Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dochter van 9 in de puberteit?

Hallo,

Ik heb een dochter van 9 en ze is behoorlijk tegendraads. Ze maakt vaak ruzie met mij en mijn man om niks. Toch kan ze ook weer vreselijk lief zijn! Ze begint ook al borsten te krijgen en heeft het vaak over buikpijn in haar onderbuik.

Is het niet vroeg voor een kind van 9 om in de puberteit te zijn en zich lichamelijk al te ontwikkelen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieneke van der Graaf

Rieneke van der Graaf

10-12-2009 om 10:01

Mijn dochter ook

Mijn dochter is ruim 8,5 jaar, en volgens mij ook al in de puberteit. Ik zeg weleens dat haar hele leven al 1 grote puberteit is (gedrag), maar ook dat lijkt nu wat meer te worden. Verder heeft ze ook al wat borstgroei en een paar schaamharen onder. Over buikpijn heb ik haar gelukkig nog niet gehoord.
Ik ben met haar bij de huisarts geweest, heb dit verhaal daar gedaan, en volgens de huisarts is het inderdaad puberteit. Huisarts heeft niets gevoeld of onderzocht etc, alleen maar aangehoord. Wel vroeg zij hoe het met de groei gaat. Daarvoor moet ik nu naar de schooldokter. Ze is dit jaar (eigenlijk laatste 2 jaar) flink gegroeid. Als dochter gewoon haar lijn volgt, is er niets aan de hand, gaat de lijn opeens omhoog, komt er waarschijnlijk een verwijzing voor de kinderarts.