Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Wat geven jullie als ontbijt aan een net 1-jarige?

Mijn eerste zoon kreeg standaard een bordje pap, maar wat een gesmeer en een gedoe, elke ochtend weer.
Dus daar heb ik bij mijn 2e zoontje niet zoveel zin in...die krijgt elke ochtend een flesje pap en als die heel vroeg gegeven wordt (das om 6.30) krijgt hij rond 8.00 nog een boterham. Maar....eigenlijk wordt hij toch wel een beetje te groot voor die fles..of niet??


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

18-02-2010 om 08:11

Kan best

Ik ben nooit een fan geweest van een bordje pap ( mijn kinderen trouwens ook niet), sta je daar in godsallevroegte in een bord warme pap want die dreumessen willen natuurlijk op een vreselijk vroeg moment ontbijten, Nee mij niet gezien. Hier idd ook een fles pap in bed, die maakte ik de avond ervoor al klaar en hoefde dus alleen even de magnetron ingeschoven te worden en een uurtje later een boterham. Speelde wel bij ons mee dat zoonlief niet doorsliep tot hij 2 was en wij dus echt blij waren met elk uurtje slaap dat we kregen.

Hanne.

Hanne.

18-02-2010 om 09:07

Geen pap

Ik probeer met te bedenken wat het was, maar in iedergeval geen pap. Dat heb ik nl nooit gegeven.

Zal dus wel een boterham geweest zijn, met een tuitbeker melk. Fles ging er hier rond het 1e jaar helemaal uit.

Maar als jij pap wilt geven geeft je toch lekker pap

Boterham

Gewoon een boterham. De oudste slobberde nog wel eens een fles pap weg, maar de jongste twee hebben helemaal nooit pap gekregen. Een boterham met daar achteraan bv kregen ze rond die leeftijd.

thein

thein

18-02-2010 om 09:44 Topicstarter

Lekker laten dus zo

schaamde me een beetje dat hij nog steeds een fles krijgt....maar als ik jullie zo hoor is het eigenlijk geen probleem. Dan houdt ik die fles er nog eventjes lekker in, want ik zie het eigenlijk niet zitten om tegen 6.00 al een bordje pap of brood te gaan voeren.
Thanks!

Guinevere

Guinevere

18-02-2010 om 11:29

Flesje pap

Ja, ik gaf rond die leeftijd ook gewoon een flesje drinkbare pap. Wat kan mij het schelen dat er in "de boekjes" staat dat ze dan geen flesje meer nodig hebben? Lekker praktisch doen hoor, ooit gaan ze heus allemaal keurig met mes, vork, lepel en vingerkommetje van een bordje eten!

Carolien

Carolien

18-02-2010 om 11:44

Fles pap

Mijn oudste heeft tot haar derde elke ochtend een fles pap gekregen, ze was altijd vroeg wakker en zo konden we nog even blijven liggen, en zij vond het heerlijk. Vanaf haar derde alleen nog op de dagen dat ik werkte en zij naar de creche ging (scheelde tijd). Nu is ze net 4 en gaat naar school en moet ze het toch echt met een gewone boterham doen 's ochtends (werd tijd ook, want van de papspeen was niet veel meer over )
De jongste weigerde zijn eerste fles pap en daarna heb ik het nooit meer aangeboden (mede doordat ik er bij de oudste dus bijna niet meer vanaf kwam), en eet al zolang ik me kan herinneren een boterham met een fles melk (die hij ook 's morgens al heel vroeg in zijn bedje opdrinkt)

Niks geks dus, een fles pap voor een kindje van 1!

Linda99

Linda99

18-02-2010 om 12:24

Kan nog erger

Mijn 4-jarige krijgt elke avond nog een tuitbeker warme melk Zonder weigert ze dus echt te gaan slapen. En aangezien ze verder nauwelijks melkproducten drinkt.....

