Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Sunja

Sunja

02-10-2011 om 21:55

Peuterpraat

Ik heb mijn jongste in bed gelegd en net als ik de kamer van mijn oudste binnen wil gaan, hoor ik deze conversatie:
'Papa, wanneer ben jij jarig?'
'Morgen'
'Papa, mag ik dan aan jou vertellen dat ik sjloffen gekoopt heb voor jou?'
'?! Ja hoor, dat mag dan'
'JAAAAAAA'


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ahhh

Leuk is dat he!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Geweldig he

zo kreeg ik zaterdag een kadootje van mijn gastouderkindje van net drie jaar:
hier inkie is voor jou! zit een mooie sjaal in

Yaron

Yaron

05-10-2011 om 22:03

Haar

Mijn dochter van bijna vier was kappertje aan het spelen, ze was haar haar aan het besproeien met een nep plantenspuitje. Toen ze klaar was vertelde ze dat ze 'plantig' haar had.

Irene

Irene

06-10-2011 om 15:15

Kleine potjes....

Dochter (bijna 3) heeft ook wat opgevangen: "mam, A is ziek van de lijm he?" (haar broer heeft de ziekte van lyme)

Met mandarijntje van 2

jaar en 3 maanden heb ik heel leuke gesprekjes.

Wat ga je later doen als je groot bent Mandarijntje ?
- ijs kopie, taart kopie.

En welke dieren neem je dan ?
- Koe, paat (paard) en ivy (de poes).

Oh en waar ga je dan wonen ?
- buitie (buiten).
Buiten, zoals op de camping ?
- ja, huis buitie.

Mandarijntje zegt dan "zusx bad, Mandarijntje mee ?"

Nee, alleen kindjes die al kunnen zwemmen mochten mee.
- nou, mandarijntje keine bad toe !

Volgende keer, dan gaan we samen in het bad ok ?
- Nee nu, jas aan, goene aan, auto rijduh, bad toe.

Maar het regent !
- Mandarijntje plu mee.

Volgende week, gaan wij samen zwemmen, echt waar.
- ja, mandarijntje mama samuh schwemmie bad.

(ach gezellig, zo naast elkaar op de bank, pakje sap en knuffel in beide handjes, zoooo gezellig !)

Sascha2

Sascha2

08-10-2011 om 07:58

Manda

Hahaha, die conversatie is erg herkenbaar. Mijn jongste praat ook op die manier. Heerlijk, dat geklets.

Massi Nissa

Massi Nissa

08-10-2011 om 08:59

Aaaaahhhh

Manda, dat jij heimwee hebt naar dikke babyhandjes is begrijpelijk, maar deze periode is ook zo ontzettend leuk! Ik lig in een deuk om die schattige uitspraken van Mandarijntje. Wat lief, wat lief.
Groetjes
Massi

Ja lief he

ach ik geniet mij een ongeluk, ik vind het zo heerlijk deze leeftijd. Ze is ook heel makkelijk, net als de oudste, driftbuien hier niet gezien afgelopen periode, heel gezellig zo.

ik ga donderdag met haar voor het eerst zwemmen, ze wil zo graag zwemmen, oudste zwemt wat af namelijk (feestje, met vriendinnetje mee, in de zomer telkens in het water) en zij zit maar wat aan de zijkant. Dus nu ga ik met haar 'ouder en kind' zwemmen, hopelijk vindt ze het leuk.

Sunja

Sunja

13-10-2011 om 22:22

Opening cjg

In onze gemeente is een CJG geopend. Ik heb met mijn jeugd en gezin een onsterfelijke indruk gemaakt. Toen de wethouder aan het speechen was, klonk er ineens vanuit het publiek: 'Kijk, kijk, hij kan het!!' Iedereen keek om en zag dat mijn oudste (normaal superverlegen) zoontje van 3,5 zijn jongere breedgrijnzende broertje van 1 bij de hand had genomen om iedereen te laten zien dat hij kon lopen - met van die heerlijke O-beentjes.
Toen de borrel begon in een aangrenzende tent ivm de ruimte, vroeg mijn oudste: 'mag je in deze tent je schoenen aanhouden?' )

Asa Torell

Asa Torell

14-10-2011 om 09:55

O sunja

Wat ontzettend schattig, zo'n trotse grote broer!

