Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Zwemmen

mijn kleinkind is 4 jaar .we gaan regelmatig naar zwembad in Merelbeke .In het peuterbad en in het recreatiebad is zij de held .Ze zit meer onder dan boven water . ik haar ingeschreven voor Zwemlessen voor januari2022. Dat wordt gegeven in het sportbad.Nu probeer ik haar in het sportbad te krijgen maar ze wilt dat niet omdat het te koud is . Wat moet ik doen ?

Peiling

Wat moet ik doen ?
6 stemmen
50%
50%

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

22-09-2021 om 11:27

Het haar ouders en de zweminstructeur/-instructrice laten regelen.

Niet pushen. Gewoon lekker blijven zwemmen zoals zij dat nu wil. Met de echte zwemlessen komt dat wel. Jij hoeft haar niet nu al te leren zwemmen dus blijf voor nu gewoon spelen in het bad. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

22-09-2021 om 11:32

Aan de ouders overlaten natuurlijk. Of lekker door pushen. Worden ze vast groot en sterk van! 

Waarom regel je als grootouder zwemles voor je kleinkind? Had ik echt niet gewaardeerd als ouder hoor, dat kunnen we namelijk prima zelf. 
Daarnaast zou ik ook niet zelf zwemles gaan geven aan je kleinkind. Jij bent er om leuke dingen te doen en dan ga je gewoon recreatief zwemmen. Zwemles wordt gegeven door een zweminstructeur die daarvoor is opgeleid en ook weet hoe die kinderen die bang zijn moet benaderen en stimuleren. Daarbij begint zwemles niet meteen de eerste les in het diepe bad. 

Ze is nog erg jong voor zwemles. Vierjarigen hebben vaak nog niet voldoende uithoudingsvermogen, concentratie en kracht en dan duurt het allemaal eindeloos. Afzeggen die zwemles, en lekker recreatief rondplonsen met haar!

Oneens met duiven. Met vier jaar kunnen ze prima naar zwemles. Mijn kinderen deden dat ook en hadden toen ze 6 waren a, b en c. Zwemles duurt sowieso lang, wanneer je ook begint.
Ik zou lekker met je kleinkind in het warme bad blijven. Zwemmen met jou is voor de leuk, zwemles is toch anders.

Netherfield schreef op 22-09-2021 om 12:53:

Oneens met duiven. Met vier jaar kunnen ze prima naar zwemles. Mijn kinderen deden dat ook en hadden toen ze 6 waren a, b en c. Zwemles duurt sowieso lang, wanneer je ook begint.
Ik zou lekker met je kleinkind in het warme bad blijven. Zwemmen met jou is voor de leuk, zwemles is toch anders.

Dat is twee jaar! Dat vind ik lang hoor. Ik zeg ook niet dat het niet kan, ik zeg dat het vaak langer duurt als je heel jong begint. 

Als een kind heel jong begint heeft het niet altijd al de kracht en de concentratie en duurt het gemiddeld gezien wat langer. Maar we weten ook niet of het kind net vier jaar is of al bijna vijf. Daarnaast is er vaak ook een wachtlijst, zeker na de coronalockdowns.
Maar de aanmelding voor zwemles en het bepalen van het startmoment is niet aan de grootouders. En ondertussen lekker blijven zwemmen/spelen met je kleinkind, ook heel belangrijk.

Voor wie het diepe bad te koud is, bestaan thermoshirts. Menig kind krijgt het aan bij de overgang van het pierebadje naar het diepe. Let wel: er bestaan ook wetsuits die nog veel beter warm houden, maar die kun je beter niet aanschaffen t.b.v. zwemlessen. Ze geven het kind namelijk te veel extra drijfkracht en zijn om die reden niet toegestaan bij het het afzwemmen.

Trouwens krijgt ze niet gewoon in het pierenbadje les? Hier krijgen ze niet gelijk in het sportbad les, want ze moeten eerst de basis onder de knie krijgen.

Daarnaast is het niet jouw taak om haar les te geven. Zorg ervoor dat het zwemmen met jou gewoon leuk blijft. Lesgeven is voor de zwemdocenten.

(En waarom doe jij haar op zwemmen en niet de ouders?)

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

22-09-2021 om 14:15

Zusterclivia schreef op 22-09-2021 om 14:13:

(En waarom doe jij haar op zwemmen en niet de ouders?)

Omdat dit nep is.

Waarom moet ze nu in het sportbad als de lessen pas in januari beginnen?
Sowieso zou ik dat tzt aan de zwemdocent overlaten.

Je vraagt Wat moet ik doen? Niks dus.
Heeft schrik en Het is te koud zijn toch geen antwoorden op je vraag?

ShaunTheSheep schreef op 22-09-2021 om 14:15:

[..]

Omdat dit nep is.

Dacht ik wel. Meer ken wel mensen die dit idd zouden doen, dus dan ga je twijfelen.

Waarom zouden grootouders geen zwemles kunnen regelen?. Misschien passen ze die dag standaard op? Misschien willen ze het graag voor de kleinkinderen betalen. 

Plantenbak schreef op 22-09-2021 om 14:31:

Waarom zouden grootouders geen zwemles kunnen regelen?. Misschien passen ze die dag standaard op? Misschien willen ze het graag voor de kleinkinderen betalen.

Maar wel inleg met de ouders lijkt mij. En zo klinkt het niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.