Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Mamvantwee

Mamvantwee

12-12-2008 om 11:26

Peuteruitspraken


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

31-12-2008 om 08:13

Autoruiten ijsvrij maken

Man en ik gingen met jongste van drie boodschappen doen. Ik hoorde man al naar buiten lopen en riep tegen jongste dat hij een beetje op moest schieten, maar jongste had zijn vader al gezien buiten en riep terug: "Hoeft niet snel, papa is nog bezig de auto te scheren..."

Lean1

Lean1

31-12-2008 om 12:08

Mijn dochter vanochtend

tegen haar papa die niet snel genoeg aandacht aan haar gaf: "Liefje?.... Liefje van me??????"

Dat zeggen wij hier thuis echt nooit, en dat koppie erbij...

Ze wordt in januari 3 jaar

Lean

Een paar

Heb ooit eens tegen zoon (nu net 2) gezegd dat het leuk zou zijn als hij "thank you mummy for my dinner" (dank je mama voor het eten) zou zeggen. Horen we opeens gisteravond "thank you mummy dinner". En "thank you daddy dinner". En dan "thank you [naam] pasta". Dat had ie nl gegeten

Ook proberen we hem te leren om excuse me te zeggen als hij ergens langs wil. Dat lukt aardig. Maar we horen nu ook "excuse me pushchair" als zijn kinderwagentje hem in de weg staat.

Ook zei hij laatst "mummy pooter (computer) away", en nog een keer, en nog een keer en toen opeens heel hard "mummy pooter away NOW". Ik lag in een deuk. Ook schreeuwde hij uit zichzelf tijdens het kerstdiner dat zijn neefje weer moest gaan zitten toen hij even weg was.

Sanne van Doorn

Sanne van Doorn

01-01-2009 om 17:57

Video opname

Gisteren avond waren we bij mijn ouders en keken een video opname van mijn dochter toen ze 3 was (inmiddels is ze 8) Met een hele grappige dialoog tussen mijn moeder (oma) en mijn dochter:

Oma: "Volgens mij heb jij het in je broek gedaan"
Lotte: "Wat gedaan?"
Oma: "Dat jij in je broek hebt gepoept"
Lotte: "Ik poep niet in mijn broek"
Lotte: "Ik heb nog noooooooooooooooit in mijn broek gepoept, oma!"
Oma: "Volgens mij ben jij aan het jokken, ga naar mama toe en vraag of ze jouw broek wil verschonen"
Lotte: "Ik hoef nie schone broek, mijn broek is niet vies"
Oma: (een beetje geïrriteerd) "Lotte je hebt in je broek gepoept en ik wil geen vieze meid op mijn schoot, dus laat jou broek verschonen"
Lotte: "Gekke oma, ik draag toch 'n lui-jer, ik heb geen vieze broek aan"
Oma: (lachend in een deuk) "ga dan maar een schone luier vragen aan mama"
Lotte: (terwijl ze naar mij loopt) "Okeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej"

amk

amk

01-01-2009 om 22:13

Plas luk nie

hij slaapt nog!

Een goed begin van 2009.

Angela

krin

krin

02-01-2009 om 12:17

Scheren

Zoon: 'Papa komt zo. Hij is nog zijn baard aan het schilderen.'

mamvanjoey

mamvanjoey

07-01-2009 om 19:57

Misselijk

Zoontje van 4 doet de voordeur open en brult heel verwonderlijk: Mama het is misselijk buiten!!!!
(het was erg mistig)

krin

krin

08-01-2009 om 10:13

Poëtisch

Het vroor dat het kraakte, maar de zon scheen, dus volgens zoon was het zomer. Eh, nee, het is winter, het vriest, zei ik. O, zegt hij, de zomer is bevroren!

