Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Carolien

Carolien

22-01-2013 om 12:59

Gezelschapsspel voor meisje van 7

Mijn dochter wordt bijna 7 en is dol op spelletjes, dus wil ik haar voor haar verjaardag (oa) een nieuw spel geven. Maar nou zie ik door de bomen het bos niet meer als ik in de speelgoedwinkel voor het spelletes-schap sta... iemand tips?
(we hebben al rummycub, wie-is-het, verschillende kwartetten, party&co, carcassonne en uno)

alvast bedankt!

Carolien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bertje1

bertje1

22-01-2013 om 13:05

Kolonisten

van katan natuurlijk; gewoon eenvoudig uitleggen, leuk met huisjes en weggetjes aanleggen, niet heel ingewikkeld. Verder leuk en kort spel: kakkerlakken salade (in een kaartspel doosje) leuk.

Hangt van interesses af

Hier een zoon van (net) 7 die dol is op gezelschapsspellen. We hebben er een hele hoop!
- Monopoly
- Doolhof
- Dolfje Weerwolfje bordspel
- Donald Duck houdt van Nederland
- Party & Co Disney
- Boom Boom Baloon
- Pim Pam Pet Electronic

Monopoly vindt hij fantastisch, al maakt hij nooit een spel af. Doolhof is nog wel lastig. Donald Duck is nu favoriet, hij houdt van quiz spelletjes waarbij je weetjes moet raden.

Zelf vond ik Levensweg als kind erg leuk, maar dat is officieel vanaf 8.

judiths mama

judiths mama

22-01-2013 om 13:24

Qwirkle

vinden wij erg leuk. Voor zowel volwassenen als kinderen. Beetje rummicub-achtig maar toch weer helemaal anders.

krin

krin

22-01-2013 om 13:44

Koehandel (en meer)

Get Nuts (


http://www.youtube.com/watch?v=CisC6UpBkak)
Reversi (voor 2 pers.)
Take Five (http://www.snelspel.nl/kaartspellen/take5.html)
Set

(Ik heb gemerkt dat je leeftijdsaanduidingen op spellen niet al te serieus moet nemen, trouwens).

amk

amk

22-01-2013 om 13:46

Wie helpt hercules

leuk spel dat je met elkaar tegen het bord kunt spelen, maar ook tegen elkaar.

Hier...

Uno
Ligretto
Mens erger je niet
(junior) scrabble

Wij zijn momenteel in de ban van 'Wizard' een soort van boerenbridge. Maar daar is 7 jaar net een beetje op het randje qua leeftijd denk ik!

Hier

Skipbo en het mees kees bordspel. Maar ook mens erger je niet.

Pham

JansjeRommy

JansjeRommy

22-01-2013 om 21:14

Ook leuk

Verkeersspel
Cluedo

angelina ballerina

angelina ballerina

22-01-2013 om 21:49

Wat wij veel doen

Met dochters van 6 en 7:

Halli galli

Skip bo

Uno

Regenwormen

Panic tower

En bij meer tijd: monopoly of kolonisten

Hier

Halli Galli extreme (geen idee wat het verschil is met gewoon)
Vlotte Geesten
Triviant Pursuit for kids (wel in teams, anders kan ze nooit winnen)
Spectrangle
Spokenjacht in Canterville Castle
Khet 2.0 (eigenlijk van haar broer, de regels snapt ze wel, maar haar strategisch inzicht is eigenlijk nog niet goed genoeg)

Skip-bo en levensweg

Wat echt niet mag ontbreken in je huis is het simpele spel Skip-bo. Eenvoudig, maar zo leuk! En te spelen met volwassenen en kinderen, het is niet kinderachtig maar gewoon simpel. En goedkoop! Echt een must....

Verder is levensweg ook heel leuk voor die leeftijd.

Wij spelen veel bordspellen, maar die zijn bijna allemaal voor wat oudere leeftijden.

Tine Winkel

Tine Winkel

23-01-2013 om 19:36

Ja, verboden eiland

Leuk, nog iemand die dat kent. Idd erg leuk vanwege het samenspelen.
Verder worden hier regelmatig Regenwormen en skip-bo gespeeld. Dat laatste doen wij met twee gewone kaartspellen (koning+jokers zijn skip-bo's), dus dat zou je dan niet voor je dochter hoeven kopen. Ook Genius spelen we regelmatig, net als Boonanza.

