Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Overgewicht bij jonge kinderen

Hallo,
Mijn dochter Stien van 5 jaar heeft zwaar overgewicht, de dokters beginnen zich zorgen te maken en stellen voor om een dieetplan op te stellen. Maar ik en mijn man weten niet zo goed hoe we dit aan Stien kunnen vertellen omdat we haar niet onzeker willen maken. Heeft iemand tips?


Hoop dat het niet echt is in ieder geval.

Miepjecody schreef op 26-01-2023 om 10:26:

[..]

Volgens mij is dit een nepbericht, op de manier waarop het geschreven is.

En een 5 jarige is ik geen dreumes/ peuter meer. Het bericht had beter in de rubriek basisschool gezet kunnen worden. 

SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

26-01-2023 om 11:04

Miepjecody schreef op 26-01-2023 om 10:41:

[..]

Het noemen van de naam van het kind, het hebben over zelfbeeld en zelfvertrouwen.

Kind is 5!

Foutje!

MariaC schreef op 26-01-2023 om 11:04:

[..]

????? Ik schreef alleen dat ze beter met het kind naar een diëtiste gaat...

Ik denk dat Miepje niet jouw bericht bedoelde, al quotte ze dat wel in haar reactie.

MariaC schreef op 26-01-2023 om 11:04:

[..]

????? Ik schreef alleen dat ze beter met het kind naar een diëtiste gaat...

Miep schrijft: dit is volgens mij een nepbericht.

Jij quote dat bericht en schrijft: ????

Miep reageert met uitleg waarom zij denkt dat het een nepbericht is.

Ze bedoelt het topic van to. Niet jouw bericht. In dat topic wordt de naam genoemd enz.

Het lijkt me ook goed om langs een diëtist te gaan en dan als hele gezin het eetgedrag aan te passen. En dan zeg je tegen je dochter dat jullie gezonder willen eten omdat dat beter voor jullie is.
Ik neem aan dat medische oorzaken zoals een trage schildklier zijn uitgesloten.

SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

26-01-2023 om 11:11

Meesje schreef op 26-01-2023 om 11:06:

[..]

Miep schrijft: dit is volgens mij een nepbericht.

Jij quote dat bericht en schrijft: ????

Miep reageert met uitleg waarom zij denkt dat het een nepbericht is.

Ze bedoelt het topic van to. Niet jouw bericht. In dat topic wordt de naam genoemd enz.

Ok thnx voor uitleg, ik had al zo'n vermoeden dat ze dat bedoelde 
Snorry Miep, verkeerd begrepen!

Meesje schreef op 26-01-2023 om 11:06:

[..]


Miep reageert met uitleg waarom zij denkt dat het een nepbericht is.

Zit er dik in 🤪

Lady_Violet

Forum Moderator

Moderator

26-01-2023 om 11:26

Trolhinten is niet toegestaan, zie de huisregels. Nu hiermee stoppen en weer ontopic. 

SennavanNispen

SennavanNispen

26-01-2023 om 11:43 Topicstarter

Miepjecody schreef op 26-01-2023 om 10:41:

[..]

Het noemen van de naam van het kind, het hebben over zelfbeeld en zelfvertrouwen.

Kind is 5!

we hebben natuurlijk niet haar echte naam gebruikt, maar we vonden het makkelijker om een bijnaam te gebruiken

MariaC schreef op 26-01-2023 om 11:11:

[..]

Ok thnx voor uitleg, ik had al zo'n vermoeden dat ze dat bedoelde
Snorry Miep, verkeerd begrepen!

🤣

SennavanNispen schreef op 26-01-2023 om 11:43:

[..]

we hebben natuurlijk niet haar echte naam gebruikt, maar we vonden het makkelijker om een bijnaam te gebruiken

Nee maar vreemde dingen als over zelfbeeld en zelfvertrouwen.  Dat meen je toch niet?

SennavanNispen

SennavanNispen

26-01-2023 om 11:48 Topicstarter

Miepjecody schreef op 26-01-2023 om 11:45:

[..]

Nee maar vreemde dingen als over zelfbeeld en zelfvertrouwen. Dat meen je toch niet?

wat bedoel je precies? 

SennavanNispen schreef op 26-01-2023 om 11:48:

[..]

wat bedoel je precies?

Dat je haar niet onzeker wil maken en haar zelfbeeld wil kwetsen schrijf je. 

Kind is 5. Vertel haar gewoon niets en overleg met arts over beweging en eetpatroon. 

Kinderen van vijf hebben ook een zelfbeeld hoor. Die zien zelf ook wel dat ze de dikste van de klas zijn. Dat ze daardoor langzamer rennen dan anderen. Maar misschien zijn er ook dingen waar ze wel heel goed in is, en kun je dat ook benoemen. Je gewicht zegt niks over je waarde als persoon. Toch vinden mensen daar wat van. Natuurlijk is het niet gezond, maar mensen, en zeker kinderen, zijn doorgaans niet voor hun plezier dik.
En vanaf een jaar of zes gaan kinderen zichzelf steeds meer vergelijken met anderen. Dat kun je onzin vinden, ze doen het toch. Het gaat er om er geen waardeoordeel aan ten hangen, maar laten we zeggen dat nuance niet de meest ontwikkelde eigenschap is onder kleuters. Soms benoemen ze dingen gewoon. Alleen als dat vaak gebeurt, kan een kind dat vervelend vinden, het weet dat zelf ook best. Dat geldt niet alleen voor dik zijn, maar ook voor heel lang zijn, of heel klein, of welke andere opvallendheid dan ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.