MLN

MLN

08-01-2009 om 17:02

Nog een mist-variant

Zoontje kijkt vanochtend uit het raam en zegt: kerstmis.
En ja, het is idd mistig buiten.
Verder liep ie gisteren in de supermarkt iedereen te vertellen dat mama geen panty aanhad....ja schat, zo kan ie wel weer.
Hier worden trouwens ook alle staartjes van beesten benoemd met: pikkie!

Maranmat

Maranmat

10-01-2009 om 16:53

Gewoon worstje!

Dochter van 3 begint in de gaten te krijgen dat een vogel ook een soortnaam kan hebben en behalve vogel ook de naam mus of merel oid hebben.
Sommige namen zijn echter moeilijk te onthouden, want vanmorgen kwam ze enthousiast naar me toe: mamma, er zit een gewoon worstje in de tuin! (roodborstje)

Piet piraat

Vorige week zijn we naar de film van Piet Piraat en het zwaard van zilvertand geweest. Mijn zoon van bijna 3 vond de film met Piraat zilvertante en Piraat Extraoog (eksteroog) geweldig.

groetjes van Charlotte

Deze vond ik ook leuk

Vanmiddag zijn we een wandeling gaan maken in de sneeuw en op het ijs. Daar, in de natuur, liepen ook Schotse Hooglanders, echt een prachtig gezicht overigens. Mijn zoontje vond dat ook en was ze ook echt aan het bewonderen.
Toen we een uurtje later op dezelfde plek waren, stonden ze er niet meer. Dat viel mijn zoontje ook op: He, waar zijn die domme dikzakken nu????
Ik kwam natuurlijk niet meer bij.

groetjes Charlotte

Hoe heet dat ding

Zoonlief riep mij 's nachts omdat ie zo'n pijn had. Aangezien het donker was en hij naar de plek wees, begreep ik niet wat hij bedoelde. "Waar doet het dan zeer jongen?" hij legde uit: "Bij de knie van mijn arm mam". Aha, je elleboog..

geweldig bedacht,

Mobylette

Chantal

Chantal

12-01-2009 om 17:04

Ijsbaantje

Mijn man liet onze dochter van 3 zien hoe je moet glijden op bevroren sneeuw.
Papa: "Kijk Evelien, papa heeft een ijsbaantje gemaakt".
Evelien (3 jaar, 3 maanden): "dat deed ik ook toen ik og klein was". Tja, daar sta je dan als volwassen vent van 36...

Chantal

Massi Nissa

Massi Nissa

12-01-2009 om 20:55

Voor kleine meisjes

Vandaag in de Doe-Het-Zelf-zaak. Dochter staat met open mond naar een felgekleurde plastic slee te kijken. "Wat is dat, mama?". "Dat is een slee." Dochter kijkt helemaal verlekkerd en zegt: "Slee is voor kleine meisjes, he?".
Groetjes
Massi

Alfabet

Zoon heeft een speelgoedding dat het abc-liedje (in het engels) zingt. Ik hoorde vandaag dat hij daar best wat van oppikt. Zo hoorde ik iets van: h, i, j, k, emily (ipv l, m, n, o, p). Emily is een leidster op het kdv en 2 kindjes heten zo

Mamvantwee

Mamvantwee

22-01-2009 om 11:38

Kaas

Zoon (3) vanmorgen zit te miepen boven zijn ontbijt: "mama, ik LUST geen kaas!" Hij komt in de keuken kijken hoe ik mijn werk-boterhammen voor de lunch maak, en ziet mij met de kaasschaaf bezig. "mama? mag ik een plakje kaas?"

Hmmm...nog even oefenen op overtuigen!

Mijnjas

Zo noemde ons dochtertje een kindje van een kennis de eerste paar keer 'mijnjas' in plaats van 'jasmijn'. Logisch toch?!

Massi Nissa

Massi Nissa

23-01-2009 om 21:35

Ik ben niet kapot!