Sigrid70

Sigrid70

23-01-2013 om 20:16

Betoverde doolhof

Bij ons is al jaren de Betoverde Doolhof de topper. Verder Monopoly Junior toen ze nog wat kleiner waren (jongste is nu 10), nu Monopoly (maar dat duurt zoooo lang) en ook al jaren rummykub en pesten/uno.

Carolien

Carolien

24-01-2013 om 08:29

Leuk!

Leuk, bedankt voor alle tips, ga morgen eens op zoek...

(moet wel lachen om skip-bo, heb ik ooit gedaan op een familieweekend met alleen volwassenen, maar ik geloof dat we het niet helemaal begrepen, want het duurde ontzettend lag en was oersaai! later vertelde schoonzus idd dat we het verkeerd speelden)

Zag ook ergens het 'zakgeldspel' liggen, leek me wel toepasselijk omdat ze vanaf haar verjaardag zakgeld gaat krijgen, maar kent iemand dit? is het leuk?

Carolien

Lou

Lou

24-01-2013 om 09:07

Monopoly en set

Het zakgeldspel ken ik niet, maar misschien is Monopoly al wel iets? Ook leuk met geld en rekenen, je kunt alle regels aanpassen naar eigen wensen en helpen zo veel je wilt. Ik vind het zelf trouwens te lang duren
Wat mijn dochter op die leeftijd ook heel leuk vond is Halli Galli, het spel met de bel. Heb je meteen een mooie baliebel in huis
En verder: good old Memory, leuk omdat kinderen meestal winnen van volwassenen.
En oja, SET is hier ook een hit. Even lastig in het begin maar daardoor ook wel lekker gekmakend verwarrend lollig.

Carolien

Carolien

24-01-2013 om 09:30

Ohja

Halli Galli heeft ze al, Set heb ik ook liggen, maar nog nooit met haar gedaan, misschien eens proberen. Monopoly, tsja, is niet echt mijn spel (net als mens-erger-je-niet)

Koehandel lijkt me wel leuk, net als Doolhof... nou ja, ik kom er wel uit denk ik!

P

P

24-01-2013 om 11:03

Koehandel

Ik ben geen fan van koehandel hoewel het spel goed in elkaar zit, zeker met kinderen van 7 raad ik het af. Het is pas leuk als wij het spelen met zoon van 13.

Regenwormen is leuk, zeker voor het rekenen. Betoverde doolhof is vooral leuk omdat je het jezelf moeilijker kan maken met meer kaartjes dan je kind, of dat jij je kaartjes op volgorde moet uitspelen en je kind mag kiezen of dat jij de kaartjes én op zijn kop legt én op volgorde moet spelen (dan kun je niet vooruit denken). Dat maakt dat spel erg leuk.

dorle

dorle

24-01-2013 om 14:29

Koehandel

Koehandel is super leuk, misschien iets te moeilijk voor 7 jarige, alhoewel wij speelden het met 8 en 9 jarige en dat ging prima.

krin

krin

24-01-2013 om 16:32

Misschien zie ik het te zonnig in omdat zoon het spelletjesgen en strategisch vernuft van zijn vader heeft geërfd, maar ik heb op de NSO toch ook kinderen van 7 tot 10 met veel plezier Koehandel zien spelen.
Het scheelt vast wel of het spellen moeten zijn die kinderen alleen kunnen doen of met een volwassene erbij. Dat is handig als de spelregels wat ingewikkelder zijn, al weet zoon die beter te onthouden en toe te passen dan ik, maar ja - zie boven.
Ik kan veel met teksten, maar spelregels zijn vaak op een manier geschreven die mij in grote vertwijfeling achterlaten.

Onderuit

zag ik er nog niet tussen staan, dat kan je met maar 2 personen spelen, als kind vond ik het ook leuk. Idem het kakkerlakken spel, erg grappig.

En natuurlijk schaken, leuk om dat een beetje te leren. En dammen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.