Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Elisabeth B.

Elisabeth B.

19-04-2012 om 21:55

Tv kijken en 'goede' programma's

Onze kleinste (ruim 2,5 jaar) kijkt graag tot het eten tv vanaf hij thuiskomt van de crèche. Vroeger keken onze oudsten tussen 6 en 7 naar vpro's villa achterwerk: leuke verrassende televisie met o.a. THE white cowboy, purno, buurman& buurman, roos en haar mannen. Nu bestaat dat niet meer en onze jongste vermaakt zich daarom voornamelijk met Nick jr. Dat is dus Dora, Diego, kai lan, Wonderteam en Umizomi. Allemaal heel voorspelbaar en er zit geen verassing in of rare onvoorspelbare mensen.
Wat vinden jullie van deze programma's? Ik merk dat van Umizomi nog wel wat wordt opgestoken, hij herkent wel wat 'toppatronen' en kan heel goed tellen en ook toepassen in het dagelijkse leven. Nu hoeft hij niet van alles iets op te steken, maar de voorspelbaarheid van al die programma's is niet heel inspirerend. Wat vinden jullie en welke ervaring hebben jullie hiermee? Zijn er alternatieve programma's op tv tussen 6 en 7? Ik vind KRO kindertijd ook leuk en verassend maar meestal zijn we dan nog niet thuis.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dvd's

Toen ik ooit eens een draadje startte over waar je naar je eigen idee in je opvoeding gefaald had kwam het tvkijken van mijn kinderen bij mij geloof ik op de eerste plaats. Ze kijken te veel, en dan ook nog het soort programma's wat jij beschrijft, en ik ben er ook niet dol op. Eerlijk gezegd vind ik de opgelegd-educatieve programma's het vervelendst, met Dora en Diego als ergste, gevolgd door Kai Lan (grafisch leuker) en Umizoomi. Zelf vind ik Wonder Team nog wel aardig, tenminste niet zo educatief, en de muziekjes zijn soms leuk. Idem Backyardigans (maar dat is vroeger)

Er zijn op de door jou genoemde tijd geloof ik geen andere programma's voor kleine kinderen. Sesamstraat is vroeger, toch? Mijn kinderen hebben Sesamstraat trouwens nooit echt leuk gevonden (itt tot ikzelf)

Je zult aan de DVD's moeten denk ik, als je Dora etc wilt vermijden.

Ik vind Bumba trouwens leuk, ziet er leuk uit, af en toe een tikje absurd, maar wel echt voor de hele kleintjes. Buurman en Buurman zijn ook op DVD verkrijgbaar.

Wat hier trouwens een enorm succes is bij mijn kinderen van 3 en 6 is een set DVD's van De Boefjes. Voor een prik te koop, en ze lachen zich tranen. Erg verantwoord is het niet, maar ook beslist geen Dora.

Groeten,

Temet

Elisabeth B.

Elisabeth B.

20-04-2012 om 06:38

Pulp

Inderdaad, tussen 6 en 7 altijd dezelfde kinderpulp. Ik word gek van Dora, Diego en Ni hao Kai Lan, Umizoomi vind ik nog wel gaan. Soms is op Jim Jam Pingu, dat vind ik wel leuk (en hij ook).
Ik heb alle afleveringen van Buurman en Buurman op DVD, zelfs zijn oudere broers vinden dat nog leuk (en ik ook). Van Bumba heb ik een DVD en Woezel en Pip, die programma's vindt hij geweldig. Sesamstraat en KRO kindertijd zijn idd voor zes uur en dan zijn we nog niet thuis. Daarom was. VPRO villa achterweek zo leuk: tussen 6 en 7 altijd pret. Nu ben je vwb kinder tv aangewezen op Nick jr.
Op YouTube zoek ik wel eens op The White Cowboy, erg leuk en grappig, een aanrader. De boefjes ken ik niet, is dat iets van vroeger?

Limi

Limi

20-04-2012 om 08:30

Voorspelbaarheid

Dat wordt toch juist gewaardeerd op deze leeftijd?