Dochter zit tijdens het avondeten in haar oogjes te wrijven. Ze heeft de hele dag druk op het kdv gespeeld. "Ach, kijk nu," zeg ik tegen man, "ze is helemaal kapot." Dochter reageert verontwaardigd: "Ik ben niet kapot!".
Groetjes
Massi

Kayja

Kayja

26-01-2009 om 10:15

Knikkeren

Kyan (bijna 3,5 jaar):Mama, ik vind de zon niet zo lekker...ik moet steeds met mijn ogen knikkeren.

enwatnu

enwatnu

26-01-2009 om 12:52

Koffie plassen

Zoontje van 2,5 zag de koffie doorlopen in de pot en zei: koffie plassen!

Grapje

Dochter wordt bijna 2, dus ik ben illegaal, maar komt tie toch:

Ik ben dochter aan het verschonen, dat vindt ze meestal niet leuk dus ik vraag of ik een liedje zal zingen. "ja, poesie!" Dus ik begin: poesje mauw! Zij: 'nee!! woef woef' Dus ik: hondje waf! Zij: nee!! Kipie! Dus ik: kipje tok, zij weer: nee!! Ik vraag of ze een grapje aan het maken is waarna zij hard lachend roept: ja!! STa je dan met je goede bedoelingen...

GRoetjes

amk

amk

26-01-2009 om 21:41

Blomsnol, blomsnol

laat Swiebertje nu toch gaan, Blomsnol, Blomsnol, laat Swieber nu toch in de bomen klimmen gaan.

Tja, de r werkt niet mee en al die oude bezigheden werken ook niet mee met het luisteren naar mama's jeugd sentiment.

Erg lachwekkend zo'n zingende 3 jarige.

groet,
Angela

MLN

MLN

27-01-2009 om 13:39

Spelen met woorden

Hier een mannetje van bijna 2,5 jaar die sinds kort echt aan het spelen is met woorden. Hij verzint de meest vreemde combinaties van woorden. En hij weet dan ook dat, wat hij zegt, eigenlijk niet kan. En de grootste lol natuurlijk. Hij roept bijv. 'pantyhoofd' of 'bloemkolenthee'. En een lol dan! Vorige week heeft hij een paar dagen achter onze bejaarde poes aangerend terwijl hij de hele tijd riep: broekenteen, broekenteen!!!

Esc

Esc

28-01-2009 om 23:26

Daar kun jij niet omheen!

Vanmorgen, half 8, dochter (2,5 jaar) stapt in de auto bij mijn man, net ontbijt achter de kiezen: 'nu krijg ik koek he papa?'
Papa, perplex: 'uhhhh'.
Dochter: 'daar kun jij niet omheen!'

Mathilde

Mathilde

30-01-2009 om 11:53

En zopie

Al honderd keer gezegd tegen zoon van bijna drie dat de pakjes drinken in de kast alleen voor in de auto zijn. Afgelopen zondag gingen we met de auto naar het zwembad. Ik vraag in het algemeen: hebben we alles? Komt er een verontwaardigde stem onderuit uit de keukenkastjes: nee, ik moet nog pakjes drinken meenemen. Hij vergeet nooit iets .
Mathilde

Jeanette

Jeanette

30-01-2009 om 15:38

Niet opeten...

Toen ik met mijn zoontje lag te stoeien en hem wilde 'opeten', riep hij verontwaardigd: 'Niet Xander opeten, daar zitten geen snoepjes in!!'

Massi Nissa

Massi Nissa

31-01-2009 om 12:53

Wat voor dametjes?

Dochter zong vanmorgen: "Daar kwamen twee soldametjes, die vielen op hun gat."
Groetjes
Massi

Mamvantwee

Mamvantwee

02-02-2009 om 09:30

Roltrap

Zoon (3) stapt met oma op de roltrap. Hij zoekt een woord voor dit rare ding, maar weet niet hoe het heet. Dus verzint hij zelf een naam: de zelftrap!

amk

amk

02-02-2009 om 21:03

Medaille

mama ik ga voor jou een medaille kopen.
Waarom dan meis?
Je bent de allerliefste.

aaaaahhhhhhh, smeltttt

Angela

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.