Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Maryanne S.

Maryanne S.

17-08-2010 om 18:45

Dochter (5) wordt 's nachts wakker

Hallo allemaal,

een klein stukje voorgeschiedenis: eind 2008 zijn we gescheiden, kinderen (nu 5 en 3) bleven na de scheiding bij mij. Veel privéproblemen gehad op diverse vlakken. Vanaf begin af aan was het slapen van dochter problematisch. Niet willen slapen, 's nachts wakker worden en soms angstaanvallen.

In 2009 opvoedondersteuning gevraagd en gekregen omdat ik de kinderen niet meer de baas was als moeder. Dit is na de zomer afgerond.

Nu is door allerlei oorzaken (oa psychisch en financieel) de situatie het laatste half jaar zodanig verslechterd dat de kinderen sinds juni bij hun vader en zijn vriendin wonen. Dit voor het komende schooljaar, in goed onderling overleg trouwens, met elkaar en met Jeugdzorg. De laatste partij heb ik zelf ingeschakeld en zijn nu niet meer in beeld.

In eerste instantie leek het goed te gaan met slapen, buiten wat normale kinder-bokkigheden om dan. Maar dochter wordt nu haast elke nacht wakker, en roept dan om 'onbenulligheden'. Haar pop is gevallen, terwijl ze die altijd zelf pakte, 's nachts. Er ligt een sok verkeerd op een stoel, er staat een knuffel niet goed, dat soort dingen. Bij mij had ze dit gedrag ook, maar dat wijt het aan een tekort aan aandacht. Ik werkte toen nog 5 dagen per week en de kinderen moesten dus naar kinderdagverblijf en bso. Bij mijn ex en zijn vriendin krijgen ze veel meer aandacht, omdat zij overdag thuis is.

Op het moment dat dochter iets in het vooruitzicht wordt gesteld (een leuk uitje bijvoorbeeld) dan gaat het slapen ineens voorbeeldig. Ze is maandag voor het eerst naar haar nieuwe school gegaan (combi groep 1/2) en dat is prima gegaan, ze heeft het goed naar haar zin daar, ook met de juf en de andere kinderen.

Heeft iemand hier ideeën over? Want ik weet dat het bij mij een echte uitputtingsslag was, ik zat soms drie, vier uur achter elkaar op 's nachts met de nodige drama's en tranen. Ex-man en zijn vriendin zien dat begrijpelijkerwijs niet zitten, als er echt wat is mag dochter natuurlijk altijd roepen. Maar voor 'onbenulligheden', daar krijgt ze nu straf voor (volgende dag niet buiten spelen bijvoorbeeld), maar dat lijkt niet te helpen.

Alvast dank, Maryanne S.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maryanne S.

Maryanne S.

17-08-2010 om 18:48

Nog ter aanvulling

Was ik vergeten te vermelden, maar bovenstaand bericht natuurlijk namens ex-man en zijn vriendin.

Stickers dan maar?

Heb niet je hele posting gelezen, maar misschien net zoals bij kleinere kinderen: als je een nacht niet stoort een sticker en na zoveel stickers iets leuks?

Een mens moet wat... Ze heeft in elk geval ruimschoots de leeftijd om e.e.a. te snappen zou je denken.

Sterkte (nou ja, voor je ex dan)

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.