Biene M.

Biene M.

14-10-2011 om 10:15

Sunja

Wat een mooie anekdote )

liora

liora

14-10-2011 om 10:21

Sunja

Prachtig!!

Heerlijk

ach ja heerlijk die interactie !

Mandarijntje wil niet slapen

ik heb haar er al een paar keer ingelegd en daarna laat ik haar maar een tijdje aanbrommen en huilen.

Hoor ik na een korte stilte opeens uit haar kamertje het volgende:

"mama niet lief, mama stom ! "(stom)

"mandarijntje slapen niet, mandarijntje wokker ! (wakker)"

Tom

gut type ik alsnog sdie s er aanvast, zucht.

Ze zegt dus de laatste tijd heel veel "tom !" (stom) en dat vind ik zo grappig !

Rembrand

Rembrand

21-10-2011 om 10:06

Mandarijn

Je anekdote brengt herinneringen bij mij naar boven...... Toen middelste Rembrandzoon een jaar of twee was maakte hij al weken drama in de nacht. Hij wilde niet meer slapen, en verzon allerlei smoezen om ons uit bed te krijgen. Omdat hij zo hard gilde en tot kotsen toe de boel op stelten zette begonnen wij een kickafvanmama-actie. In het kort kwam het erop neer dat ik niet meer zou gaan (behalve als het huis in de fik zou staan) en niet meer zou reageren op zijn drama. Toen hij eindelijk uitgeschreeuwd was en de tussenpozen tussen het huilen en snikken steeds langer werden hoorde ik op een gegeven moment uit zijn kamer ( met snikken tussen de woorden) : "Hé, ze komt echt niet".......
( ik voelde me een slechte moeder, maar deze strijd had ik wel "gewonnen", hij heeft het namelijk nooit meer gedaan).
M.

Heerlijk

vind ik deze periode, ze is zo innemend en praat zo schattig. Wel jammer dat ze zo vroeg wakker wordt ;-(

wat ik ook zo grappig vind is dat ze van te voren aankondigt dat ze iets knaps gaat doen "mama kijk, mandarijntje puzzie maken" klapt dan in haar handjes en dan ramt ze het laatste stukje er in.

Sorry zeggen moet ze nu ook als ze haar zus bijvoorbeeld een klap geeft "sowwie" en dan met zo'n schalks lachje erbij, oh draakig figuur !

Irene

Irene

22-10-2011 om 19:27

Knor

In de vakantie slaapt dochter (2) met zoon (10) op 1 kamer. De eerste ochtend vraag ik: "en? heeft je broer erg gesnurkt?". "ja", zegt dochter prompt: "als een varken!"

Sunja

Sunja

23-10-2011 om 21:27

Hoeveel jaar

Hoe oud ben jij?
'drie jaar' [laat 3 vingers zien]
En hoeveel jaar is papa?
'drie jaar'
Nee, dat kan toch niet! Hij is heel oud kijk maar.
'Hij gaat niet naar school. Jij wel mama, jij bent vier jaar' [ik sta voor de klas]

Gesprek bij het badderen

Dochter (2,5) zit in haar badje en ik merk op dat ze een bol buikje heeft.
Heb je veel gegeten? Nee, ik krijg een baby! O, een baby! Is het een jongen of een meisje? Een meisje. O, en hoe heet ze? Dat weet ik niet; weet jij het? Nee, ik weet het ook niet - kan je niet een leuke naam verzinnen? Gewoon Baby!"

Nadien wist ze mij te melden dat de baby morgen geboren wordt. Het kind blijft Baby heten en mag met haar mee naar de creche.