Gezellig toch

Heeft me altijd leuk geleken zo'n dreumes 's ochtends met een flesje pap. Helaas, 2 van mijn kinderen lusten geen pap en eentje lustte het wel maar bliefde geen flesje... Dus inderdaad in alle vroegte boterhammen smeren
Ik heb nog hoop met laatste spruit.

thein

thein

18-02-2010 om 15:06 Topicstarter

Wat ben ik blij

met dit forum! Al mijn schaamte weg! Hoezee! En nog een vraag, maar die papfles die geven jullie dus gewoon in bed? Gewoon in het handje en dan ga je weer weg? Hoe moet ik dat zien. Lijkt me ook wel lekker om dit zo eens te proberen namelijk

wieke meijer

wieke meijer

18-02-2010 om 21:18

Zuigfles

hier met 1 jaar gewoon fles melk uit de pling hob in bed en daarna heel hard hopen dat ze weer in slaap vielen en meestal ging dat heel goed...
dochter wordt in mei 2 maar drinkt haar ochtend melk (inmiddels gemengd met choco) nog steeds uit zuigfles, de rest van de dag stimuleer ik wel alle andere drink mogelijk heden hoor maar ze mag van mij sochtend nog lekker een fles.(en op bed mag ze ook gewoon haar speentje. Oudste in inmiddels 3,5 en die krijgt gewoon een beker dus komt op ten duur echt wel goed.

Carolien

Carolien

19-02-2010 om 08:36

Thein (fles in eigen bedje)

Mijn dochter wilde dat helaas niet, dus dronk haar papfles bij ons in bed. Mijn zoontje geef ik wel zijn fles melk in zijn handjes en dan slaapt hij meestal nog even verder. (zo niet, dan kan ik toch nog even een half uurtje rustig in mijn eigen bed wakker worden voordat ie begint te roepen)

moedermelk en boterham

die van mij wordt ook vroeg wakker en krijgt bij ons op bed nog melk van mij, en dan gaat ie nog even terug naar zijn eigen bed. En als het hele gezin aan het ontbijt zit eet ie ook brood mee. Is toch wel ergens vergelijkbaar met een flesje pap, lijkt me. Volgens mij kun je best ongeveer tot de kinderen naar school gaan op een moment van de dag zoiets 'babyachtigs'geven hoor. Kinderen hebben daar toch wel behoefte aan; niet voor niks hebben heel veel kinderen nog best lang (in ieder geval ruim na de babytijd) behoefte aan een speentje of duimzuigen, denk ik dan maar.

liora

liora

19-02-2010 om 16:42

Hier

mijn oudste had op een gegeven moment niet meer genoeg aan papfles en ging dan nog hapjes van mijn brood eten. Toen ben ik overgestapt op brood. Dit was rond anderhalf jaar. Ik vind dat er zo weinig pap in zo'n fles gaat, zeker als je het vergelijkt met een bordje.

Jesse_1

Jesse_1

19-02-2010 om 21:23

Heu

Onze kinderen hebben alle3 tot ca 4 jaar elke ochtend een fles pap gekregen (wel die grotere flessen, niet de 200ml flessen). Gewoon als ontbijt, dus niet in bed of zo. En ze vonden het alledrie héél jammer dat ik op een gegeven moment toch vond dat ze er te oud voor werden.
Jesse

Sera

Sera

20-02-2010 om 16:34

Pap

Mijn zoontje van nog geen twee krijgt elke ochtend nog een fles pap. Brood wil hij 's ochtends niet. Pap is toch prima? Het is heel voedzaam en hoe je het eet maakt niks uit. Of het nou in een fles zit of op een bordje. Ik eet 's winters ook regelmatig pap als ontbijt. Mijn zoon van 8 wil vaak ook pap 's ochtends. Wel van een bord natuurlijk.

Massi Nissa

Massi Nissa

20-02-2010 om 19:02

Brinta

Hier at dochter tot een jaar of twee een fles Brinta als ontbijt. Heerlijk makkelijk, melk opwarmen, paar scheppen Brinta erdoor, lekker met de fles in de box of (later) op de bank. Ik was ronduit teleurgesteld toen dochter ineens geen Brinta meer bliefde. Boterhammetjes in stukjes van 1 cm2 snijden is toch heel wat meer gedoe.
Groetjes
Massi

liora

liora

20-02-2010 om 19:39

Huh?

Nou het maakt wel degelijk uit voor de voedzaamheid: in een fles kan veeeel minder pap. Het is dan voornamelijk melk wat ze drinken. Pap van een bordje is veel dikker, dus veel meer granen en veel voedzamer.

Verder vind ik het sowieso raar als een kind van 3 nog een fles drinkt, die kan toch allang uit een beker drinken?

