Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuterdrama


Krisper schreef op 03-05-2022 om 12:28:

Soms is het zo leuk als ze onthouden wat je hebt gezegd en het dan ook gaan gebruiken.

Dochter was steeds op mijn lichaam aan het trommelen en ik zei dat ze daar mee moest ophouden, waar ze niet naar luisterde want 'het was zo leuk', waarop ik zei dat het MIJN lichaam is dus ik beslis. Een paar dagen later wil ik haar naar de wc sturen omdat we de deur uitgaan. Zegt ze 'nee! het is MIJN lichaam, dus ik beslis!'. Ze heeft helemaal gelijk!

Oh plassen voor we (langer) weggaan moeten hier nog steeds alle kinderen hoor 😇 (10+). Anders sta je met (nu nog) 6 kinderen om de haverklap bij een wc te wachten 😬🤣

SuzyQFive schreef op 03-05-2022 om 20:11:

[..]

Oh plassen voor we (langer) weggaan moeten hier nog steeds alle kinderen hoor 😇 (10+). Anders sta je met (nu nog) 6 kinderen om de haverklap bij een wc te wachten 😬🤣

Zelfs ik ga nog steeds elke keer voor ik de deur uit ga plassen, ookal ben ik 10 min eerder al geweest haha. En ook voordat ik naar bed ga. De puber ook haha, daar heeft ie geen keuze in.

SuzyQFive schreef op 03-05-2022 om 20:11:

[..]

Oh plassen voor we (langer) weggaan moeten hier nog steeds alle kinderen hoor 😇 (10+). Anders sta je met (nu nog) 6 kinderen om de haverklap bij een wc te wachten 😬🤣

Haha ja dat lijkt me ook helemaal niet handig

Ellori schreef op 03-05-2022 om 20:28:

[..]

Zelfs ik ga nog steeds elke keer voor ik de deur uit ga plassen, ookal ben ik 10 min eerder al geweest haha. En ook voordat ik naar bed ga. De puber ook haha, daar heeft ie geen keuze in.

Moet jouw puber van jou per se plassen voor het slapengaan??

Krisper schreef op 03-05-2022 om 22:39:

[..]

Moet jouw puber van jou per se plassen voor het slapengaan??

Ja zeker. Hij is nog steeds kampioen uitstellen en excuses verzinnen, ook met naar bed gaan als hij hier de weekenden is. En het is in mijn ogen een goede gewoonte om aan te leren, met een lege blaas gaan slapen. Dan wordt ie niet om 6 uur wakker elke keer om maar iets te noemen.

Dochter is woedend buiten is daglicht en ze wil graag dat het donker is.

Het gaan maar weer verder

Ellori schreef op 03-05-2022 om 20:28:

[..]

Zelfs ik ga nog steeds elke keer voor ik de deur uit ga plassen, ookal ben ik 10 min eerder al geweest haha. En ook voordat ik naar bed ga. De puber ook haha, daar heeft ie geen keuze in.

Veel vrouwen met name hebben een plasfobie, volgens mij. Wat ik echt regelmatig zie: vrouwelijk collega gaat aan het eind van de werkdag naar het toilet, zet daarna haar vuile koffiebeker nog even in de vaatwasser, en tot mijn verbazing... duikt ze dan weer het toilet in, terwijl ze 5 minuten daarvoor nog geweest is. Dan jas aan en weg.

Pejeka1 schreef op 04-05-2022 om 21:22:

[..]

Veel vrouwen met name hebben een plasfobie, volgens mij. Wat ik echt regelmatig zie: vrouwelijk collega gaat aan het eind van de werkdag naar het toilet, zet daarna haar vuile koffiebeker nog even in de vaatwasser, en tot mijn verbazing... duikt ze dan weer het toilet in, terwijl ze 5 minuten daarvoor nog geweest is. Dan jas aan en weg.

Zodra ik ergens naartoe ga, dus mijn huis verlaat, moet ik gewoon plassen. Krijg ook echt fysieke aandrang. Zit tussen mijn oren, dat weet ik, maar gek is het wel. 

Ellori schreef op 03-05-2022 om 23:51:

[..]