Ik hoef echt geen onbekend programma op te zetten: gelijk protest. De 100e keer dezelfde Dora, jawel.

Zelf vind ik sommige BBC programma's wel leuk, maar de kinderen dus niet. Nederland 3 vinden we alle drie niks. Ze kijken meestal alleen Nick Jr, soms Jim Jam. Ik bedenk me nu dat ze al twee weken de tv niet hebben aangezet.

Elisabeth

De Boefjes zijn van heel vroeger. Het filmpje dat hier woensdag opstond was van 1935. Ze zijn ook bekend als Our Gang of Little Rascals, begonnen als bioscoopfilmpjes in de jaren 30, maar later als tv-serie voortgezet. Een groep kinderen die allemaal kattekwaad uithalen, nogal slapstickachtig (en er wordt flink in gemept. Als je tegengif wilt voor Kai Lan is het zeer aan te bevelen).

Een tijd geleden zond de VPRO een aantal van die filmpjes op een zondagmiddag uit. Partner had de tegenwoordigheid van geest om ze op te nemen en dat was zo'n succes dat we later een box met 3 dvd's hebben gekocht. Het zijn oorspronkelijk zwart-witfilmpjes, maar ze zijn ingekleurd. Er is van alles aan te merken op verhaallijn en acteerprestaties, maar het kroost rolt ongeveer van de bank van het lachen, en alles is beter dan die ellendige Dora.

(Kai Lan wil ik nog wel eens parodiëren thuis, dan zing ik dat duffe liedje na: "Als je nu niet gauw... Je kleren aantrekt... Word ik..Heel erg... Nijdig!")

Groeten,

Temet

Rafelkap

Rafelkap

20-04-2012 om 12:53

Geen derrie

Nickelodeon "hebben" wij gewoon niet, ik heb ook geen idee waar die zit. Ze mogen alleen kro kindertijd en/of sesamstraat na 17 uur. En als dat er niet is: buurman en buurman, pingu, cirkelientje, de boze heks, konijn, keepvogel (laatste 3 van vpro), etc. Kan wel de kast induiken als je meer titels wilt horen.
Je kan je kinderen best Dora-vrij en k3-loos opvoeden

vaasje

vaasje

20-04-2012 om 13:33

Hier bijna 2

Maar wil eigenlijk alleen nog maar Bumba kijken. 1 aflevering van Brum vind hij leuk en nu krijgt hij ook meer geduld voor de Teletubbies.
Barbapapa lijkt me ook leuk. Je hebt ook dvd's van sesamstraat en bob de bouwer.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

20-04-2012 om 15:31

Dvd

Mijn kinderen kijken rond die tijd alleen dvd's. Favorieten zijn Pipi Langkous, Piet Piraat, Smurfen, Wicky de Vicking en dat soort oude films. Ik neem altijd kinderfilms op in de vakanties, dan wordt er heel veel uitgezonden.

Sahara

Sahara

20-04-2012 om 20:10

Goede programma's

Mijn 4 kinderen kijken alleen maar " troep". Nederland drie vinden ze helemaal niks. Sesamstraat hebben ze nog nooit leuk gevonden.

Toch zijn het hele leuke kinderen. Spelen graag buiten en het zijn geen t.v. Verslaafde monstertjes.

Ik word eerlijk gezegd altijd een beetje recalcitrant van geneuzel over goede en niet goede programma's. Want wie ben jij om te bepalen wat goed is en wat niet. En ik moet ook erg lachen als ik mijn 2 jarige zoon tegen zijn 9 jarige broer hoor zeggen dat zo'n vechtende ninja wel heel "koel" is.

Dus mijn twee jarige houdt van Diego, thomas, dirk scheele, einsteins en de bubble guppies.

Elisabeth B.

Elisabeth B.

20-04-2012 om 21:12

Keepvogel!

O ja. De keepvogel, die was ook leuk! Ga het opzoeken op YouTube!

Elisabeth B.

