Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Rare reactie van mensen


Lollypopje schreef op 26-07-2021 om 16:37:

[..]

Toen nog niet, en helaas dempen mijn doppen veel maar niet alles en koptelefoons vind ik niet prettig.

Dat is lastig denk ik. Maar als ik moest kiezen tussen overprikkeld raken (en me ergeren aan anderen) en zo’n ding op m’n oren, ging ik voor het laatste.  

Vrijevlinder schreef op 26-07-2021 om 16:40:

[..]

Zit de ergernis niet hierin? Soms lijkt het nl. dat het de moeder niks interesseert en dát roept ergernis. Maar als je ziet dat de moeder alles probeert om het kind stil te krijgen en het even niet lukt, zijn de reacties vast heel anders.

Maar dat weet je toch niet? Soms is negeren de beste optie en doet zo’n ouder juist daar keihard haar best in. En misschien is hij / zij wel doodop, kan ook. Of weet de ouder dat het met een paar minuutjes weer over is en dat aandacht het alleen maar erger maakt. 
Dat invullen dat het lijkt of het de ouders niet interesseert, dat vind ik echt raar. 
En trouwens, wanneer een ouder wel probeert een kind stil te krijgen is het vaak ook niet goed. 
(valt me op dat er op dit forum zo op de moeder gefocust wordt, alsof er nooit vaders in het spel zijn) 

Duiveninhetnieuws schreef op 26-07-2021 om 16:32:

[..]

Daar denk je niet aan hoor, als je zwanger wilt worden, dat je jaren later met het zweet in je bilnaad een oorverdovend gillende peuter in een buggy moet wringen terwijl iedereen afkeurend toekijkt. Gaat ook weer over. Dat hoop je althans.

Duiveninhetnieuws schreef op 26-07-2021 om 16:00:

[..]

Heel goed gedaan van die moeder! Als je krijsende kinderen hun zin geeft, weet je zeker dat ze de volgende keer weer gaan krijsen, en de keer daarna weer, en daarna weer. Want ze hadden daardoor toch hun zin gekregen?

De reactie van deze TO, dat die vrouw zelf haar kop moet houden, lijkt mij ook niet erg educatief verantwoord 

MRI schreef op 26-07-2021 om 16:30:

[..]

ja zo merkte ik inderdaad de hardheid van mensen zonder kinderen versus moeders die ermee gedeald hebben. Ik probeer ook altijd een moeder van een peutertje met een driftbui of een moeie huilende baby een bemoedigende blik te geven want het valt niet mee een van de pittigste taken ter wereld te doen in een moedervijandige wereld. Je ziet zo'n moeder vaak zich schamen en er van alles aan doen om het kind in toom te houden. En ik heb menige dankbare blik terug ontvangen. Soms vergeten mensen wel eens dat ze zelf ook een huilend kind waren

Wat een lieve post . Ja je moet echt een dikke huid en een ene-oor-in-andere-oor-uit-mentaliteit hebben als moeder, daar ben ik inmiddels wel achter. Wat een bemoeienissen hoor/lees ik af en toe zeg.

Echt onbeschaamd, sorry. En je kan het ook nooit goed doen (zie koekje-in-de-bus-voorbeeld; als de moeder het koekje wel had gegeven, was daar vast óók weer commentaar op gekomen). TO, ik denk dat ik hetzelfde had gezegd als jij, alhoewel ik echt niet snel boos te krijgen ben. Trek het je vooral niet aan.

Ik merk eigenlijk, dat het me sowieso best wel boos maakt. De grote meerderheid van de ouders doet écht zijn best, om zijn kinderen goed op te voeden en voor ze te zorgen. Een beetje tolerantie zou niet misstaan. Alsof je uit één zo'n momentopname af kan leiden, of iemand zijn kind goed opvoedt. En al wás dat zo, dan nog is het niet gepast, om schaamteloos commentaar te leveren of boze blikken te werpen. Dat zegt meer over jezelf. 

Daarbij, kinderen zijn ook gewoon mensen, die respect verdienen. Ook al zijn het nog kleintjes, die hun gedrag (logischerwijze) nog niet helemaal kunnen beheersen. Soms denk ik wel eens, je zou eens moeten proberen zo over een andere groep in de samenleving te spreken, dan was iedereen diep verontwaardigd.
 

impala schreef op 26-07-2021 om 17:48:

[..]

[..]

De reactie van deze TO, dat die vrouw zelf haar kop moet houden, lijkt mij ook niet erg educatief verantwoord

Daar heb je helemaal gelijk in! Ouders zijn net mensen.

Zoontje vind het niet leuk om in het ov te zitten, maar dit moet soms toch. Laatst moest ik na mijn werk met de metro naar huis en dit vind hij echt vreselijk. Hij heeft serieus vanaf dat we de metro instapten totdat we thuis naar binnen liepen zitten huilen/gillen/krijsen. 
In totaal is dit zo'n 3 kwartier en ik kreeg hem nergens mee afgeleidt.
Ik snap dat het echt vervelend is om met een krijsend kind in bus/metro/trein te zitten, maar ik denk niet dat er ouders zijn die hun kind voor de lol laten gillen.