Ja zeker. Hij is nog steeds kampioen uitstellen en excuses verzinnen, ook met naar bed gaan als hij hier de weekenden is. En het is in mijn ogen een goede gewoonte om aan te leren, met een lege blaas gaan slapen. Dan wordt ie niet om 6 uur wakker elke keer om maar iets te noemen.

Een puber maakt geen urine aan als hij slaapt. Dat kunstje zal een ouder iemand niet meer beheersen. Als een puber niet hoeft te plassen voor het naar bed gaan zal die ook niet heel vroeg wakker worden omdat hij moet plassen. Als je een half uur voor je gaat slapen wat gedronken hebt en dat zit nog niet in de blaas heeft het helemaal geen zin om aan te leren om dan te gaan plassen. Vergelijk je oudere lijf niet met dat van een puber. 

Suusje. schreef op 05-05-2022 om 09:41:

[..]

Een puber maakt geen urine aan als hij slaapt. Dat kunstje zal een ouder iemand niet meer beheersen. Als een puber niet hoeft te plassen voor het naar bed gaan zal die ook niet heel vroeg wakker worden omdat hij moet plassen. Als je een half uur voor je gaat slapen wat gedronken hebt en dat zit nog niet in de blaas heeft het helemaal geen zin om aan te leren om dan te gaan plassen. Vergelijk je oudere lijf niet met dat van een puber.

Je kent mij en mijn puber niet en je weet niet of er eventueel onderliggende aandoeningen zijn...

Suusje. schreef op 05-05-2022 om 09:41:

[..]

Een puber maakt geen urine aan als hij slaapt. Dat kunstje zal een ouder iemand niet meer beheersen. Als een puber niet hoeft te plassen voor het naar bed gaan zal die ook niet heel vroeg wakker worden omdat hij moet plassen. Als je een half uur voor je gaat slapen wat gedronken hebt en dat zit nog niet in de blaas heeft het helemaal geen zin om aan te leren om dan te gaan plassen. Vergelijk je oudere lijf niet met dat van een puber.

Wat is de bron van deze uitspraak? ADH wordt ‘ s nachts aangemaakt en zorgt wel voor mindere productie van urine maar zet het echt niet stop. 

SuzyQFive schreef op 05-05-2022 om 15:54:

[..]

Wat is de bron van deze uitspraak? ADH wordt ‘ s nachts aangemaakt en zorgt wel voor mindere productie van urine maar zet het echt niet stop.

Nou ja zoiets bedoel ik ook: jongeren kunnen veel beter de hele nacht doorslapen zonder te moeten plassen dan ouderen. Verplichten om een 16jarige te laten plassen voor het slapen vind ik vreemd. Je moet wel of je moet niet. 

Ellori schreef op 05-05-2022 om 12:37:

[..]

Je kent mij en mijn puber niet en je weet niet of er eventueel onderliggende aandoeningen zijn...

Dan moet je niet praten over 'in mijn ogen', 'goede gewoontes', 'niet om 6 uur wakker' en 'om maar iets te noemen'. 

Dan zeg je toch gewoon: mijn puber heeft een aandoening waardoor hij voor hij gaat slapen echt nog even moet plassen. 

Suusje. schreef op 05-05-2022 om 15:58:

[..]

Dan moet je niet praten over 'in mijn ogen', 'goede gewoontes', 'niet om 6 uur wakker' en 'om maar iets te noemen'.

Dan zeg je toch gewoon: mijn puber heeft een aandoening waardoor hij voor hij gaat slapen echt nog even moet plassen.

Inderdaad. En een normale puber kan ook volkomen zelfstandig naar het toilet op welk tijdstip dan ook. Dus als hij dan om zes uur wakker is in het weekend is dat toch niet jouw probleem?

Ik ga niet altijd plassen voor ik weg ga. Wel als ik lang in de auto moet zitten omdat ik weet dat ik dan niet kan gaan. Maar niet als ik vijf minuten daarvoor nog geweest ben. 
Voor ik ga slapen plas ik wel, maar vooral omdat ik dan vaak moet. Als ik net daarvoor nog hebt geplast, ga ik niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.