Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Jacoline29

Jacoline29

27-08-2009 om 11:19

Wat voor cadeau voor kind wat 3 jaar wordt

Onze dochter wordt 6 sept 3,ik zit me suf te prakiseren wat ik voor haar moet kopen.
Heb haar meegenomen naar de winkel,bleef staan bij een leertelefoon van Winnie the pooh,bleef daar mee spelen,die dus gekocht met een kleur vormen spel van nijntje en een knuffeltje van Hello Kitty.
Nu kwam opa(mijn vader) naar mij toe,wil je voor dochtertje een cadeau namens mij van max €25,- kopen.
goed pap,maar wat...
Ze houdt van Dora,duplo en boekjes,maar die sloopt ze uiteindelijk,dus een boekje vind ik geen goed plan.
verven en zo,niet in huis,net als klei,ook niet in huis
dora heb ik niet veel leuk speelgoed van gezien en duplo is erg prijzig.

Wie heeft ideetjes?
jullie zouden mij en meerdere moeders blij maken met ideeen.

Jacoline


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

27-08-2009 om 11:41

Wat bedoel je....

Wat bedoel je met "verven en zo,niet in huis,net als klei,ook niet in huis"? Dat lijken me nu juist leuke kadootjes. En er is genoeg duplo te krijgen voor 25,-.
Wie weet is een eigen koffertje of trolley iets voor haar? Of een kleuterstep, speeltent?

Linda99

Linda99

27-08-2009 om 11:56

Genoeg

Genoeg te vinden voor 25 euro, kijk hier maar eens: http://www.intertoys.nl/speelgoed/alle-speelgoed/Prijs/15-25-euro/Leeftijd/3-4Jaar

Bij ons favoriet voor de 3e verjaardag: step, kassa van FP, Dora pop, Barbie pop, en toch ook boekjes, klei en kleurtjes.

Jacoline29

Jacoline29

27-08-2009 om 14:05

Guinevere

Ik heb meerdere malen klei en verf in huis gehad.Gevolg binnen no time klei zwart en hard,met verf alles geverfd behalve op papier,dus weg ermee.
Moet dan constant er bij zijn en ik heb genoeg andere dingen te doen.

Rafelkap

Rafelkap

27-08-2009 om 14:45

Nou

heeft ze al een poppenhuis? (bv van de marktplaats)? Tekenen zonder geklieder kan op een "magic tekenbord" of anders een schoolbord? Met klei en verf kan je ook best even wachten, ik gaf oudste altijd 1 kleur per keer (anders ging alles doormekaar), dit gaf verder geen troep. Ook met verf 1 of 2/3 kleurtjes op een schoteltje tegelijk (niet alles). Maar daar moet je idd blijblijven bij een 3 jarige
Bambino loco is ook leuk en boeken zou ik zeker kopen, maar samen met haar lezen. Onze oudste was ook zo'n scheur- en sloopkind, we deden de kwetsbare boeken hoog, maar die fase gaat ook weer voorbij. Succes!

Met stijgende verbazing

lees ik: "moet dan constant erbij zijn en ik heb genoeg andere dingen te doen."
Ik moet er misschien niet op reageren, maar een peuter is na een kwartier meestal toch al klaar met kleuren/verven. Heb je dat er niet eens voor over???
Sorry, maar ik moet dit ff kwijt.

Rieke

Rieke

27-08-2009 om 16:58

Kan heel simpel

Het enige waar mijn 2 en half jarige mee 'speelt' op dit moment; een prinsessendoosje waar ze al haar haarknipjes in en uit doet. Echt, kan ze zich zeker een uur mee vermaken, en heel soms soms pakt ze haar duploboerderij dieren erbij. Ik zou voor duplo gaan en anders een boekje, of dikke krijtjes met een mooi tekenblok.

