Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Rare reactie van mensen


dan

dan

26-07-2021 om 15:54

Noenoecasa schreef op 26-07-2021 om 15:18:

[..]

ik zou niks zeggen, hooguit wat geërgerd kijken, denk ik. 

Lollypopje schreef op 26-07-2021 om 14:48:

Hoewel ik ook een keer met een schreeuwend kind in de bus zat dat door bleef gaan, omdat hij een koekje wilde en de moeder besloot dat dat een goed moment was om het kind opvoedkundig verantwoord geen koekje te geven.
Niemand zei iets, maar de hele bus was opgelucht toen ze uitstapten.

Heel goed gedaan van die moeder! Als je krijsende kinderen hun zin geeft, weet je zeker dat ze de volgende keer weer gaan krijsen, en de keer daarna weer, en daarna weer. Want ze hadden daardoor toch hun zin gekregen?

Duiveninhetnieuws schreef op 26-07-2021 om 16:00:

[..]

Heel goed gedaan van die moeder! Als je krijsende kinderen hun zin geeft, weet je zeker dat ze de volgende keer weer gaan krijsen, en de keer daarna weer, en daarna weer. Want ze hadden daardoor toch hun zin gekregen?

Dat snap ik, maar als je daar minimaal 10 minuten in zit. Zeker omdat ik prikkelgevoelig ben voor geluid. Ik kwam uitgeput die bus uit.

Voor mij was dat echt de ultieme hel en één waar ik ook niet uit kon ontsnappen, want ik moest mijn trein halen.

Ik heb mijn mond gehouden, maar van binnen die moeder vervloekt.

Dat snap ik! Maar denk ook even aan die arme moeder, die er niet aan kan ontsnappen… En als ze haar kind niet goed opvoedt wordt ze ook overal met de nek aangekeken. 

Het was natuurlijk handiger geweest om tegen die vrouw te zeggen "als u nu even op de uitknop drukt, maak ik ondertussen het gordeltje even vast", maar daar heb je op zo'n moment de puf niet voor.

Boos reageren op gillende dreumessen is net zoiets als schelden op de regen. Ik snap het oprecht niet. Als een ouder overlastgevende kinderen van 4 jaar of ouder niet corrigeert, kan er reden zijn om te klagen, bij hele kleintjes is de invloed van de ouder op de herrie vaak beperkt. Wees blij dat je zelf niet met een peuter hoeft te reizen en verbijt je maar even.

Aan de anderevkant vind ik wel - nav de posting van Lollypopje - dat je met zulke kleine ukken niet in een stiltecoupe moet gaan zitten.

Tref ik zelf een blerende baby of peuter, dan probeer ik vaak de blik van dat kind te vangen en kijk het dan verbaasd of geamuseerd aan (of ik begin een gesprekje " ben je het zat? Gelijk heb je, de H&M is ook vreselijk'). Vaak stopt zo'n uk uit pure verbazing met huilen.

Groeten,

Temet

Duiveninhetnieuws schreef op 26-07-2021 om 16:05:

Dat snap ik! Maar denk ook even aan die arme moeder, die er niet aan kan ontsnappen… En als ze haar kind niet goed opvoedt wordt ze ook overal met de nek aangekeken.

Tja, de consequentie van kinderen willen denk ik dan

MRI

MRI

26-07-2021 om 16:30

Lollypopje schreef op 26-07-2021 om 16:06:

[..]

Tja, de consequentie van kinderen willen denk ik dan

ja zo merkte ik inderdaad de hardheid van mensen zonder kinderen versus moeders die ermee gedeald hebben. Ik probeer ook altijd een moeder van een peutertje met een driftbui of een moeie huilende baby een bemoedigende blik te geven want het valt niet mee een van de pittigste taken ter wereld te doen in een moedervijandige wereld. Je ziet zo'n moeder vaak zich schamen en er van alles aan doen om het kind in toom  te houden. En ik heb menige dankbare blik terug ontvangen. Soms vergeten mensen wel eens dat ze zelf ook een huilend kind waren

Gewoon ‘ssssssst’ zeggen werkt meestal ook prima.  

Lollypopje schreef op 26-07-2021 om 16:06:

[..]

Tja, de consequentie van kinderen willen denk ik dan

Daar denk je niet aan hoor, als je zwanger wilt worden, dat je jaren later met het zweet in je bilnaad een oorverdovend gillende peuter in een buggy moet wringen terwijl iedereen afkeurend toekijkt. Gaat ook weer over. Dat hoop je althans.

MRI schreef op 26-07-2021 om 16:30:

[..]

ja zo merkte ik inderdaad de hardheid van mensen zonder kinderen versus moeders die ermee gedeald hebben. Ik probeer ook altijd een moeder van een peutertje een bemoedigende blik te geven want het valt niet mee een van de pittigste taken ter wereld te doen in een moedervijandige wereld. En ik heb menige dankbare blik terug ontvangen.

Ohw het is ook niet dat ik het echt niet naar vind voor die moeder, maar het hoort er wel bij. En in die bus heb ik dan toch echt heel veel meer medelijden met mijzelf dan met die moeder. Maargoed ik ben door autisme dus extreem prikkelgevoelig voor geluid en zeker bepaalde, zoals kindergekrijs, komt bij mij als een sloophamer binnen. 

Lollypopje schreef op 26-07-2021 om 16:34:

[..]

Ohw het is ook niet dat ik het echt niet naar vind voor die moeder, maar het hoort er wel bij. En in die bus heb ik dan toch echt heel veel meer medelijden met mijzelf dan met die moeder. Maargoed ik ben door autisme dus extreem prikkelgevoelig voor geluid en zeker bepaalde, zoals kindergekrijs, komt bij mij als een sloophamer binnen.

Heb je dan geen oordopjes of een noice cancelling headphone? 

Dat is bij de ouders ook zo . Maar ik snap je wel hoor, jij hebt er niet voor gekozen om in t gekrijs te zitten. 

Duiveninhetnieuws schreef op 26-07-2021 om 16:32:

[..]

Daar denk je niet aan hoor, als je zwanger wilt worden, dat je jaren later met het zweet in je bilnaad een oorverdovend gillende peuter in een buggy moet wringen terwijl iedereen afkeurend toekijkt. Gaat ook weer over. Dat hoop je althans.

Het is één van de redenen voor mij om er echt absoluut geen te willen.

Als ik schrijf dat dat geluid voor mij de hel is, is dat helaas geen overdrijving

Maargoed ik wil dit topic verder niet overnemen en ik snap er genoeg van om op zo'n moment wel mijn mond te houden, terwijl ik bij elke halte bid dat ze uit de bus stappen.

DanGun schreef op 26-07-2021 om 16:35:

[..]

Heb je dan geen oordopjes of een noice cancelling headphone?

Toen nog niet, en helaas dempen mijn doppen veel maar niet alles en koptelefoons vind ik niet prettig.

Duiveninhetnieuws schreef op 26-07-2021 om 16:32:

[..]

Daar denk je niet aan hoor, als je zwanger wilt worden, dat je jaren later met het zweet in je bilnaad een oorverdovend gillende peuter in een buggy moet wringen terwijl iedereen afkeurend toekijkt. Gaat ook weer over. Dat hoop je althans.

Zit de ergernis niet hierin? Soms lijkt het nl. dat het de moeder niks interesseert en dát roept ergernis. Maar als je ziet dat de moeder alles probeert om het kind stil te krijgen en het even niet lukt, zijn de reacties vast heel anders. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.