "Pardon, dat moet je zeggen".

Je zou hem toch af en toe he?

Esc

Esc

06-10-2009 om 17:25

Haha, lik op stuk

Ik zei vandaag als weerwoord tegen mijn dochter: 'Ik móet helemaal níks!' Waarop zij zegt: 'Maar je kán wel wat...'

Carolien

Carolien

07-10-2009 om 18:56

Ziek

Hier was dochter van net 26 maanden ziek en koortsig. Toen ik aan het koorts opnemen was, zei ze: mama, heb je al thermo gemeterd? Ik vond het zo grappig.

Groetjes,
Carolien

Massi Nissa

Massi Nissa

07-10-2009 om 19:28

Dit heb ik zelf

Dochter had een boodschappenlijstje van mijn hand gevonden en liep ermee naar haar vader. "Kijk papa," zei ze, "dit heb ik zelf ge... ge... geletterd."

Irene

Irene

07-10-2009 om 20:00

Goede manieren

Zoon van 2 en een half jaar schuift zijn bijna lege toetjesbakje opzij en zegt: "schrapen papa!". Mijn man reageert opgewekt met: "wilde je me iets vragen Anders?", waarop Anders zegt: "schrapen....meneer?"

marietje

marietje

09-10-2009 om 20:34

Geen zin

ik heb geen al te beste rug dus als mijn dochter (bijna 3) getild wil worden oid zeg ik nog al eens: nee kan niet, ik heb last van mijn rug.
Blijkbaar vat ze dat vooral op als: ik heb geen zin. Want van de week vroeg ik haar of ze haar thee op wilde drinken, met een vermoeid gebaar schoof ze de thee aan de kant en zei ze steunend: ik hoef geen thee ik heb last van mijn rug...

Talia

Talia

11-10-2009 om 17:22

Likken

Het duurde even voor we weer bij kwamen:
Man gaf mij in de keuken een zoen en dochter van 3 roept vanaf de grond: hee, niet aan mijn vrouw likken!
En dat DEED hij helemaal niet .

Groet, Talia

Talia

Talia

11-10-2009 om 17:27

Efteling

Dochter van 3 staat gefascineerd naar de wolf in grootmoeder's bed in het Sprookjesbos van de Efteling te kijken. Als het verhaaltje verteld is, zeg ik: kom, gaaan we verder kijken.
Nee mama, zegt ze, ik wil kijken hoe Roodkapje opgegeten wordt. Dat vind ik leuk. Ik reageer half lachend half verbaasd dat dat toch niet "leuk" is? Ze draait zich half om en zegt: maar het loopt goed af, hoor mama. Heerlijk, mijn kleine thrillseeker .

Groet, Talia

Esc

Esc

12-10-2009 om 15:00

Haha talia

Doet me denken aan die van mij:
'Oei, volgens mij is deze puzzel best moeilijk hoor.'
'O mama, dan help ik jou toch gewoon?'

Malihu

Malihu

15-10-2009 om 19:35

Uit het hoofd

Voor het slapen gaan zingen we altijd liedjes. Dochter wil een liedje uit een boek. Ik zeg dat ik die wel uit mijn hoofd ken. Dochter:"Nee, toch niet uit je hoofd?!! Uit je mond!". En dat dan op een toontje van wat ben jij toch een domme mama zeg. LOL

Ayanna

Ayanna

15-10-2009 om 22:08

Welke weg?

Vandaag reed ik met kind de snelweg op. 'Is dit nu de snelweg, mama?' Ja schat, dit is de snelweg. Op een gegeven moment afslag genomen en bebouwde kom ingereden. 'Mama, is dit nu ook de snelweg?' Nee schat, nu rijden we niet meer op de snelweg. 'Mama, is dit dan de zachte weg?'

Chocolademelk

Vanmiddag dubbel gelegen om mijn 5 jarige dochter:

Bij de boterham kreeg ze een beker chocomelk. Toen ik de beker voor haar neer zette bedacht ik ineens dat ze witte kleren aan had, niet echt handig dus.
Ik zei tegen dochter: "kijk goed uit dat je niet knoeit, je hebt een wit shirt aan."
Dochter staat op van tafel, komt even later terug.....met een bruin vest aan met de vraag: "Nu is het niet meer erg als ik knoei he?

Pham

Favoriet

Zoon en ik keken even door zo'n speelgoed folder en maakten een praatje over speelgoed van vriendjes, op het kdv en thuis. Op mijn vraag wat zijn favoriete speelgoed is zegt hij volmondig: MAMA!

Esc

Esc

26-10-2009 om 14:00

Vader jacob...

Vader Jacob vader Jacob, slaapt gij nog, slaapt gij nog, klokkenhuizen klokkenhuizen...'

