Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
18-09-2026 om 09:50
Hallo allemaal,
Mijn zoon klaagt al 6 maanden over pijn in zijn rechterknie. Hij is 4 jaar oud. De pijn ontstaat altijd na belasting (bijvoorbeeld na bewegen of spelen).
De kinderorthopedist zei dat kleine kinderen eigenlijk geen knieproblemen zouden kunnen hebben en heeft daarom de heup laten röntgenfoto’s maken, omdat veel knieproblemen volgens hem vanuit de heup zouden komen.
Gelukkig waren de röntgenfoto’s helemaal in orde. Maar we weten nog steeds niet waar de pijn vandaan komt.
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt?
19-09-2026 om 21:13
Hier ook kind met kniepijn. Mogelijk zooltjes en fysio werden aangeraden. Ook hypermobiel dus overstrekt de benen vaak.
22-09-2026 om 00:47
Junio schreef op 19-09-2026 om 21:13:
Hier ook kind met kniepijn. Mogelijk zooltjes en fysio werden aangeraden. Ook hypermobiel dus overstrekt de benen vaak.
Mag ik vragen hoe oud hij is ?
22-09-2026 om 06:20
Hale20 schreef op 22-09-2026 om 00:47:
[..]
Mag ik vragen hoe oud hij is ?
8 bijna 9 maar klaagt al heel lang over pijn in benen. We hebben het altijd afgeschreven als groeipijn tot ik er achterkwam dat groeipijn vooral snachts voelbaar is.