Elisabeth B.

20-04-2012 om 21:17

Barbapapa

Vond ik vroeger leuk, hoorde laatst nog het oorspronkelijke liedje zo leuk en onschuldig! Dat gele jongens barbakindje (ben zijn naam kwijt) die is geel als boter
De moderne barbapapa vind ik echt vreselijk, dat liedje ook vreselijk gezongen ... De oude vind ik wel leuk! Of wordt ik gewoon oud :-€

Elisabeth B.

Elisabeth B.

20-04-2012 om 21:19

Ovoedings tv

Interessant Izar, misschien zorgt verantwoorde VPRO tv uiteindelijk wel voor een verslaving ...
Kan me wel voorstellen dat als kind die pulp er in elk geval voor zorgt dat de tv geen medium wordt dat blijft

Elisabeth B.

Elisabeth B.

20-04-2012 om 21:22

Wicky!

Wicky de Viking vond ik als kind echt heel leuk.ik heb de film een paar jaar geleden gezien met mijn oudste kids en dat was heel spannend (voor de jongste van toen 5 een beetje te) tot heel leuk (slappe lach van de kids).

Elisabeth B.

Elisabeth B.

20-04-2012 om 21:25

Dirk scheele

O ja, Dirk Scheele vind ik als volwassene bijkans ondraaglijk maar mijn 2 jarige vind hem helemaal geweldig! Toevallig vanmorgen gekeken, mijn kleinste deed heel enthousiast mee dus het was niet de eerste keer dat hij het zag

Elisabeth B.

Elisabeth B.

20-04-2012 om 21:32

Nog een keer umizoomi

Wat vinden jullie daarvan? Mijn kleinste doet zo mee met dat programma en geeft alle antwoorden (de top patronen maar ook de sommen) dat ik denk: hij vindt het leuk en hij steekt er nog wat van op ook. Il vond het eerst ook weer zo'n 13 in een dozijn format. Hij kent nu de verschillende vormen (driehoek, rechthoek etc) en telt en rekent mee, ilk vind het best knap! Hoe zit dat bij jullie?

Limi

Limi

21-04-2012 om 07:53

Meedoen

Ja, mijn 2-jarige met spraakachterstand doet volop mee met die programma's. Staat voor de tv te wijzen en te roepen.

Wat ik er verder van vind is dus irrelevant. Ik ben ook niet de doelgroep

Ik denk dat zodra een volwassene teveel van zichzelf uitgaat bij het maken van zoiets, het peuters niet meer aanspreekt. En ik denk dat je met heldere kleuren (geen pastel), duidelijke tekeningen, en plots met de diepgang van een Dirk Scheele-liedje al heel ver komt.

Rosase

Rosase

21-04-2012 om 15:27

Juist wel leuk

En leerzaam.

Je moet er altijd maar vanuit gaan dat dit soort programma's gemaakt zijn voor de gemiddelde 3 jarige en niet voor een 30+er. Dat maakt ze al een stuk draaglijker.

En bovendien zie ik er zoveel van terug in het taal gebruik van mijn jongste. Snap ik roept hij al heel lang. Vormen,figuren en kleuren zijn er moeiteloos ingegaan. En de laatste tijd komen de cijfers en letters ook boven borrelen.

Favoriet zijn hier: Dora, Umizoomi (Nick Jr) en Mickey Mouse Club House, Art Attack en Little Einstein (Disney Jr.). Ik ben juist wel blij met deze zenders. Het is in ieder geval gewoon permanent geschikt voor een 3 jarige. Dat is bij die andere zenders lang niet altijd het geval. Daar komt me soms opeens en onverwacht een pulp langs....

Biene M.

Biene M.

22-04-2012 om 08:00

Opnemen

Hier wordt alleen naar villa achterwerk gekeken om de egoïstische reden dat ik het geluid van die andere zenders niet verdraag. Toen we doordeweeks net thuis kwamen als Sesamstraat was afgelopen, nam ik KRO's kindertijd en sesamstraat altijd op, dan konden de kinderen daar naar kijken terwijl ik het eten kookte.

