Neweve
27-02-2026 om 17:24
Om welke (suffe) reden werd jouw kind vandaag boos?
De titel zegt het al maar om welke reden werd jouw kind vandaag boos (misschien zelfs tot tantrum aan toe).
To begint:
Mijn oudste was vandaag boos omdat ik haar haar shirt te snel had aangetrokken. 
miss_mittie
19-03-2026 om 11:39
Haha zo herkenbaar dit 😅
Hier was het drama omdat ik de banaan “verkeerd” had gepeld… ze wilde dat ik ‘m van onder openmaakte en niet van boven 🙃 Toen ik het opnieuw probeerde was het ook weer niet goed, want “nu is ie al stuk!”
Kleuterlogica is echt next level soms 😂
Alice12
19-03-2026 om 22:13
Ik had een ringetje gekocht voor mijn kleindochter. Zo’n ringetje met een lieveheersbeestje erop. Nu belde mijn dochter net, grote ruzie in huis omdat kleindochter perse wil slapen met ringetje en dat mag niet van dochter. Het bedritueel duurde hierdoor en uur langer en ze hebben haar in bed nog zeker een kwartier horen snikken van zoveel onrecht. Ze snikte zelfs: “ Ooomaaaa”
En nu voel ik me een beetje schuldig, ik heb dat ringetje gekocht. Dat vindt dochter gelukkig onzin.
Auwereel
19-03-2026 om 22:18
Alice12 schreef op 19-03-2026 om 22:13:
Ik had een ringetje gekocht voor mijn kleindochter. Zo’n ringetje met een lieveheersbeestje erop. Nu belde mijn dochter net, grote ruzie in huis omdat kleindochter perse wil slapen met ringetje en dat mag niet van dochter. Het bedritueel duurde hierdoor en uur langer en ze hebben haar in bed nog zeker een kwartier horen snikken van zoveel onrecht. Ze snikte zelfs: “ Ooomaaaa”
En nu voel ik me een beetje schuldig, ik heb dat ringetje gekocht. Dat vindt dochter gelukkig onzin.
Zit niets anders op dan een bed voor het lieveheersbeestjeringetje te maken en uit te leggen dat lieveheersbeestjes het liefst in hun eigen bed slapen. Samen het lieveheersbeestje onderdekken in het eigen bedje hoort dan bij het bedtijdritueel.
Jonagold
19-03-2026 om 22:18
Alice12 schreef op 19-03-2026 om 22:13:
Tja, hier had ik als moeder denk ik geen punt van gemaakt. Pick your battles. Wat kan er in bed gebeuren? Kwijtraken? Lijkt me niet, zelfs als het van haar vinger zou glijden weet je waar het (ongeveer) moet zijn.
Ik zou er wel een punt van maken dat het af moet bij buiten spelen. Een ringetje (evenals lange oorbellen trouwens) zijn wel echt gevaarlijk, je kan eraan blijven hangen. In extreme gevallen kan je kleinkind een vinger kwijtraken als ze achter dat ringetje zou blijven hangen. Dus dan had ik het kunnen begrijpen. Waarom dat ringetje in bed af moest, en je daar een uur heibel voor over hebt, dat snap ik niet helemaal. Dus niet schuldig voelen, deze scene heeft je dochter zelf veroorzaakt.
Tip van deze ervaren moeder: bespreek dat soort verwachtingen van tevoren en ga er niet de strijd over aan op het moment dat er iets 'moet' zoals naar bed of school
Herfstappeltaart
20-03-2026 om 07:32
Auwereel schreef op 19-03-2026 om 22:18:
[..]
Zit niets anders op dan een bed voor het lieveheersbeestjeringetje te maken en uit te leggen dat lieveheersbeestjes het liefst in hun eigen bed slapen. Samen het lieveheersbeestje onderdekken in het eigen bedje hoort dan bij het bedtijdritueel.
Top-oplossing! 
troelahoep
20-03-2026 om 08:54
Jonagold schreef op 19-03-2026 om 22:18:
[..]
Tja, hier had ik als moeder denk ik geen punt van gemaakt. Pick your battles. Wat kan er in bed gebeuren? Kwijtraken? Lijkt me niet, zelfs als het van haar vinger zou glijden weet je waar het (ongeveer) moet zijn.
Ik zou er wel een punt van maken dat het af moet bij buiten spelen. Een ringetje (evenals lange oorbellen trouwens) zijn wel echt gevaarlijk, je kan eraan blijven hangen. In extreme gevallen kan je kleinkind een vinger kwijtraken als ze achter dat ringetje zou blijven hangen. Dus dan had ik het kunnen begrijpen. Waarom dat ringetje in bed af moest, en je daar een uur heibel voor over hebt, dat snap ik niet helemaal. Dus niet schuldig voelen, deze scene heeft je dochter zelf veroorzaakt.
Tip van deze ervaren moeder: bespreek dat soort verwachtingen van tevoren en ga er niet de strijd over aan op het moment dat er iets 'moet' zoals naar bed of school
Mwah, het is niet heel waarschijnlijk dat er iets mee gebeurt, maar ik had als ongeveer 5 jarige zo'n ringetje en daar heb ik terwijl ik in bed lag op geknaagd of iets dergelijks. Ik weet het niet precies meer, wel dat het ringetje stuk was gegaan in bed door mijn eigen toedoen en dat mijn ouders boos waren.
Peaches
20-03-2026 om 09:03
Bakblik schreef op 03-03-2026 om 15:18:
[..]
Die strijd ging ik niet aan, wil jij op je teenslipper met hielbandje in de sneeuw? Doe maar! Kind was na 2 stappen buiten alweer op weg naar de deur.
😂
De mijne loopt gewoon het hele jaar op slippers. Zelfs in de sneeuw.
Meesje
20-03-2026 om 09:52
Omdat ze haar bal tegen mij aan gooide. Ik had daar niet mogen lopen. Nu kwam de bal niet ver genoeg