Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuter-topic!

Een vers topic zodat we weer verder kunnen babbelen, ervaringen en tips kunnen uitwisselen over onze oh zo schattige en vlug ontwikkelende maar soms ook über vervelende peuters  



Alvast gefeliciteerd met je dochter Navy! Hoe gaat het met de zwangerschap? Ik kan me voorstellen dat het allemaal veel lijkt met een peuter die ook al slecht slaapt. Hopelijk gaat dat snel beter en kan je nog wat rust pakken voor de baby komt. 
Beterschap en sterkte voor alle zieken en degene die in quarantaine zitten. Wij hebben het tot nu toe allemaal nog niet gehad, ook al snotteren we al zo ongeveer sinds half november. Beide dochters zijn binnenkort jarig. De oudste wordt over 2 weken 3 en de jongste een maand later alweer 1!  Ben een beetje bang dat we met een van hun verjaardagen straks in quarantaine zitten, maar goed we zien wel. 
Wij hebben ook een school uitgekozen voor de oudste. We hadden eigenlijk keuze uit twee scholen en hebben gekozen voor de school iets verder weg, maar makkelijk aan te fietsen. Die voelde beter en eigenlijk alle kindjes uit onze wijk gaan daarheen. 
Ik denk dat het er hier twee blijven, maar ik heb de deur naar een derde nog niet dicht gedaan. Soms denk ik echt, ik heb mijn handen vol aan twee, het is goed zo. Ook moet je dan weer die baby tijd door en die vind ik toch wel echt pittig, maar toch blijft het wel kriebelen. Ik heb mezelf ook altijd gezien met drie kinderen. Mijn vriend wil het sowieso bij 2 houden dus ik denk dat  dat het ook blijft, maar toch kan ik nog geen afstand doen van de baby spullen waar de jongste nu te groot voor wordt en gaat de hele bups weer de zolder op. Maar goed, de tijd zal het leren. 
Wij gaan op het moment op zich wel prima met de meiden, de baby is wel echt bijna baby af en wordt alweer ontzettend groot en steeds meer een meisje. We dachten dit keer een heel relaxed kind te hebben, maar daar komen we wel steeds meer van terug 😅 ze is een ontzettend vrolijk meisje, maar ook echt een driftkop. Als ze het ergens niet mee eens is, balt ze echt haar vuistjes en kan ze helemaal rood aanlopen 🙈 Peuter is dol op haar zusje maar heeft het er soms wel moeilijk mee. Delen is nog een beetje lastig en baby vindt haar zus erg interessant dus komt vaak een kijkje nemen en wil dan meedoen 😅 peuter is en blijft een pittig ding. Ze is op het moment erg bezig met de grenzen verkennen. Als wij nee zeggen bijvoorbeeld heel hard JAAA gillen en je dan met een uitdagende blik aankijken. Soms heel vermoeiend, maar stiekem ook erg grappig. Daarnaast is het de hele dag door een stroom van vragen. alles wat ze niet kent vraagt ze, woordjes die ze niet kent, waarom dingen gebeuren, ze vraagt steeds naar emoties, ben je nu boos/verdrietig/blij enz. Ze blijft wel echt heel erg op mij gericht en dat vind ik soms behoorlijk pittig. Vooral omdat ik momenteel zelf ook niet zo lekker in mijn vel zit en dat geplak dan soms gewoon niet zo goed kan hebben. Maar goed al met al mogen we niet klagen.

Dan hebben onze kinderen ongeveer gelijke verjaardagen Ideetje. Onze oudste wordt over 2 weken 5 en jongste over maand 3
Hier blijft het definitief bij twee gezamenlijke kinderen en een dochter van man. 

Gefeliciteerd Navyblue!

Ik wil eigenlijk weer gaan zwemmen met peuter. Alleen is het zwembad ondertussen veranderd van organisatie en is peuter zwemmen nu niet meer in het weekend. Vrijdag was toch al mijn vaste thuiswerk dag aan het worden, dus ik ga morgen eens overleggen met mijn teamleider of het goed is dat ik dan in de ochtend ga zwemmen. Dat uur haal ik dan wel weer in als ze in bed ligt. Ik denk dat hij het prima vind. Ze zegt zelf ook dat ze wil zwemmen. In bad moet ik de zwemjuf zijn. In een badkuip kom je alleen niet ze ver natuurlijk.

Wij gaan binnenkort ook weer peuterzwemmen. Kleuter kon vanaf 2 door de wekelijkse zwemles gewoon los zwemmen met zwemvest aan. Merk dat peuter minder vertrouwd is met water. En nu kleuter zwemles heeft zegt peuter ook steeds dat hij naar zwemles wil.

Gefeliciteerd met de jarige NavyBlue

Ik mis ook het zwemmen. Wij zijn gestopt met peuter, eerst door corona en daarna omdat ik het niet kon combineren met ook een baby. Ik hoop met baby te kunnen gaan als peuter op school zit (afhankelijk van welke school we kiezen, want bij de ene school is ze nog vrij op vrijdag in groep 1 en 2).

