Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuter-topic!

Een vers topic zodat we weer verder kunnen babbelen, ervaringen en tips kunnen uitwisselen over onze oh zo schattige en vlug ontwikkelende maar soms ook über vervelende peuters  



Krullen-bol

Krullen-bol

07-09-2021 om 22:04 Topicstarter

Ik ben toch zo blij dat wij gewoon lekker in een huisje zitten
Man is wel opgegroeid met vakantie in en met eigen caravan. 
Ik niet, ja stacaravan wel eens, maar meestal ook huisje.
Met jonge kinderen vind ik dat echt het fijnste. En zelf eigenlijk ook haha.

We hebben er 2 dagen op zitten. En oh wat is het genieten! Sowieso zit het weer behoorlijk mee..maar we hebben ook pal voor de deur een flinke speeltuin, peuter vermaakt zich echt op en top  

Tara oh fijn te lezen dat de tip van badlaken nog iets heeft kunnen helpen (wellicht voor in de toekomst ook) maar gelukkig dat het spugen voorbij lijkt.
Nogmaals veel beterschap, als jullie zo met z'n alle zien zijn.... !!!

Wij gaan ook voor huisjes op camping. Man weigert naar toiletgebouw lopen 😅. Dit jaar op camping van keten Sandaya met airco en vaatwasser.

Peuter is momenteel ook niet zo lief tegen man. Hij kan weinig goed doen bij peuter momenteel. 

PhilDunphy schreef op 07-09-2021 om 21:37:

[..]

Ik word heel nieuwsgierig welke camping dit is.. het klinkt super!

Stuur maar een PB 

Ach die papa’s toch  Hier is het heel wisselend; mij probeert ze meer uit (ik ben ook meer meegaand) maar ze weet heel goed hoe ze ons allebei moet inpakken. 
Tara wat fijn dat het zo soepel ging op psz! Merk je dan de rest Vd dag ook verschil als in meer zelf bezig zijn en minder zoeken naar vertier? 
soms vind ik het onbegrijpelijk hoe energiek onze peuter nog is na een dag Kdv. Jeugdig enthousiasme en energie, zucht 😅

krullenbol fijn dat het zo goed gaat op vakantie! Is de speeltuin iets waar je peuter zelf al goed uit de voeten kan? Merk dat er veel verschil in zit. Onze is qua grote motoriek niet zo behendig en daardoor nu pas enigszins leuk om in speeltuinen te zijn met haar. Moet nog altijd wel veel geholpen worden. 

Krullen-bol

Krullen-bol

08-09-2021 om 20:56 Topicstarter

Hobbelster schreef op 08-09-2021 om 20:23:

krullenbol fijn dat het zo goed gaat op vakantie! Is de speeltuin iets waar je peuter zelf al goed uit de voeten kan? Merk dat er veel verschil in zit. Onze is qua grote motoriek niet zo behendig en daardoor nu pas enigszins leuk om in speeltuinen te zijn met haar. Moet nog altijd wel veel geholpen worden.

Peuter kan heel goed uit de voeten hier, echter is hij ook wel een kind wat niet snel opgeeft en als hij bv in z'n koppie heeft, ik wil/moet daar op klimmen want dan kan ik van de glijbaan of wat dan ook, dan doet hij dat.

Pas als het echt niet lukt dan komt hij vragen of ik of man komt helpen. En dan nog laten we hen het met ons erbij nog eens zelf proberen.

Het is meer een lesje loslaten voor mij haha, het is echt zowat letterlijk voor de deur en ik kan dus best even een hoofdstuk van m'n boek lezen, maar iets in mij blijft wel willen checken waar hij mee bezig is, of hij niet uit zicht is.

Maar dat is meer mijn probleem dan dat peuter daar hinder van heeft. Hij heeft echt de tijd van z'n leven hier. En dreumes wilt alleen maar aan de hand lopen en is ook zo heerlijk in z'n doen en laten! Ik ben vooral heel blij dat het slapen ook erg goed gaat hier. 

Onze peuter wil in speeltuin altijd hetzelfde als grote broer dus die klom al vroeg overal op. Weet wel prima hoe hij zichzelf op moet vangen bij een val. Wel fijn als kind voor de deur al alleen kan spelen in speeltuin. Onze peuter is een wegloper 😅. Die waren we op de camping keer even kwijt toen we even naar onze andere kinderen keken en hij 15 meter verderop bij glijbaan stond. (Die vlak bij het zwembadwas) dus die werd nog beter in de gaten gehoduen 

Krul, dat klinkt als een heerlijk vakantieplekje. Veel plezier!

Hobbelster, mijn peuter is ook zo. Motorisch niet heel sterk, geen durfal van zichzelf en de oudste, dus niemand om zich aan op te trekken. Sinds een half jaar worden speeltuinen pas leuk door de speeltoestellen, daarvoor was het veel scharrelen in het gras.

