Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
caropiet

caropiet

08-05-2012 om 13:10

Ander boekendraadje

Mijn nichtje is bijna jarig, zit in groep 3, maar leest volgens haar moeder op groep 5 niveau. Kent iemand een leuk boek om cadeau te doen? Ik kom zelf steeds terecht bij klassiekers van bijv. Paul Biegel, maar dat zijn volgens mij toch meer voorleesboeken...

Niet te eenvoudig geschreven, maar wel met een onderwerp dat leuk is voor meisjes van 7. Anyone?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Thursday Next

Thursday Next

08-05-2012 om 13:35

Ja hoor

de verschrikkelijke drieling van Rom Molemaker. De boeken van Jeroen, van Daan Zonderland. Boeken over Olivia, van Elizabeth Mollema. De boeken van Juf Wijs, Terence Blacker. Meester Jaap, van Jaques Vriens. Mees Kees van Mirjam Oldenhave. Pippi Langkous is ook leuk, of de kinderen van Bolderburen of andere boeken van Astrid Lindgren. Floor van Marjon Hoffman. De boze heks van Hannah Kraan.

Dolfje weerwolfje?

Die serie wordt ook door veel meisjes gewaardeerd. Of Geronimo Stilton, of iets uit de reeks Mees Kees van Mirjam Oldenhave. De gedichtenboeken over Superguppie van Edward van de Vendel zijn ook leuk.

En jaaa, juf wijs natuurlijk

Vonden ze hier toen ook erg leuk.

Heksje lilly

Hier werd in groep 3 en 4 heksje Lilly verslonden, omdat er een opbouw in moeilijkheidsgraad inzit, een leuke, uitdagende serie. Maar ook de gruffelo blijft leuk, 2de deel het kind van de gruffelo.

caropiet

caropiet

09-05-2012 om 14:53

Leuke tips!

Ik zie hoeken van bol.com die ik nooit eerder had gezien Nieuwe tips blijven welkom!

Framboos

Framboos

11-05-2012 om 20:27

Selma Noort

Boeken met heel herkenbare verhalen over een gezin met 3 kinderen; titels als Drakensnot en tumtummetjes
Erg leuk!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.