Massi Nissa

Massi Nissa

27-08-2009 om 17:24

Hihi, zelfde dilemma hier

Onze dochter wordt ook over een poosje drie en ik ben al druk aan het bedenken wat het wordt. Zo'n trolley is hier trouwens een enorm succes, ze stopt er steeds weer andere dingen in en gaat dan op vakantie of uit logeren. Het is een trolley van Nijntje en hij kostte (meen ik) 15 euro bij de V&D.
Alles met prinsessen erop is hier ook geweldig. Ik zit zelf aan een Barbie te denken, ze vindt dat aan- en uitkleden volgens mij erg leuk. Verder al bedacht: grote rijgkralen voor een ketting, waskrijt, schoolbord, fiets (vindt papa nog te vroeg, dus dat wordt 'm waarschijnlijk niet), posters voor haar kamer (kosten maar 2 euro bij de kinderboekenwinkel) en supermooie lappenpop.
Boeken: dochter heeft er al tientallen. Ja, af en toe gaat er een bladzijde uit of de kaft valt eraf. Tja. Ik vind boeken zo ontzettend belangrijk dat ik die ongelukjes maar voor lief neem. Het wordt ook steeds minder, gelukkig. Juist met deze leeftijd leren ze boekjes helemaal uit hun hoofd, en het voorlezen duurt meestal hooguit drie minuten. Ik zou echt wat boekjes geven. Hier is bijvoorbeeld "De Kat met de Hoed" een grote favoriet, een supergrappig boekje op rijm dat je in een paar minuten hebt voorgelezen.
Groetjes en succes met zoeken
Massi

Linda99

Linda99

27-08-2009 om 18:46

Massi

Een fiets met zijwielen is juist onwijs leuk op deze leeftijd! Dochterlief vind het heerlijk om op de fiets mee op stap te mogen

Linda99

Linda99

27-08-2009 om 18:51

Wat ook heel leuk is op deze leeftijd is Playmobil. In het begin nog even de kleinste dingen weg leggen maar hier is het echt het speelgoed waar beide kinderen (3 en 7) het meeste mee spelen.

Vic

Vic

27-08-2009 om 20:04

Allebei

Mijn dochters hebben voor hun 3e verjaardag allebei een fiets met zijwieltjes gekregen.

Ayanna

Ayanna

27-08-2009 om 21:18

Fiets

Zoon wordt 9 september drie enfietst al zeker 4 maanden op een fiets met zijwieltjes. Heeft echter wel heel lang geduurd voordat hij uberhaupt kon fietsen. Was wat dat betreft een latertje. Zag als kado-idee een step voorbij komen! Bedankt voor de tip, had ik zelf niet aan gedacht.

Guinevere

Guinevere

27-08-2009 om 21:23

Fiets

Ik vind een fiets ook een geweldig kado, maar dat lukt niet voor 25 euro van Opa. Toen oudste 3 jaar werd heeft hij ook een fiets gekregen, keigoed kado. Veel kinderen kunnen met 2,5 al fietsen (met zijwieltjes). Als ze bij de trappers kunnen natuurlijk.

dc

dc

27-08-2009 om 22:13

Uh zelf doen

ik zou tegen je vader zeggen dat hij zelf wat moet zoeken. Je kind vindt het leuker als hij met een klein autotjs van nog geen 2 euro zelf aankomt, dan via jou iets duurs. En anders maakt hij een mooie tekening. Vindt een 3 jarige ook leuk.

Rare papa heb jij hoor.

An

An

27-08-2009 om 22:25

Hier

pop, poppenspulletjes(wagen, kleertjes e.d.), step(geweldig!), fiets idd, verkleedkleren en spullen, playmobil(echt al leuk vanaf 3 jaar, veeeeel leuker dan duplo), playmais, hamertje tik, little people.
Succes!
An

Massi Nissa

Massi Nissa

28-08-2009 om 07:13

Fiets

Een step heeft dochter al en fietsen met zijwieltjes kan ze heel competent dankzij het kdv. Mijn man wil vooral nog geen 'eigen' fiets omdat hij visioenen heeft van dochter in een vreselijk verkeersongeluk. Hij vindt dat ze er geestelijk nog te jong voor is. Zit wel wat in, hier in de buurt is niet veel ruimte voor haar om 'vrij' te fietsen en in onze flat zou het helemaal niet kunnen, dan staat de benedenbuurman meteen voor de deur (onze houten vloer geeft elk geluid fijn door naar beneden). Okee, heel verhaal, maar vandaar dat we nog geen fiets in huis hebben. Wel een driewieler, maar die vindt ze inmiddels saai.
Ik zie in het draadje hieronder dat Barbies daar ook al een succes zijn. Ik denk dat ik dochter gewoon eens meeneem naar haar nichtjes, die barsten van de poppen. Eens zien waar zij spontaan mee gaat spelen.
Groetjes
Massi

Hanne.

Hanne.