Gelukkig zijn er ook inderdaad mensen die je wel steunen als je worstelt met een krijsend kind.
Ik kreeg een keer een compliment, van notabene een kinderloze collega, nadat we uit de metro gestapt waren en ik haar tegenkwam dat ze mijn geduld bewonderde met een kind dat werkelijk de hele rit bleef krijsen.
En zelf heb ik me in de bus ook wel eens moeten verbijten waar een kind maar niet ophield met krijsen. Het kan gebeuren, en het is vreselijk, gelukkig een incident.
Als lang voeden sociaal beter geaccepteerd zou zijn, zou dat nog een oplossing kunnen zijn. Daar reageerden die van mij altijd wel goed op

impala schreef op 26-07-2021 om 17:48:

[..]

[..]

De reactie van deze TO, dat die vrouw zelf haar kop moet houden, lijkt mij ook niet erg educatief verantwoord

Die moeder is ook maar een mens. 

Ik moet wel een beetje grinniken om mezelf. Het allereerste topic op VF waar ik ooit op schreef was ‘Bewust geen kinderen’ Man wat kon ik daar heerlijk mopperen op ouders die hun kids niet opvoeden. En wat heb ik daar een discussies gehad met ouders 😂
En nu zit ik hier moeders van kids met driftbuien te verdedigen. 

AnneJ schreef op 26-07-2021 om 18:19:

Gelukkig zijn er ook inderdaad mensen die je wel steunen als je worstelt met een krijsend kind.
Ik kreeg een keer een compliment, van notabene een kinderloze collega, nadat we uit de metro gestapt waren en ik haar tegenkwam dat ze mijn geduld bewonderde met een kind dat werkelijk de hele rit bleef krijsen.
En zelf heb ik me in de bus ook wel eens moeten verbijten waar een kind maar niet ophield met krijsen. Het kan gebeuren, en het is vreselijk, gelukkig een incident.
Als lang voeden sociaal beter geaccepteerd zou zijn, zou dat nog een oplossing kunnen zijn. Daar reageerden die van mij altijd wel goed op

Waarom moet een kind de hele rit krijsen dan?

Poezie schreef op 26-07-2021 om 21:47:

[..]

Waarom moet een kind de hele rit krijsen dan?

Ja, vraag het zo'n peuter eens Poëzie. Het had hier te maken met een episode van dochter waar ze het kinderdagverblijf niet wilde verlaten. Zelfs als we met alle leidsters op de stoep stonden, het licht binnen ging uit en de deur op slot wilde ze nog naar binnen. Ze was toen ruim 2 jaar. Ik kreeg haar ook niet in het tuigje in de kinderwagen zodat ik haar uiteindelijk onder de ene arm en de kinderwagen onder de andere arm richting metro ging.

Vaak hield het wel op als we op de metro stonden te wachten, maar 1x niet. Je hebt niet overal invloed op als moeder.

Verder was ze nog helemaal niet moeilijk. Dat kwam pas veel later. Ook dochter heeft een vorm van autisme, maar of dat er mee te maken had. Ik weet het niet. Die kleintjes kunnen nog niet praten.

Poezie schreef op 26-07-2021 om 21:47:

[..]

Waarom moet een kind de hele rit krijsen dan?

Omdat het een kind is. Dat doen ze. Jij deed dat natuurlijk nooit toen je kind was, want jij bent goed opgevoed. En jouw kids zouden het natuurlijk ook noooooooooiiiiiiit doen. Maar helaas is de rest van de wereld niet perfect. 

DanGun schreef op 26-07-2021 om 21:59:

[..]

Omdat het een kind is. Dat doen ze. Jij deed dat natuurlijk nooit toen je kind was, want jij bent goed opgevoed. En jouw kids zouden het natuurlijk ook noooooooooiiiiiiit doen. Maar helaas is de rest van de wereld niet perfect.

Welnee, de meeste kinderen krijsen misschien wel even maar niet uren achter elkaar. 

Kun je wel raar over doen, maar ik vraag me oprecht af wat er dan aan de hand is als een kind zolang blijft krijsen. Dat doet een kind niet zomaar. 

Tot je kind zelfstandig overal heen kan zijn er mensen die hun gedachten over jouw manier van met je kind omgaan van commentaar voorzien.  
Trek je teflon jas aan een laat het van je afglijden.

Het is moeilijk, je wilt die mensen het liefst op hun gezicht rammen,  zeker als je kind de dingen die gezegd worden begrijpt.

Mijn lange peuter,  waar onbekenden vaak tegen zeiden dat hij toch veel te groot was voor de wandelwagen en best zelf kon lopen, had daar weinig last van.
Toen hij 12 jaar was moest hij revalideren na ernstige ziekte. Toen kwamen de rotopmerkingen over zijn niet zelfredzaam zijn qua aankleden hard binnen.

Poezie schreef op 26-07-2021 om 22:02:

[..]

Welnee, de meeste kinderen krijsen misschien wel even maar niet uren achter elkaar.

Kun je wel raar over doen, maar ik vraag me oprecht af wat er dan aan de hand is als een kind zolang blijft krijsen. Dat doet een kind niet zomaar.

Precies. De meeste. En sommigen wel. Kun jij wel raar over doen maar het gebeurt. En of er iets achter zit of niet, dat gaat jou niks aan toch? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.