Liora

Bordje pap

Mijn dochtertje van 1,5 krijgt de ene ochtend een bordje pap. Ze lepelt het zelf al naar binnen. En met een grote plastic slap met mouwen valt het geknoei heel erg mee. Ze eten is beter voor de ontwikkeling van de mond dan altijd met de fles. En een bekertje thee me honing, vind ze erg lekker.
De andere ochtend krijgt ze een boterhammetje. De korsten snijd ik er meestal wel af. Wat boter erop en wat hagelslag oid. En daar krijgt ze dan nog een flesje nutrilon bij. Dit gaat heel goed zo, bordjes en drinken gaat meestal op.

Rembrand

Rembrand

21-02-2010 om 17:47

Mopsie.

Waarom nog Nutrilon voor een kind van anderhalf ?
Die kan toch koemelk uit een pak drinken ?
Ben eigenlijk ook wel benieuwd waarom je haar dit nog in een fles geeft ?
Groetjes M.

Eigen willetje

Hoi M,

Ja, ze krijgt die Nutrilon voor kids van 1 - 3 jaar. Voor een beter immuumsysteem staat er op...
Krijgt ze 1 keer op n dag. Zolang ze het nog lekker vind. Uit een fles met zo'n platte speen. Anders wil ze het niet drinken en swiept ze het zo van tafel af!
Begint al een behoorlijk eigen willetje te krijgen.

Boterham met appelstroop

Vanaf dat zijn zoontje brood at (ca. 7 maanden, ik kan het me niet goed meer herinneren, het kan ook iets later zijn geweest) eet hij 's ochtends meestal bruin/volkoren brood met boter en appelstroop (of appelperenstroop of appelperendadelstroop). We bieden hem ook jam aan, verschillende soorten, met weinig toegevoegde suiker en geen zoetstoffen, dat eet hij ook wel eens, maar meestal kiest hij de appelstroop-varianten. In het begin at hij een halve boterham, later (hij is nu 2,5 j.) een hele. Daarbij krijgt hij verdunde vruchtensap en/of water.
Zoontje kreeg en krijgt borstvoeding aangevuld met kunstvoeding of volle melk (vanaf 1 jaar). Borstvoeding op verzoek, wanneer ik er ben; vanaf ongeveer 1 jaar warme melk uit de fles na het avondeten en soms een beetje melk of zelfgemaakt milkshake uit een beker overdag. Die fles, dat hoort gewoon bij het avondritueel, verder drinkt hij al heel lang goed uit glas of beker, dus 1 keer per dag een fles lijkt mij geen probleem. En hij drinkt/eet niet zo graag melk uit een beker of yoghurt uit een kop, en ik wil toch dat hij ook gewone melkproducten binnenkrijgt, dus dan maar uit de fles. Hij krijgt max. 300 ml melk per dag, en daarnaast dus ook borstvoeding maar ik weet niet hoeveel dat is.
Pap hebben we wel geprobeerd, maar was nooit een succes, hij wilde er niet of nauwelijk van eten. Bovendien is het veel gedoe voor weinig opbrengst, er zit maar weinig meel in, een boterham met melk voedt meer. Het voordeel van goede babypap is dat er geen zout in zit (in brood zit behoorlijk veel zout), maar ja als je kind het niet eet dan houdt het op. Papfles hebben we nooit geprobeerd, het staat me tegen. Papfles levert weinig meer dan gewoon een fles met melk, het beetje papmeel voegt weinig extra's toe.
Zoontjes ontbijt begint meestal tussen 8.15 en 8.30 uur, op vrije dagen soms wat later. (Hij moet om 9.15 op de creche zijn.) Dat boterhammetje eten gaat rustig, maar duurt nooit heel lang. Wij gaan laat naar ons werk en komen ook laat terug en eten 's avonds zelden voor 19.00 uur, vandaar dat ons ritme wat later is. 's Nachts krijgt zoontje op verzoek borstvoeding en/of water (uit de fles anders knoeit het zo). 6.00 uur beschouw ik nog als "nacht". Wel vraagt hij eind van de nacht/'s ochtends vroeg vaak om de borst, maar ik lig om die tijd liever met een kind aan de borst in bed dan dat ik opsta om ontbijt, pap of fles te maken.

Rembrand

Rembrand

22-02-2010 om 13:43

Mopsie.

De werking van kunstvoeding die het immuumsysteem zou verbeteren is niet wetenschappelijk bewezen. Je kunt er meer over lezen via de volgende link : http://www.borstvoeding.com/nieuwsberichten/claim.html
Vanaf een jaar kan een kind dat geen borstvoeding ( meer ) krijgt dus koemelk drinken.
Scheelt je ook in de kosten
M.

Rembrand

Rembrand

22-02-2010 om 13:45

Hennah.