28-08-2009 om 08:21

En hier

Hier waren de succesnummers:

-step (met stoere roze helm)
-kassa
-nep schoenen met hakken (met superstip op nr 1)
-barbie

Veel ideetjes

ook voor mijn zoon die 3 wordt! Die bambino loco vind ik een super idee, waar te koop??
Fiets, step,skelter, klei en verf hebben we allemaal al in huis. Verven doen we eigenlijk alleen als zoon er naar vraagt en dan dus indd met begeleiding, ik leer hem dat elke kwast zijn eigen verfpotje heeft en klei geef ik indd alleen maar 1 kleur.
Ook de trolley en de kassa is ook erg leuk idee

Jacoline29

Jacoline29

28-08-2009 om 13:14

Chris en we zijn eruit

Chris,
Ik heb het druk,mijn ukje als die er meespeelt is het lang.Zij kan uren met iets bezig zijn.Toen ik eens even naar de wc moest heeft dochterlief alle deuren,behang ed onder geverfd en getekend met stiften,met water en zeep ed kreeg ik het niet weg en uiteindelijk met een speciaal spulletje er grotendeels af gekregen en ik heb ook een aantal deuren over moeten schilderen.Vandaar geen verf.Klei,gaf ik ook steeds 1 kleur tegelijk en ondanks dat ze na het spelen het steeds opgeruimd was heb ik het al snel moeten weggooien omdat het uitgedroogd was.
Dat wil ik geen 2e keer.

voor dochterlief zijn we er nu uit.Ik heb een ballenbak in de vorm van een tent met ballen voor haar gekocht.Zwager en schoonzusje openen binnenkort hun KDV,daar hadden ze een ballenbak in gemaakt,groot succes,dus dat heb ik nu in het klein.

Iedereen bedankt voor de tips.

o ja,ik wilde ook eerst een fietsje voor haar verjaardag doen,maar we hebben via een kennis een fietsje gekregen,dus dat ging niet door.

Massi

..praat je man nu gewoon even om en doe nou die fiets. Echt een wereldcadeau. Mijn zoon was er gek mee, en nog, en het is geen enorm fysiek ingesteld jongetje. Ook hier niet vrij fietsen, behalve op de speelplaats.
Er zit ook nog een ander voordeel aan: als je ergens heen moet wat voor kind net even te ver lopen is (want je moet dat stuk ook weer terug) dan hoef je haar niet per se in de buggy te doen maar kan ze op het fietsje.

Dat voordeel is bij ons nu nog groter omdat er inmiddels een baby bij is, en ik natuurlijk niet en een buggy en een kinderwagen kan duwen. Dus zoon moet dan of lopen, of met de fiets.

Hij fietst gewoon altijd heel dicht bij me en is al vanaf dat hij lopen kan streng gedrild dat hij bij het fietspad vandaan moet blijven en voor de hoeken moet stoppen, anders had hij zijn derde verjaardag misschien überhaupt niet gehaald.

Ook hier bleek kind trouwens op het kdv uitstekend fietsen te hebben geleerd (op een driewieler, maar de beweging zat erin).

Groeten,

Temet

Linda99

Linda99

28-08-2009 om 15:11

Jacoline

Welke klei gebruik je dan? Wij hebben altijd Play-Doh en als je de potjes goed afsluit doe je er echt heel lang mee. En mijn drukke peuter die meestal niet lang wil kleuren vind klei wel helemaal het einde. Kan ze ook prima zonder toezicht doen

Guinevere

Guinevere

28-08-2009 om 18:45

Play doh

Als je die play-doh af en toe met een klein beetje water bevochtigt, dan blijft ie fantastisch soepel. Sommige potjes gaan hier al 4 jaar mee! Ik vraag me wel af of dat bacteriologisch nog in orde is.
Voor de rest: hoe erg is het eigenlijk om af en toe zo'n potje goedkope klei weg te gooien en te vervangen door een nieuwe?
Over de verf en de muren: het lijkt me dat dat een fase was. Net zoiets als het verscheuren van boeken. Ze krijgen toch door dat dát nou net niet de bedoeling was. Maar als je dergelijke zaken dan maar niet meer verstrekt, dan leren ze er ook niet mee omgaan.

Guinevere

Guinevere

28-08-2009 om 18:55

Ja pandia...

2 zielen, 1 gedachte he! Maar dat heb je met streekgenoten!