Annika

Annika

22-04-2012 om 12:34

Umizoomi

Wij hebben ook veel te vaak naar mijn smaak nickjr en zo opstaan, maar UmiZoomi is echt fantastisch! Dat vindt mijn ventje (net drie) zo leuk... Dora en diego ook wel, en ook sesamstraat. Hij houdt wel van dat educatieve, haha.

Ik neem nu umizoomi op (harddisk recorder) en speel dat gewoon af als hij het zien wil. Verder vooral ned3 (kindertijd), ik probeer die vreselijke tekenfilms op de commerciele te mijden...

Vic

Vic

22-04-2012 om 13:59

Umizoomi

Daar had ik nog nooit van gehoord, dus net maar even gegoogeld. Kreeg ik een vreselijk hyper filmpje op Youtube Niets aan gemist dus. Dora vind ik trouwens wel leuk. Na een ritje vanuit Midden-Frankrijk, met Dora op de DVD-speler mét geluid omdat de koptelefooningang het niet deed, ben ik sowieso immuun voor Dora.

Nooit van gehoord

van Umizoomi dus. Ik heb de dvd-recorder maar eens ingesteld om dat programma op te nemen.

Mijn dochter van 3,5 is gèk op Dora, Diego, Kailan en Ben & Hollie (of zoiets). Dora is absoluut favoriet. Een volle stickerkaart werd ingeruild voor een Dora-tijdschrift en dat wordt echt stukgelezen. Ze telt in het Engels, roept geen krokodil maar een crocodile en pas las ik iets voor over een wolf en toen zei ze: dat is geen wolf maar een coyote. Zeer leerzaam dus. Het is het enige programma waar ze ècht naar kijkt (en dat halve uurtje rust is voor mij heel lekker hoor). De dvd neemt iedere dag om 5 uur 's ochtends dit rijtje op. Dan weet ik waar ze naar kijkt in elk geval.

Sesamstraat vindt ze niks, hebben ze hier geen van allen leuk gevonden. Qua dvd's kijkt ze K3, Elmo, liedjes uit grootmoederstijd van Bassie en Adriaan (o gruwel de gruwel, dàt is pas erg) en het Nijntje concert (maar dat vind ik vooral leuk). Knofje vindt ze soms leuk. Bumba kijkt ze op youtube wel eens, maar niet Afrika of Azië want die vindt ze eng. O en wat ze ook leuk vindt is Mickey Mouse Clubhuis, dat valt wat mij betreft in de categorie Bassie en Adriaan, vreselijk.

Ik snap nooit dat er alleen maar verantwoorde programma's gekeken moeten worden, dat doe ik ook niet. Ik kan echt onderuitgezakt op de bank naar een programma kijken, ondertussen zit ik te wordfeuden, draw somethingen of te haken. Vraagje dus voor de mensen die graag willen dat hun kinderen vooral "goede" programma's kijken: kijken jullie nou echt zelf nooit ergens naar gewoon voor de leuk?

Over de leerzaamheid van dora

"Ze telt in het Engels, roept geen krokodil maar een crocodile en pas las ik iets voor over een wolf en toen zei ze: dat is geen wolf maar een coyote. Zeer leerzaam dus"

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Mijn zoon riep op enig moment, hij was 3, "roodoogboomkikker". Had-ie van Diego. Reuze leuk natuurlijk, maar zo vaak komen die beesten in Amsterdam niet voor, dus heb ik liever dat het joch het verschil ziet tussen een spreeuw en een merel. Of dat hij een tulp en een narcis kan benoemen. Maar niks hoor, en ik doe toch echt pogingen.

Dochter roept ook "climb up!" als ze in een klimding in de buurt hangt. Ik heb echter niet de illusie dat dit haar t.z.t. een voorsprong van betekenis geeft bij de Engelse les.