Bijdehandje

Dochtertje van 2 jaar en 3 maanden vraagt aan haar broer van 4 (die ik even Pietje noem):
Was het leuk op school, Pietje?
- Pietje geeft geen antwoord, zij nog een keer:
Was het leuk op school, Pietje?
Dat ging een paar keer door totdat Pietje er genoeg van heeft en schreeuwt: neehee.
Dochterlief bestraffend: niet schreeuwen niet, Pietje!

Dochter had wat sap gekregen en wil meer. Mocht niet van mij. Ze blijft om meer zeuren en ik zeg 'nee'.
Op een gegeven moment: mama, mag ik meer sap? En niet nee zeggen niet!

Ik haal dochter uit bad, ben zwanger en had wat last van mijn rug en ga zuchtend op de rand van het bad zitten.
Dochter kijkt me aan en vraagt: spuugzat mama?

Politiek

Er is momenteel al veel kritiek op Mariëtte Hamer, maar deze had ze vast nog niet gehoord:

Op de voorpagina van de Volkskrant staat een foto waarbij ze met een microfoon in haar hand een zaal mensen toespreekt. Zoon (2 jr 8 mnd) zegt: "Héé Michael Jackson!"

(of zou ze het toch als compliment moeten beschouwen?)

Stelle

Stelle

30-10-2009 om 10:05

Triple (beetje ot)

Zo begon onze Oudste toen hij zo oud was opvallend vaak spontaan te boeren als balkenende op tv verscheen... beetje alsof hij een lange, dikke neus trok bij het hele normen & waarden-verhaal

Nog een paar

Zoon is bang van de lichtjes op de koelkast en durft niet de keuken in als het donker is. Een keer krijg ik hem zover dat hij gaat en ik zeg dat hij erg dapper is. Als ik hem nog een keer vraag te gaan wil hij liever dat ik ga en zegt: "Mama, jij bent een heel dapper meisje"

Als ik iets laat vallen in de keuken: "Mama, jij bent eigenlijk een Muppet" Zo noem ik hem wel eens als hij raar doet. Ik moest voornamelijk lachen om het gebruik van "eigenlijk".

En deze kan ik niet goed vertalen maar zoon zei vandaag "Yes I am playing attention" tijdens memory.

Onze peuter

heeft door dat werkwoorden vervoegd moeten worden, en dat de verleden tijd ervan niet altijd logisch is. We zaten in de auto en ze wilde wat vragen over de verkeerde weg die we gereden hadde. "Nou, mama, toen we de verkeerde weg...... is het nomden of neemden?"
En van de week toen ze haar jas op de stoel gegooid had. "Ik heb mijn jas daar eehhh.... gesmeet of gesmoten? (ik: gesmeten) Is dat echt zo, is het echt waar gesmeten?"

Ayanna

Ayanna

03-11-2009 om 17:42

Volstrekt

Zoontje is vanochtend naar psz geweest en zat vanmiddag het volgende te vertellen:
Mama, ik heb B. geslagen (B. is kindje uit zijn klas)
'Oh? En waarom dan?'
B. had mij ook geslagen. (Inmiddels grote twijfels over het hele verhaal want zoon is een watje en B. is een klein en een beetje bangig kindje)
'En wat gebeurde er toen?'
Toen kwam juffrouw A. en die zei: hé, dat mag volstrekt niet!
Tsja, en toen kreeg ik dus de slappe lach..... Misschien iets teveel Jip & Janneke voorgelezen de laatste tijd!

Esc

Esc

06-11-2009 om 20:07

Daar gáát het niet om!

Ik: 'Ruim jij eens even je schoenen op.'
Peuter: 'Daar gáát het helemaal niet om!'

Lol... ik hoor mezelf

Auto huilt

we zaten in de auto, waarbij de druppels over de ramen liepen door de regen. Auto huilt zei dochter (bijna 2 ¹/²)

picobello

picobello

08-11-2009 om 11:19

Voorleesboek vergeten

op vakantie was ik een voorleesboek vergeten, dus geen verhaaltje voor het slapen. Dochter (3) had wel een oplossing. Dan vertel je een verhaaltje met je hoofd.( verzinnen)

Carolien

Carolien

08-11-2009 om 13:11

Vanmorgen

vertelde papa aam jongste (2 jaar 3 maanden) dat hij vanmiddag weg moest voor zijn werk en dat hij er bij het eten ook niet zou zijn. Waar ga je eten papa, zei jongste. Papa: in het restaurant. Jongste ging huilen en zei met een heel verongelijkt gezicht: Dat is helemaal niet eerrlijk. Ik wil ook in een restaurant eten.
Het zag er zo grappig uit, je kon me opvegen. Het is ook niet eerlijk... Toch?
Groetjes,
Carolien

Ayanna

Ayanna

08-11-2009 om 16:20

Naar bed

Mama, is het al bijna donker?
-ja schat
Moet ik dan naar bed toe?
- ja schat
Alweer????

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.