Irene

Irene

28-08-2009 om 19:44

Geen verf en geen klei

ik citeer: "Toen ik eens even naar de wc moest heeft dochterlief alle deuren,behang ed onder geverfd en getekend met stiften"
Dit zou ik zelf vooral opvatten als een leermoment voor jezelf (niet weglopen als ze aan het verven/tekenen is), dan dat je als straf je peuter nooit meer laat verven enz. (mag ze nog wel stiften en potloden gebruiken of is dat ook allemaal verboden?). Hoe moet een kind eigenlijk iets leren als ze na 1 keertje experimenteren (want dat was het, geen boze opzet om jou te pesten) nooit meer wat mag. Je doet je kind echt tekort zo, vind ik.

Vic

Vic

28-08-2009 om 20:05

Geen verf

Ik wil het wel even opnemen voor Jacoline want ik ben ook geen voorstander van vervende kinderen in mijn huis. Natuurlijk kun je er de hele tijd naast blijven zitten, maar ik word gewoon niet blij van dat geklieder en het feit dat nadien álles onder zit. Ik doe mijn kinderen niet tekort hoor, want op het kdv en tegenwoordig op school mogen ze naar hartelust schilderen.

Massi Nissa

Massi Nissa

28-08-2009 om 21:23

Temet

Joh, ik heb nog tot eind november en voer al maanden campagne. Dat gaat lukken met die fiets. Nichtje in Marokko heeft er ook een! En leeft nog!
Dochter mag hier trouwens wel kleien, maar ze eet regelmatig stukjes Play Doh op. Dat vind ik dan weer minder geslaagd. Ze vindt het heel erg leuk om te doen, en inderdaad, hooguit twintig minuten een beetje erbij blijven. Aan de keukentafel terwijl ik sta te koken, bijvoorbeeld.
Verven: het laatste kwartier voordat ze in bad gaan is een supertijd. Doe ze een oud T-shirt van jezelf aan, het Grote Verf Shirt, en dan heerlijk met vingerverf smeren. Ik vond verven en ecoline blazen VERuit de leukste dingen op de kleuterschool. Nou ja, die Sinterklaasboot met een schoorsteen van een wc-rol waar dan witte watten uitkwamen als rook... die was ook leuk.
O, trouwens, nog wat dingen die hier helemaal happening zijn: stickervelletjes, een piepklein oma-portemonneetje met een paar muntjes erin en peuter- en kleutertijdschriften. Die gaat ze dan heel officieel zitten lezen, met een been over het andere geslagen en een frons op haar neus.
Groetjes
Massi

Guinevere

Guinevere

28-08-2009 om 21:31

Massi o.t.

Haha, dat lezen zie ik helemaal voor me. Dat doet Pipo hier ook. Gaat ie inderdaad zitten met de krant, en zegt: "Uh ih oh k iks".
Play doh eten lijkt me trouwens niet zo vreselijk schadelijk.

Fatima

Fatima

29-08-2009 om 10:32

Verf en stiften

Als je een kind laat verven gebruik je toch wel verf wat er weer uit kan in de was? Zo ook met stiften. Ik heb stiften die uitwasbaar zijn uit de kleding.

Rafelkap

Rafelkap

30-08-2009 om 08:37

Ach

niet iedereen is een 'knutselmoeder'. Er stond trouwens dat Jacoline even naar de wc was, toen alles werd ondergekliederd. Je kunt er natuurlijk niet de hele tijd bij zijn als je nodig moet Haar kind wordt heus niets aangedaan als het alleen op de psz kleit en plakt. En het wordt nog 3, mijn jongste heeft net voor het eerst van z'n leven een plakwerkje gedaan, op de psz. Vond hem nog te klein om het thuis aan te bieden en ben ook niet zo'n knutselmoeder, meer een teken- en voorlees/liedjes zingentype.

Fiets en verf

Hoi,
onze dochter van net 3 is ook gek op verfen. ik blijf er gewoon bij en geloof me...na een kwartiertje is het genoeg. Wat is nou een kwartiertje? kind geniet er ontzettend van.

massi...onze dochter heeft ook een fietsje sinds een paar maanden en ze is er helemaal gek van.
op het lange balkon voor fietst ze, naar de speeltuin,enz.
oh ja, ook als we naar oma gaan, leuk!!

Jacoline29

Jacoline29

30-08-2009 om 20:15

Verf en klei

Dat doet ze maar op de psz en het kdv dan,heeft ze even goed plezier.
voordeel is ik heb dan geen rommel en ongewenste schilderijen oid op deuren ed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.