Een kind ouder dan een jaar dat zo'n drie keer per etmaal ( of vaker ) borst krijgt heeft geen andere melk nodig. Moedermelk is gewone melk, en eigenlijk is elke andere melk dus ongewoon voor een mensenkind
M.

thein

thein

23-02-2010 om 12:03 Topicstarter

Voor de verandering

heb ik eens een bordje pap gegeven, hij was laat wakker en dacht ach laat ik eens pap geven.
Maar die papfles, blijft nog wel hoor! Hier wordt ook gewoon melk gegeven, niks geen opvolgmelk meer.

Sera

Sera

23-02-2010 om 14:07

Liora

Ik maak echt dezelfde pap voor een bord als voor een fles. Wel heb ik de speen van de fles opengeknipt waardoor er ook wat dikkere pap in kan.
Mijn oudste zoontje dronk overigens met 2 jaar alles uit een beker behalve 's avonds een fles melk voor het slapen gaan en 's ochtends een fles pap. Met 4 jaar wilde hij niet meer uit een fles drinken want dat was voor babies. Mij maakt het niet zo uit of ze uit een fles drinken of uit een beker. Het enige wat ik niet wil is dat ze limonade drinken uit de fles want daar lopen ze dan uren mee rond en dat is niet goed voor het gebit. Daarom laat ik mijn jongste zoontje ook limonade al uit een tuitbeker drinken. Melk en pap krijgt hij nog uit de fles en water wisselt. Hij is overigens nog geen twee jaar.

Pap uit fles

Hier een dochter van ruim 3 die iedere ochtend dikke pap uit een fles met groot gat krijgt. Gezellig naast me in bed. Een rietjesbeker of bord is toch lastig als je ligt Ik vind het voedzamer en makkelijker dan een boterham en een bekertje melk, wat er zo vroeg toch niet ingaat (ik was/ben ook een slechte ontbijter).
Overigens krijgt ze Nutrilon, want ik zet de spullen 's avonds boven al klaar en warme melk is niet houdbaar zo lang. En als ze heel vroeg wakker is, eten we later samen nog een crackertje of boterham voordat we weggaan.

m

m

24-02-2010 om 17:25

Schaam,schaam

Ik geeft ook nog opvolg melk van de kruitvat..goedkoper en maak er alleen nog maar gebruik van omdat hij nog s'nachts wakker word voor een flesje..en ik ben echt te lui om dan in de kou naar beneden te gaan om halfvolle melk klaar te maken..nu even warm water uit de kraan, paar schepjes opvolg melk fles erin en slapen maar.

zou willen dat hij door sliep maar helaas al 15 maanden niet

Massi Nissa

Massi Nissa

24-02-2010 om 20:21

Hoezo schaam?

Onze dochter was ruim anderhalf toen ze ging doorslapen. Tot die tijd kreeg ze een fles opvolgmelk middenin de nacht. Ik maakte die fles in vijf minuten tijd (wel met melk, in de magnetron, maar wij woonden gelijkvloers). Ze dronk hem leeg en viel weer in slaap. Ik vond mijn eigen nachtrust belangrijker dan de adviezen, en op zich krijgen ze niets van een dun flesje opvolgmelk 's nachts.
Groetjes
Massi

Inderdaad schaam

Water dat warm uit de kraan komt is niet bedoeld voor menselijke consumptie. De waterleidingbedrijven raden het allemaal af (check hun websites). Voor VOLWASSENEN! Laat staan dat je water uit de warme kraan aan je kind gaat geven, al dan niet aangelengd met melkpoeder!

Zet dan liever een thermosfles met gekookt water neer!

Schaam?

Kraamhulpen geven nu ook het advies dat het met warm water uit de kraan mag. Zo heb ik gehoord

Drinkwater
Onder drinkwater wordt water verstaan dat geschikt is voor menselijke consumptie. Hiermee wordt meestal leidingwater bedoeld. Leidingwater kan worden onderverdeeld in drinkwater, het water dat we inderdaad drinken, warm tapwater en huishoudwater. Drinkwater komt in de meeste huizen uit de kraan. In verreweg de meeste huizen wordt dit zelfde water ook gebruikt om bijvoorbeeld mee te douchen of om het toilet mee door te spoelen. Gezuiverd door het waterleidingbedrijf is de waterkwaliteit zo goed dat het voor consumptie geschikt is.

Ik kon het niet laten het even op te zoeken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.