Peuter heeft als baby in de maxicosi langs de kant gestaan terwijl kleuter (toen peuter zwom). Wanneer baby zwom zat peuter op een mat langs de kant met wat speelgoed en fruit. 

Op mijn werk vinden ze het prima als ik de uren zelf in deel op vrijdag. Echter is er toch een probleem. Elke dag hebben we om 9:30 een vergadering van een kwartier, maar die loopt ook nog al eens uit. De zwemles is om 10 uur. Dat word dus als het niet uitloopt al heel krap. Op dit soort momenten baal ik dus heel erg dat ik fulltime werk. 

Tara82 schreef op 03-02-2022 om 14:51:

Op mijn werk vinden ze het prima als ik de uren zelf in deel op vrijdag. Echter is er toch een probleem. Elke dag hebben we om 9:30 een vergadering van een kwartier, maar die loopt ook nog al eens uit. De zwemles is om 10 uur. Dat word dus als het niet uitloopt al heel krap. Op dit soort momenten baal ik dus heel erg dat ik fulltime werk.

Het fulltime werken staat me ook steeds meer tegen. Om dezelfde redenen als jij noemt. 

Maar kan die vergadering niet een half uur verplaatst worden Tara? 

Navyblue schreef op 03-02-2022 om 22:03:

Maar kan die vergadering niet een half uur verplaatst worden Tara?

Ik ga proberen of ik het voor elkaar krijg. 1 collega heb ik ieder geval al mee. Ik denk dat de rest het ook prima vind op eentje na. Die is sowieso altijd als laatste op kantoor en dan zal hij iets eerder moeten komen om nog een kop koffie te kunnen drinken voor de vergadering.

Als je met je werkgever voor elkaar krijgt dat je in de ochtend alleen dat tijdstip van die vergadering aanwezig bent en voor de rest niet, dan zou ik gewoon klokslag eindtijdstip zeggen "Jongens, ik moet gaan dus ik ga er alvast uit! Succes nog eventjes!"
(er vanuitgaande dat gecommuniceerd is dat jij om 9.45 uur vrij krijgt)
Of is dat echt not done? Zolang er ruimte is om uit te lopen, gebeurt het ook. Maar als die ruimte er niet is, is een overleg meestal efficienter. Plus dat ze misschien ook verder kunnen als jij dat beetje uitloop mist? (zeker als dat een dagelijks overleg is.. jij kan ook wel eens ziek zijn)

Waarschijnlijk is het inderdaad ook geen probleem als ik om 9.45 uit de vergadering weg ga. Ik moet het nog even wat specifieker bespreken. Daar ben ik deze week nog niet aan toe gekomen. Ik ga deze week ook nog niet zwemmen. Het is het verjaardags weekend van peuter en dat is al druk genoeg. 

Ze zegt steeds dat ze morgen al jarig is. Nog een paar nachtjes slapen. Zaterdag gaan we samen een taart bakken. Mijn eerste idee was een fondant taart, maar na het lezen hoe dat moet ben ik er op terug gekomen. Dat zijn te veel stappen om samen te doen met mijn peuter. Het huis moet ook nog op orde, dus extra bak stress toevoegen is geen goed idee. Het word een cake met roze glazuur en van die strooi versiering. Zondag komen opa en oma taart eten. Van mijn man mocht ik geen prinsessen dingen op haar lijstje zetten. Ze krijgt van ons een trein, dus ik vond dat het best kon. Op het lijstje voor mijn vader had ik het wel weg gehaald. Ik heb dus wel mooi aan zijn zus door gegeven dat ze van prinsessen dingen houd en vast heel blij word van een my little pony.

Hoe is het met alle peuters? Hier is de feestweek weer voorbij. De slingers hebben we maar samen met peuter naar beneden gehaald. Ze had namelijk al een nachtmerrie gehad dat de slingers ineens weg waren. Uiteindelijk hadden we 3 feestjes. Opa en oma kwamen het ene weekend en mijn broer met zijn kinderen het weekend er op en mijn schoonzus kwam gezellig tussendoor langs. Ze vond het heel leuk, maar wij zijn wel blij dat we er weer een jaar vanaf zijn. 

Peuter heeft een taalexplosie. Ze is net twee, maar praat al zinnetjes met drie woorden. En echt de hele dag door zegt ze alles wat ze denkt, ze is geen minuut stil. Ook heel leuk hoor, je kan nu gesprekjes voeren, heerlijk vind ik dat. Kleuter vind het ook leuk. Ze begrijpen elkaar nu goed en dat zorgt dat ze ook veel meer samen spelen. Wel eens onenigheid natuurlijk, maar over het algemeen gaat het leuk samen. 

Peuter van 16, bijna 17 maanden, die elke week bij ons is om iig 1 nachtje door te brengen omdat papa en mama het niet fijn vinden dat hij vanaf oktober 's nachts niet meer doorslaapt. Soms paar x per nacht wakker wordt, soms om 3 uur, soms om 5 uur en niet te genieten. Dan fles geven en hopen dat hij weer doorslaapt tot 8 uur .. maar vaak niet dus

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.