Hier heeft peuter ook in periodes moeite met haar vader. Over het algemeen gaat het goed, maar we hebben een paar maanden gehad dat ze moeilijk deed als papa iets wilde. Wij zijn daar heel duidelijk over geweest, wij bepalen wie haar helpt. Gelukkig was er geen enkel probleem als ik er niet was, alleen als ik wel beschikbaar was. Nu is het nog af en toe dat ze papa niet wil, of zegt dat papa niet lief is. 

wat een fijne vakantie verhalen allemaal! Wij hebben het hier ook enorm naar ons zin. De reis was even afzien en duurde lang door files maar hier is het genieten. Peuter heeft het enorm naar haar zin in de speeltuinen en het zwembad en baby gaat gelukkig ook goed mee, slaapt in de draagzak en is verder vrolijk. Vandaag staat een ritje met de stoomtrein op het programma. Peuter is nog nooit met de trein geweest dus ben benieuwd hoe ze het vindt. 
Onze dochter vindt speeltuinen heel leuk, vooral schommelen, glijbaan, trampoline en kabelbaan zijn favoriet. Moesten haar tot een paar maanden geleden wel helpen, maar dat vind ik niet zo erg. Nu klimt en klautert ze overal op en gaat ze helemaal alleen op de kabelbaan 🙈 
Peuter heeft hier soms ook moeite met papa. Sowieso is het een enorm mama kind, maar bij vlagen zet ze het ook enorm op een krijsen als papa haar helpt. Als ik er niet ben gaat het prima. Nu zitten we gelukkig weer in een goede flow 😊 

Tara, hopelijk zijn jullie allemaal weer opgeknapt! Het is echt een beetje mijn schrikbeeld om met zijn allen tegelijk ziek te zijn. Lijkt me heel naar. 

Het was Fiona met alle zieken, maar ik denk dat de ze wel snapt dat zij bedoeld word .

Hobbelster ik merk verder geen verschil in spelen. Ze kan sowieso erg goed zelf spelen met de Duplo enzo. Er zijn wel dagen dat ze constant aandacht wil en aan komt met het ene na het andere boek. Gisteren wilde ze vooral binnen spelen met de trein hoorde ik van de juffen. Ik vind het vooral fijn dat ze lekker met andere kinderen kan spelen. Ze zegt net dat ze morgen weer naar de psz wil. 

In de speeltuin moeten we nog veel helpen. Klimmen kan ze best aardig, maar ze durft het niet zo goed. Ze durft bijvoorbeeld wel van de glijbaan, maar het trapje op er naartoe niet. Ook bij hele lage toestellen is ze moeilijk aan het doen.

Ze is ineens van altijd in bad willen naar niet in bad willen gegaan. Gisteren ben ik er samen met haar ingegaan en dat vond ze wel leuk, maar ze zei vrij snel dat ze klaar was. Tot een week geleden was het steeds strijd als ze er uit moest. Nieuwe fase blijkbaar.

oh die niet-in-bad fase is hier nu ook! Maar ze wil dus eerst niet in de douche, en vervolgens wil ze er niet meer uit. Dubbel ‘pret’ dus 

Gisteren vertelde de leidster dat ze tegen haar en een aantal kindjes had gezegd dat Juf daar, Jantje daar en Keesje daar moesten gaan zitten en toen ging zij dansen en zingen. En dat deed ze vervolgens ook.
Een optreden geregeld voor zichzelf dus   dat was een zeer extraverte kant van haar die we nog niet eerder hadden gezien, zeker niet op het kdv. Komende week de eerste peuterdansles, ik denk dat ze vast aan het oefenen was   Ben benieuwd hoeveel praatjes ze nog heeft als ze bij die les is maar komt vast goed. 

Wat grappig Hobbelster. Hier duurt het nog tot eind september voor peuter dans weer begint, maar ze staat nu voor de tv te dansen. Ik kreeg te horen dat ze zo veel liedjes kent. Ik zing ook best wel veel met haar en ik betrapte mijzelf er net op dat ik tijdens het uitruimen van de vaatwasser een liedje ging zingen. Ze ging gezellig mee zingen tijdens het tekenen. 

Hobbelster schreef op 09-09-2021 om 11:34:

oh die niet-in-bad fase is hier nu ook! Maar ze wil dus eerst niet in de douche, en vervolgens wil ze er niet meer uit. Dubbel ‘pret’ dus

Zooo herkenbaar! Dat had peuter tijdje terug ook, eerst er niet in willen en dan er niet uit. Gelukkig is nu in en uit bad/douche gaan meestal geen probleem meer, dus ik hoop voor jou ook dat het weer voorbij gaat

Vitamientje schreef op 09-09-2021 om 12:32:

[..]

Zooo herkenbaar! Dat had peuter tijdje terug ook, eerst er niet in willen en dan er niet uit. Gelukkig is nu in en uit bad/douche gaan meestal geen probleem meer, dus ik hoop voor jou ook dat het weer voorbij gaat

Ongetwijfeld, en dan hebben we weer een andere leuke Fáááááseeeee te doorstaan 

samen zingen is leuk hè! 
mij mag heel vaak niet zingen. Maar soms moet ik zingen. En nog een keer. En nog een keer. En nog een keer. 
kleine dictator 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.