Ik vind Dora en Diego gewoon stomvervelend, en lelijk gemaakt. Kwaad zal het allemaal niet kunnen en ik ben met je eens dat er niks is tegen stompzinnige ontspanning op zijn tijd, maar dat is naar mijn idee wat het is: stompzinnige ontspanning. Coyotes en roodoogboomkikkers maken dat naar niet anders.

Groeten,

Over leerzaam

Nou nee, het zal haar geen voorsprong van betekenis geven als ze later Engels gaat leren, dat geloof ik zeker niet. Maar ik denk wel dat het op een bepaalde manier leerzaam is, zij ziet het verschil tussen een wolf en een coyote, ze leert waar ze leven, ze leert vormen. Dat leert ze van ons natuurlijk ook, en ze weet ook het verschil tussen een roos, een tulp en een madeliefje (een narcis dan weer niet) en een duif en een kraai kan ze ook uit elkaar houden. Dat heeft haar broer haar geleerd. Ze zit nu in een fase waarin ze alles echt opzuigt als een spons en daar maken we even goed gebruik van door haar te leren wat haar adres is bijvoorbeeld (handig als ze ons kwijt is )

En ach, lelijk gemaakt, tjsa, het is niet zo mooi en doordacht gemaakt als Sesamstraat en ze zien er raar uit (hoe krijgen ze een t-shirt over dat grote hoofd?). Ik ben daar niet zo mee bezig, er zit geen geweld in, dochter vindt het leuk en (niet geheel onbelangrijk) we hoeven nooit meer Teletubbies te kijken.

Rafelkap

Rafelkap

23-04-2012 om 11:13

Ik houd van mooie dingen en die wil ik 'doorgeven' aan mijn kinderen of in ieder geval aan laten ruiken. Ook zijn er genoeg leuke, goede boeken, muziek, en films/tv programma's in plaats van muzak en behang. Ik heb ook nooit chips in huis, wel olijfjes, bij wijze van spreken, omdat ik dit zelf lekkerder vind. Nickolodeon hebben we niet geprogrammeerd en gelukkig heb ik jongens die niet talen naar k3

Er zijn zat tv programma's en films op dvd verkrijgbaar (o.a. vpro winkel of kro kindertijd.nl), je bent niet afhankelijk van het tv aanbod.

Hanne.

Hanne.

23-04-2012 om 13:30

Wie bepaalt wat goed is

"Ik houd van mooie dingen en die wil ik 'doorgeven' aan mijn kinderen of in ieder geval aan laten ruiken. Ook zijn er genoeg leuke, goede boeken, muziek, en films/tv programma's in plaats van muzak en behang. Ik heb ook nooit chips in huis, wel olijfjes, bij wijze van spreken, omdat ik dit zelf lekkerder vind. .... "

Dit riekt in mijn ogen naar je mening opdringen. Wie bepaalt wat leuk, goed en lekker is? Jij of mogen de kinderen daar zelf een mening over hebben? Mijn doel in de opvoeding is toch vooral om mijn kinderen zelf keuzes te laten maken. En dus serveer is soms olijven en soms chips (bij wijze van spreken). En worden zowel K3 als Tsjaikovski maar ook Green Day gedraaid.

VPRO staat hier weer weinig op. Ik kreeg als kind al de neiging om hard weg te rennen als villa achterwerk begon. Dat is 25 jaar later niet anders geworden. De kinderen vinden het ook niet leuk, al sluit ik enige indoctrinatie niet uit.

Rafelkap

Rafelkap

23-04-2012 om 13:51

Hanne

Ik dring niets op, maar natuurlijk kan ik mijn kinderen geen Frans Bauer laten horen, om maar weer wat te noemen. Die komt er bij ons namelijk niet in. Moet ik dit soort muziek allemaal kopen om ze een brede smaak te laten ontwikkelen? En wat is er mis om je kind je eigen muziek en lievelingsfilms te laten zien?