Groeten,

Temet

Mama_Lynn

Mama_Lynn

24-10-2011 om 22:42

Beer...beer

Mijn zoontje is 20 maanden en praat nog eigenlijk weinig, wat losse woordjes, steeds meer, maar het is zeker geen spraakwaterval zoals onze oudere dochter op die leeftijd.
Geen probleem, hij is zeker niet dom
Vanmorgen wees hij vrolijk naar de laptop: 'beer, beer' !!!! Uhhhhhhh ja, dat krijg je als je een paar keer een filmpje laat kijken van 'Boris Beer'. Dan gaat ie denken dat er een beer in de laptop zit
Maar 't was wel reuzeschattig (wat prompt natuurlijk getorpedeerd werd toen meneer een driftbui kreeg omdat hij niet mocht kijken).

Lynn

melle

melle

25-10-2011 om 15:49

Benen

Ik bracht mijn jongste dochter (3,5) naar de crèche. Toen we uit de auto stapten vroeg ze me of ik haar wilde tillen want ze had lastige benen. Last van haar benen dus, haha
groet melle

dc

dc

26-10-2011 om 23:34

Melle

Grappig!

Sunja

Sunja

27-10-2011 om 20:47

Paarse mol

'Mama, wat doe je?'
'Ik zoek de paracetamol liefje'
'Neeee, die mol heet toch geen paars?!'

Suz@nne

Suz@nne

01-11-2011 om 20:03

Hele grote kapper

zoonlief (3 jaar) zit op de commode en begint over papa (die heel kort tondeusehaar heeft):
B: mijn papa heeft heeeeel kort haar, zó kort!
broer: neehee, papa is gewoon kaal!
B: zijn haar is zó kort. Hij is naar een hele grote kapper geweest.
mama: oh ja?
B: ja, een hele grote kapper met een hele grote schaar. En die heeft het heel kort geknipt. En ik wil ook naar die grote kapper.
mama: wil je ook zulke korte haren?
B: nee, ik wil óók een papa worden!
mama: wil je ook een kindje?
B: ja ik heb al een baby in mijn buik. Kijk maar. Ik heb heel veel gegeten en heel veel eten, dát wordt dan een baby.

wow!

Haha geinig

Ik was laatst bij de harenkamwinkel - nee, dat is dus niet de kapper.

Gisteren zat ik met zoon zijn boek over het lichaam te lezen.

Vroeg hij: 'is je lever om mee te leven?'

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

05-11-2011 om 21:48

Hier

Onze zoon van 20 maanden zegt nog niet zo heel veel, maar wel de (voor hem) belangrijkste woordjes. Hij is overigens bij de pinken genoeg, want hij snapt bijna alles.

In elk geval, we zitten vanavond te eten en dochter van 4 eet niet zo door, en op onze aanmaning om verder te eten houdt ze haar handen voor haar oren, want ze wil niet horen wat we zeggen.Ik besluit er een grapje van te maken en zeg tegen man: mmm, nou ik denk dat we maar ijs gaan eten, dochter hoort toch niks, dus die krijgt maar niks
En dan komt zoon in actie: met een triomfantelijke grijns wijst hij in de richting van de vriezer en blijft herhaaldelijk roepen: IJS, IJS!!!! Tja...daar kwamen we niet meer onderuit vanavond

Lynn

Strafhoekje

Dochter van 2,5 kent het fenomeen "strafhoekje" van het kdv.

Tegen mij "Jij bent heel stout, jij moet in het strafhoekje"
"O, waar is dat strafhoekje? Daar bij de lamp?""Ja"
"En wat moet ik dan doen in het strafhoekje?"
"Nou gewoon, huilen!"

Groeten,

Temet

anna

anna

08-11-2011 om 11:17

Nou gewoon, huilen!

Prachtig!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Piet niet, soep ja

Gisteren naar een kleine intocht van Sinterklaas geweest, staan we daar tegenover een zwarte piet die erg haar best doet, mandarijntje fronst als een boze kat haar wenkbrauwtjes en roept

"nee, Piet niet, Klaas niet ! Huis toe !"

Met een bak pepernoten in alle jaszakjes weer naar huis gegaan. "piet niet, soep (snoep) ja".

grappig vond ik ook dat ze met Sint Maarten geen woord gezongen heeft maar wel als eerste bij de bak met snoep was en dat heel handig telkens in haar tasje stak. Mij voorttrekkend aan mijn hand "mama meer soep" en dan als eerste bij het volgende huis op het raam ging rammen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.