Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
moeder van een zoontje

moeder van een zoontje

22-02-2010 om 23:08

7 jaar en nu al puberen?

Onze zoon van zeven, bijna acht, lijkt wel aan het puberen geslagen. Is dwars en is niet altijd even gezellig aanwezig. Is dit een fase? Komt dit iemand bekend voor? Nu is het zo dat er over twee maanden nog een kleintje komt in ons gezin, misschien is dit toch wel spannend voor hem? Hij vindt het wel erg leuk zegt hij, maar wie weet? Ook vecht hij met een vriendje om de gunsten van een ander vriendje. Het is een beetje een binnenvetter en geeft zelf aan dat er niets is, maar toch. Herkenbaar?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

23-02-2010 om 09:09

Heel herkenbaar. Mijn dochter van 8 heeft soms buien.....Altijd wel een beetje te koppelen aan gebeurtenissen of vermoeidheid. Spontane dingen met haar gaan doen tovert de bui namelijk zo weer weg. Geloof niet dat dat met pubers zo makkelijk gaat

Ik denk dat voor een binnenvetter de komst van een kleintje ook pittig is. Hij zal vast in z'n hoofd al hele situaties hebben bedacht waarbij de baby alle aandacht krijgt.

Misschien kun je hem ergens heel bewust bij betrekken. Zodat het broertje of zusje nu al ook echt iets van hem gaat zijn. Laat hem bijvoorbeeld wat kleertje uitzoeken in de winkel.

Zo maar wat ideeën.......succes ermee in elk geval!

Nee, nog geen puberteit

maar daarom kunnen er wel periodes/omstandigheden zijn waar ze bewust of onbewust humeurig/dwars of vervelend van worden. Meestal is er wel een aanleiding te vinden dan in tegenstelling tot de echte puberteit. Dan kunnen ze zich zo onmogelijk gedragen zonder directe aanleiding of oorzaak. Geef hem een beetje extra aandacht en praat veel over de op handen zijnde veranderingen in jullie gezin.

Bastet

Bastet

24-02-2010 om 18:44

Klopt maggietel

Zoals ooit een schoonzusje mij zei: Elke leeftijd heeft zijn puberteit..
Bastet

Miep

Miep

27-02-2010 om 18:14

Groep 3

Hier ook een jongen van 7 die opeens niet te genieten meer is en vreemde (puber!) buien heeft. Ik denk dat het (bij ons) wel wat te maken heeft gehad met school, het nieuwe van groep 3... hij zat niet goed in zijn vel. Positieve aandacht (en een paar keer lekker bijslapen!) doet inderdaad wonderen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.