Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Manon

Manon

27-09-2010 om 11:20

Bijna 11 [wodrt verwijderd ivm dubbel draadje]

Mijn zoon word bijna 11. En ik word stapelgek van hem. Hij heeft een grote mond, als ik hem wat vraag is het altijd ja zo of ja straks. Ruimt zijn rommel niet op, laat alles slingeren, als ik hem dan zeg het op te ruimen is het dus ja zo of ja straks. Lijkt te doen waar hij zin in heeft. Vergeet altijd zijn huiswerk, als hij het niet vergeet is het allemaal op het laatste moment. Laatst zei hij: Ik doe nooit meer iets goeds.....
Soms verdient hij gewoon straf, vooral als hij me weer eens een grote mond geeft het liefst midden op het schoolplein met de woorden K*T moeder......Het probleem is wat voor straf........... het lijkt allemaal niet te werken, bijvb,zijn ds de kast in, geen tv kijken, enz..... Wat voor straffen geven jullie??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

27-09-2010 om 11:31

Paar tipjes

Hoi,

Ikzelf heb inmiddels geleerd om de meeste dingen niet meteen NU te laten plaatsvinden. Dus ik zeg iets van ...zorg je dat voor het avondeten je rommel is opgeruimd? Soms zeg ik het dan een half uur voor het eten nog een keer, en dan gebeurd het wel.
Huiswerk, daar hamer ik enorm op. Dus bij thuiskomst (hij zit nu net in de brugklas) dan moet ie aan tafel komen zitten en laten zien wat voor huiswerk hij heeft en hij moet het maken. Hier geef ik geen strobreed aan toe, dus niet eerst dit of eerst even dat...nu-hier-huiswerk maken. Ik kom er gezellig bijzitten met wat eigen werk en hoop dat dit een gewoonte gaat worden (het is nog maar 3 weken dat hij naar school gaat natuurlijk)
Jee, als mijn kind op het schoolplein Kut moeder zou zeggen, dan zou ik hem echt per direct bij zijn lurven grijpen en hem toesissen dat ik daar NIET van gediend ben, thuis zou er nog een preek volgen. (aangezien ik dit al vanaf heel jong niet pik, scheldwoorden naar mij, mijn man of zijn zus, haalt hij dit niet in zijn hoofd om te zeggen)

Maar verder probeer ik altijd wel het positieve de boventoon te laten voeren. Dus als hij wat gezelligs zegt of doet, dan laat ik mijn waardering blijken. Of los iets op met een grapje.
Echte straffen hoef ik eigenlijk niet uit te delen, maar iets van vroeg naar bed vind hij wel erg ongezellig, dus zoiets zou het dan worden. (geen tv, geen ds, geen computer, zou mijn zoon trouwens ook al heel vervelend vinden hoor)

Maxime

koentje

koentje

27-09-2010 om 11:47

Koekje van eigen deeg......

bij ALLes wat hij van jou wil:'straks' gaat hij geheid vragen wanneer dan? Nou, als jij je ... opgeruimd hebt of.... gedaan hebt?

Spullen weghalen en teruggeven als het jou uitkomt bijv.?
Straffen: geen computertijd, geen tv, telefoontje inleveren, zakgeldvermindering?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.