Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Rare reactie van mensen


DanGun schreef op 26-07-2021 om 22:30:

[..]

Precies. De meeste. En sommigen wel. Kun jij wel raar over doen maar het gebeurt. En of er iets achter zit of niet, dat gaat jou niks aan toch?

Ik zei dat ik het me afvroeg. Ik mag me dat afvragen. 

Een kind waar niets mee aan de hand is heeft geen reden om de boel bij elkaar te krijsen. De smoes "het is een kind" gaat dan niet op, jij bent de ouder dus doe er wat aan.

Noenoecasa, was je kind stil nadat die mevrouw dat had gezegd?

Poezie schreef op 26-07-2021 om 22:36:

[..]

Ik zei dat ik het me afvroeg. Ik mag me dat afvragen.

Een kind waar niets mee aan de hand is heeft geen reden om de boel bij elkaar te krijsen. De smoes "het is een kind" gaat dan niet op, jij bent de ouder dus doe er wat aan.

Hou toch op met dat ‘smoes’. Getver, niks zo naar als dat eeuwig maar ouders die hun best doen de maat nemen. 

MRI

MRI

26-07-2021 om 22:45

Kind wat lang krijst kan van alles zijn: moe, honger, keelpijn, oorontsteking, prikje gehad, ziek, te weinig geslapen, bang van de trein..... kinderen krijsen. Of denken mensen die vinden dat de moeder het kind maar stil moet houden dat zij het kind stiekem zit te knijpen en daarmee op kan houden?

MRI schreef op 26-07-2021 om 22:45:

Kind wat lang krijst kan van alles zijn: moe, honger, keelpijn, oorontsteking, prikje gehad, ziek, te weinig geslapen, bang van de trein..... kinderen krijsen. Of denken mensen die vinden dat de moeder het kind maar stil moet houden dat zij het kind stiekem zit te knijpen en daarmee op kan houden?

Kinderen krijsen weleens, niet nonstop.

Poezie schreef op 26-07-2021 om 22:53:

[..]

Kinderen krijsen weleens, niet nonstop.

Ga anders nog even door. 

Wat een kinderachtige reactie van die vrouw tegen je kleine zeg.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

27-07-2021 om 06:36

Maar wat vinden jullie dan van krijsende kinderen in een restaurant of in de supermarkt? 

In de supermarkt? Lekker belangrijk. 
In een restaurant? Heel vervelend. 
Maar het is ook hoe je er zelf mee omgaat toch. Als je die kids een beetje verrast dan zijn ze vaak weer redelijk stil. Vreemde ogen dwingen en als je dat leuk doet is iedereen blij. 

We zaten een tijdje terug bij een strandtent. Lekker relaxt op een loungebank, borrelplankje erbij. Komt er een oververhit gezin met een tweeling van een jaar of 3 naast ons zitten. Begonnen zich direct te verontschuldigen. Kids waren moe, hadden honger dus een beetje vervelend. Dus wij ‘joh geen probleem’’ lachen naar die kids en je zag die ouders O ntspannen. Bediening bracht kleurplaten maar dat was wel een beetje probleem. 
Wij hadden een hele grote tafel voor ons samen zij zo’n hocker met een dienblad. Kon niet ruilen van plek want ik moet zoveel mogelijk in de schaduw blijven. Maar heb die 2 kids lekker bij ons aan tafel laten kleuren, tekeningen bewonderd, praatje gemaakt. Kids waren superlief, maakten soms een beetje ruzie maar dat hoort erbij. En ik kreeg een klef, half opgegeten patatje 

BlueHeart schreef op 27-07-2021 om 06:36:

Maar wat vinden jullie dan van krijsende kinderen in een restaurant of in de supermarkt?

In een supermarkt ben ik heel kort, natuurlijk is dat vervelend maar binnen 10 minuten loop ik naar buiten. 

In een restaurant vind ik dit een ander verhaal. Ik kom er om lekker te eten. Als er een krijsend kind is ga ik er vanuit dat ouders even naar buiten lopen om het kind weer rustig te krijgen. 