Later mogen ze het zelf uitmaken.Oudste is 7. (Dit is de dreumes/peutertijdrubriek)

En later

komt vroeg genoeg. Behalve dochter van 3,5 heb ik ook nog 2 zoons (eentje van bijna 12 en eentje van bijna 15) en die hebben echt een wansmaak op het gebied van bijvoorbeeld muziek, tv-programma's, kleding, e.d. Dat begon overigens op de basisschool, tot die tijd kon ik dingen als Pokémon nog van ze weghouden, maar toen oudste eenmaal op de basisschool zat deed hij niks anders dan om Pokémon vragen. Ik wilde dat eigenlijk niet, maar ik wilde ook per se niet dat mijn kind buiten de boot zou vallen (jeugdtrauma van mezelf, ik mocht niet zoveel vroeger en viel er dus buiten). Pokémon keek hij dus en zijn broertje keek vrolijk mee, die was toen tegen de 2 denk ik.

Voor wat betreft muziek, nou waar ik "vroeger" altijd dacht dat ik voor eeuwig de top 40 bij zou houden en dat ik nooit en te nimmer zo oud zou worden dat ik dat niet meer wist, moet ik helaas melden dat ik geen idee heb waar mijn jongens het over hebben als het gaat om in hun ogen goede muziek. Oudste is heel lang een echte K3-fan geweest (ja, het is een knul) en daar ging ik zo nu en dan lekker mee naar een concert. Nu is jongste fan en ook daar zal ik best een keer mee naar een concert. Wat ik dan van die muziek vind, maakt mij niet zoveel uit, ik vind het heerlijk die kinderen te zien genieten.

Qua eten kan ik natuurlijk veel zelf bepalen, ik doe de boodschappen en ik kook. Maar als ik met dochter in de C1000 loop en zij vraagt om Dorakoekjes dan koop ik dat gerust een keer. Duur en commercieel, maar ach ze krijgt ze ook niet iedere dag. Ik heb een hekel aan vlees, vis en kip, maar dat koop ik wel. En soms, heel soms, gaan we met z'n allen naar de grote gele M. Heel erg fout, ik vind het niet eens lekker, maar zij vinden het zalig.

Hanne.

Hanne.

23-04-2012 om 16:29

Zwart wit

Natuurlijk is het niet zo zwart wit en natuurlijk hoef je niet de hele free record shop leeg te kopen. Maar er zitten een paar stappen tussen de gehele Frans Bauer collectie kopen en af en toe 100% nl op de radio aanzetten.

HEt is bijna niet te voorkomen dat je je eigen voor(en af) keuren met je kinderen deelt. Maar de tendens van het draadje is af en toe dat de smaak van de ouder boven die van het kind gaat. Biene geeft bv aan dat de kinderen villa achterwerk keken omdat zij de rest 'niet kon verdragen'. Dat vind ik opdringen.

In jouw post werd werd getriggerd door de opmerking, ik haal geen chips want ik vind olijfjes lekkerder. Ik vind een boterham met pindakaas niet te eten, en een boterham met kaas vind ik lekkerder dan hagelslag. Toch hebben we pindakaas en hagelslag in huis. De kinderen vinden het nl wel lekker. Tuurlijk zijn er misschien een aantal dingen die je als ouder verschrikkelijk vindt. Maar vaak is dat geen reden om het te 'verbieden'.

Als ik roze geen mooie kleur vind verbied ik mijn peuter dochter niet om met roze te kleuren. Wel om met roze nagellak en een roze naveltruitje over straat te lopen.

Als ik K3 verschrikkelijk vind verbied ik mijn peuter dochter niet om K3 te luisteren. Wel om dat 24 uur per dag te doen (heb ik last van) of om naar de K3 sitcom te kijken (niet voor haar leeftijd bedoeld).

Jillian

Jillian

23-04-2012 om 16:57

Zo lang ze klein zijn...

