Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Syl

Syl

16-01-2013 om 17:46

Dagindeling verjaardagsfeestje 11 jarige

Binnenkort wordt zoon 11. Voor zijn verjaardagsfeestje hebben we al een leuke activiteit, maar die duurt hooguit 1,5 uur. Hoe vul ik de rest van de middag voor een groepje van 6 energieke jongens (leeftijd 8-11) waarvan zeker 3 met adhd en de jarige met ass/adhd?

Vorig jaar gingen we eerst pakjes uitpakken (was in 10 minuten gepiept) en daarna hadden we wat spelletjes bedacht waar dan weer de een dan de ander geen zin in had of afhaakte. Dan haakt er nog 1 af en heb je 2 die iets anders gaan doen enz. Kortom, chaos!
Na de activiteit gingen we naar een pannenkoekenrestaurant. Niet alleen was dat al met al best duur, de jongens waren ook zo ontzettend hyper, dat ik me schaamde tov de andere gasten. Achteraf waren we geradbraakt!
Wie heeft dus tips voor mij voor een goede dagindeling rond een activiteit van een 1 a 1,5 uur zodat we het nog een beetje in de hand houden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
P

P

16-01-2013 om 18:17

Vraagje

Van hoe laat tot hoe laat is het?
Zit er een maaltijd in?
Komen ze net uit school?
Is die activiteit binnenshuis?
Is die activiteit druk?

Ideetje?

Cadeautjes in spelvorm: Pand, pand van wie is dit pand? (of het hedendaagse doen, durven en waarheid, maar dan waarheid laten vallen) dat rekt weer wat tijd.
Heb je voor jezelf een tijdschema? Zodat het voor jezelf ook wat overzichtelijker wordt.
Heb je een Wii sport? Doe een competitie bowlen, met een prijsje.
Zet op tafel 3 spelletjes voor 2 personen. Laat ze 5 minuten spelen. Blaas op een fluitje en dan moeten ze 1 plaatsje naar rechts opschuiven. Wanneer je weer fluit, moeten ze verder met het spelletje wat een ander gestart is. Na 5 minuten blaas je weer op het fluitje en moeten ze weer een plaatsje opschuiven. Dit kan je dan wel een half uurtje volhouden.
Eten en drinken, voor een filmpje? Het kan een lange film zijn, van 1,5 uur, maar dat moet allen wel interesseren. Je kan ook voor korte filmpjes kiezen zoals die van Mr. Bean of de pinguin van Madagaskar....
Succes en sterkte (hier braken 6 kinderen van groep 3 de tent af en heb ik ze verplicht voor de film van Garfield gezet, met chips, drinken en vooral blijven zitten)

Syl

Syl

16-01-2013 om 22:00

Antwoorden voor p

Het wordt een zaterdagmiddag, hoe laat precies weten we nog niet, maar we wilden besluiten met iets van frietjes ofzo.
Activiteit is binnen en niet heel druk maar best wel een beetje spannend (duiken). Nav draadje boven bedacht ik opeens dat we na de activiteit een film/dvd kunnen kijken terwijl wij dan zorgen voor eten op tafel.
Maar P, ik hoor graag wat je denkt.

Chaos

Dat heb ik ook een keer gehad. Ik kon de jongens wel wurgen en had ze het liefst allemaal thuis gebracht. Druk bij elkaar wordt nog drukker....Volgens mij hadden ze allemaal ADHD. Maar goed, een strak programma moet je hebben. Wat vind je zoon leuk? Waar houdt hij van? Tenslotte is het zijn feestje.

Aankomst: 14.00 uur
Taart wordt cakejes die ze zelf mogen versieren met slagroom, hagelslag en nog wat zoetigheden van de bakafdeling. Duurt het misschien net iets langer dan 10 minuten.
Energie kwijt: 14.30 uur. Dan gaan de jongens even gek doen. Ze hebben tenslotte al even stil gezeten. Heb je een speeltuin in de buurt of een voetbalveld? Of kan je een speurtocht uitzetten waarbij ze eindigen bij het zwembad waar ze gaan duiken?
Duiken 15.15 uur. Lijkt me hartstikke leuk, behalve voor mijn kind. Die vindt duiken eng. Neem je even een bal voor hem mee? Vermaakt hij zich wel aan de andere kant van het bad. Geen probleem.
Richting huis: Tegen 17.00-17.30 uur zit de hele bende aan de friet, misschien nog een ijsje voor de liefhebbers en rond 18.00 -18.30 uur zijn ze weg. Kan jij de hele zaterdagavond bijkomen!

Tineke

Tineke

17-01-2013 om 16:20

Andere tip

Zorg ervoor dat de feestgangers het programma ook weten. Schrijf het duidelijk op, desnoods wat plaatjes erbij, en hang het op boven de eettafel ofzoiets. Weten waar ze aan toe zijn, kan ook voor rust zorgen. Dus niet helemaal hieperdepieper worden omdat er straks een grote verrassing is.

Syl

Syl

17-01-2013 om 23:38

Mooi!

Al een heleboel goeie adviezen gehoord. Allemaal leuke, een paar hele goeie: Gewoon aangeven wat er gaat gebeuren (om de gemoederen wat te bedaren) en een speurtocht naar het zwembad. Iets meenemen voor de kinderen die het duiken misschien toch niet zo leuk vinden zal ik ook in mijn achterhoofd houden. Op zich worden er alleen kinderen uitgenodigd die dat wel zien zitten hoor, maar je weet maar nooit of het al doende voor ze tegenvalt natuurlijk. Een hele rits spelletjes laten doen en dan wisselen is ook heel leuk, maar daar wil ik dus juist vanaf, zoiets hebben we voorgaande jaren gedaan. Ik ben daar gewoon niet zo geschikt voor.
Iedereen bedankt voor het meedenken!

passiebloem

passiebloem

18-01-2013 om 06:50

Nog een tip

Ik heb al heel wat thuisfeestje gehad, mijn tip is om vrij vroeg in het feestje naar buiten te gaan. Bijvoorbeeld cadeautjes mee en verstoppertje spelen met cadeautjes. Dan is de ergste drukte er van af. Bij jou moeten ze natuurlijk niet te moe worden. Misschien kun je het duiken ook vrij vroeg in het feestje plannen?

gr passiebloem

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.