Poezie schreef op 26-07-2021 om 22:02:

[..]

Welnee, de meeste kinderen krijsen misschien wel even maar niet uren achter elkaar.

Kun je wel raar over doen, maar ik vraag me oprecht af wat er dan aan de hand is als een kind zolang blijft krijsen. Dat doet een kind niet zomaar.

Je weet er niks van. Ik heb ook zo’n exemplaar dat alles bij elkaar krijst als het hem niet zint. Een uur lang, als het tegenzit. Alles wat je doet voedt het alleen maar. Goedbedoelende derden ‘heb je verdriet jongen?’ worden recht in het gezicht gekrijst. Ik heb er geen oplossing voor (behalve heel de tijd zijn zin geven en dat doe ik niet) en de pedagogische hulp die we hebben ingeschakeld ook niet.


Toevoeging: als dit in een winkel of wat dan ook gebeurt vertrekken we natuurlijk. Maar soms kan dat niet. Als je op de fiets zit bijvoorbeeld, of in het ov, of in de wachtkamer van de honderd jaar uitgelopen dokter. 

In een restaurant 's avonds vind ik het erg vervelend. Ik regel zelf oppas om rustig te kunnen eten en dan kan het echt een domper zijn als er heel vervelende kinderen in het restaurant zitten. 

In de trein ga ik ervan uit dat de ouder ergens met het kind moet zijn, dus dan ben ik milder. Overdag in een restaurant of strandtent vind ik het normaal dat er kinderen zijn en ben ik er makkelijker in. 

Af en toe stoor ik me wel als andere ouders veel minder streng zijn in de opvoeding en iedereen daar last van heeft. Maar aan de andere kant weet ik hoe moeilijk het kan zijn. Sinds ik zelf moeder ben kijk ik daar anders tegenaan. 

Nou, sommige ouders sporen ook echt niet hoor. Trok paar jaar geleden met een halve snoekduik een peuter van de straat af toen die zomaar de straat op liep, moeders meer aandacht had voor haar telefoon en ik een auto nogal hard aan zag komen kachelen dus ik zwaai in paniek naar de auto die meteen remde, ik duik de straat op en sleur kind weg. Ik zwéér het, ik was er net op tijd bij anders had kind onder de wielen gelegen. Auto stopt, vraagt of peuter en ik oké 'waren maar moeder hield even fijntjes een hele tirade, en ik citeer even: "blijf gvd met je klauwen van me (uiteraard, geen mijn maar me) kind af kut" Dus die meneer en ik stonden raar te kijken, trut gaat door met haar telefoon, sleurt zonder verder iets te zeggen kind aan arm mee en dat was het dan.  Nog niet eens een "Nou, bedankt hoor dat je "me" kind hebt gered".  
Die man en ik waren te verbouwereerd om ook nog maar iets uit te brengen, we stonden beiden nog na te shaken van de schrik.  

Duiveninhetnieuws schreef op 27-07-2021 om 15:17:

[..]

Je weet er niks van. Ik heb ook zo’n exemplaar dat alles bij elkaar krijst als het hem niet zint. Een uur lang, als het tegenzit. Alles wat je doet voedt het alleen maar. Goedbedoelende derden ‘heb je verdriet jongen?’ worden recht in het gezicht gekrijst. Ik heb er geen oplossing voor (behalve heel de tijd zijn zin geven en dat doe ik niet) en de pedagogische hulp die we hebben ingeschakeld ook niet.


Toevoeging: als dit in een winkel of wat dan ook gebeurt vertrekken we natuurlijk. Maar soms kan dat niet. Als je op de fiets zit bijvoorbeeld, of in het ov, of in de wachtkamer van de honderd jaar uitgelopen dokter.

Idd als ze hun zin willen doordringen dan kunnen ze meer volhouden dan de meeste denken, vooral als je eentje hebt die niet snel opgeeft😅

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.