Zo lang ze klein zijn is het nog heel makkelijk om hun voorkeuren te sturen. En om eerlijk te zijn waarom zou je dat niet doen? Je ontzegt ze niks als ze niet naar K3 mogen luisteren zolang ze het bestaan van K3 niet kennen. Ik liet mijn kinderen als peuter eigenlijk helemaal geen televisie kijken. Hebben ze echt niks door gemist hoor. Later keken ze wel televisie en toen begonnen ze ook naar dingen te kijken die ik niet leuk vind. Zolang het programma niet dusdanig tegen onze principes ingaat dat we dat echt niet willen mogen ze er best naar kijken.

Ik ga ze echter niet bewust naar allerlei programma's laten kijken die ik niet leuk vind. Zolang je programma's en muziek kan vermijden die niet jouw smaak is waarom zou je dat niet doen?

Mijn jongste kinderen kennen Frans Bauer niet want dat vinden wij zelf niet leuk. De oudste kent Frans Bauer inmiddels wel en hij kan zelf bepalen of hij dat leuk vindt. Vind hij Frans Bauer leuk mag hij daar uiteraard naar luisteren. Dat is zijn keuze. Zolang het nog onze keuze is maak ik die keuze ook.

Limi

Limi

23-04-2012 om 19:57

Maarre

Waar komt het idee dan vandaan dat de programma's op Nederland 3 zo goed zijn dan? Ik zie het zelf niet en vind de meeste van de tekenfilms en series voor boven de 4 vreselijk. Ik ben ook niet de doelgroep natuurlijk.
Maar mijn dreumes destijds was helemaal wild van de Teletubbies en juist die schrapten ze in de vakanties. Niet handig, want die hoorde bij het ochtendritueel. Ik heb er nog eens over gemaild, maar de omroep die het altijd uitzond (VPRO meen ik) was nogal beledigd en blaatte een eind weg (degene die de mail beantwoordde dan) over de hoge kwaliteit van hun programma's en dat ouders daar juist zo blij mee waren. Tja, kan wel wezen, maar een dreumes maak je niet blij met een film of een musical voor 8-12 jarigen. Overigens vonden ze dreumesen en peuters niet belangrijk en verwezen ze me doodleuk naar Nick Jr voor peuterprogramma's.
Ik vond het nogal lachwekkend in slechte zin. Sowieso al dat je je eigen programma's van hogere kwaliteit vindt dan die van de concurrenten, maar dat je je vaste klanten ook nog gaat verwijzen naar de concurrenten van geïmpliceerde lagere kwaliteit...nee, ik kon er niet bij. De peuterprogamma's buiten de vakanties om zijn blijkbaar gewoon zendervulling. Zodra het interessantere volk vrij van school is schuiven ze de allerkleinsten gerust aan de kant. Badly done.

Rafelkap

Rafelkap

24-04-2012 om 19:22

Snelsnelsnel

"Waar komt het idee dan vandaan dat de programma's op Nederland 3 zo goed zijn dan? Ik zie het zelf niet en vind de meeste van de tekenfilms en series voor boven de 4 vreselijk. Ik ben ook niet de doelgroep natuurlijk."
Kwestie van smaak & smaken verschillen nu eenmaal. Op de commercielen is het doorgaans snelsnelsnel gemaakt, harde muziek, slechte verhaallijn, geen diepgang. Vanuit mijn vak- en interessegebied krijg ik hier kromme tenen van Dus wat niet weet, wat niet deert voorlopig.
Ter jouw informatie: Teletubbies is niet van de VPRO maar van de NRT (vroegere NOS), het is inderdaad idioot dat ze je niet naar de blokker of bol.com sturen, daar zijn volop dvd-tjes te koop. Ik ben ook niet zo dol op de Teletubbies, of het Zandkasteel. Toch mogen ze hier ook soms wel naar kijken. Logopedistes raden trouwens Teletubbies af, voor de taalontwikkeling, zandkasteel (en sesamstraat)wordt wel aanbevolen. En hele jonge kinderen hoeven helemaal niet (zoveel) tv te kijken.
Ik ben het ook met je eens dat de kindertelevisie vaak moet wijken voor sport en politiek, kan dat dan niet op een andere zender? Maar dat is een andere discussie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.