Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
pooh bear

pooh bear

08-11-2012 om 22:31

Help probleem met uitnodigingen kinderfeestje

Help ik zit momenteel met een heel verdrietig kind.
Ze heeft binnenkort haar verjaardagsfeestje. Daar voor had ze in eerste instantie 2 kinderen uit haar klas uitgenodigd en nog een paar andere kinderen. Nu is er 1 kind afgevallen en wilde dochter graag een ander kind uit de klas uitnodigen. Dit meisje heeft ze afgelopen week een paar keer mee leuk gespeeld. Ik heb haar gezegd dat dat goed is en vanmiddag heeft ze het meisje een uitnodiging gegeven.
Maar nu kreeg ik vanavond een smsje van de moeder van een van de andere kinderen. Een meisje die ze heel graag op haar feestje wil dat als dochter dat meisje uitnodigt dat haar dochter dan niet meer op het feestje komt.

Dochter is nu helemaal in de war. Ze wil beiden meisjes op haar feestje.
Ze ligt nu wakker en wil morgen niet naar school. Ze wil niet tegen dat tweede meisje zeggen dat ze niet meer kan komen (logisch zou ook niet netjes zijn) Maar ze is ook bang om dat andere meisje als vriendin te verliezen en ruzie met haar te krijgen.
Ik weet even ook niet meer hoe ik haar hier mee kan helpen. Heb haar natuurlijk uitgelegd dat het niet netjes is als een vriendin z'n keuze van je vraagt. Maar daar heeft dochter geen boodschap aan.
Overigens wist het laatste meisje vanmiddag niet zeker of ze kan komen. En hadden we haar toen gezegd dat het niet erg was als we dat na het weekend horen. (toen had ik dat smsje niet)
Dochter is nu ook bang dat ze allebei niet komen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hmpf

Wat een rare actie van die moeder om zo'n smsje te versturen? Ze kan toch even bellen of langskomen om het probleem te bespreken? Snel een smsr sturen is lekker makkelijk.. Zelf voelt ze wrs wel dat ze iets raars doet. Ten koste van jouw dochter en ook haar eigen dochter..

Hoedanook, lastig maar ik zou je dochter uitleggen dat dat dan haar keus is en ze dat moet accepteren. Ik zou het andere meisje niet afzeggen. Wel rot voor je dochter maar chantage/onder druk zetten zonder verder overleg moet niet beloond worden, lijkt mij.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

08-11-2012 om 23:04

Bizar

vind ik deze actie, echt waar. Ik vind t zo gek dat mensen zich op die manier proberen te mengen in iets waar ze geen zeggenschap in hebben, te weten jouw uitnodigingsbeleid. Als ik de moeder was van het meisje dat nu niet meer wilde komen vanwege dat nieuw uitgenodigde meisje, dan zou ik niets zeggen (omdat t me niet aangaat), mijn kind zeer hard stimuleren wel te gaan en als dat niet lukt kind op t laatste moment afmelden zonder reden en kind op t hard drukken daar verder niets over te zeggen tegen anderen om geen stemming te maken.
Ik vind t erg sneu voor jouw dochter, snap dat dit verwarrend is en de lol er wel af is, terwijl t juist plezier moet opleveren.
Aagje

Mussie

Mussie

08-11-2012 om 23:07

Helemaal eens

Zo'n smsje kan echt niet hoor! Je mag best wat bozer reageren. Hoe durft zo'n moeder zo'n stempel te drukken op het feestje van jouw dochter!? Als ze zwaarwegende bezwaren heeft tegen een andere gast, dan verzint ze maar een smoes.
Ik zou ivm dochter de het kind van die brutale moeder apart uitnodigen. Voor een high tea thuis met z'n tweetjes, of een bioscoopje, ligt een beetje aan je budget. Dat kind kan er vast ook niets aan doen. Maar dat andere meisje on-uitnodigen is natuurlijk geen optie.

pooh bear

pooh bear

08-11-2012 om 23:17

Jullie hebben helemaal gelijk

Een kind on uitnodigen gaan we zeker niet doen. Misschien kan ze niet en dan lost het zich van zelf op.
Ik heb de sms dus ook nog niet beantwoord. En kijk even hoe het loopt.
We hebben normaal heel goed contact met de ouders van dit meisje. En ze zou ook samen met een gezamenlijk vriendinnetje na afloop van het feestje (als de rest naar huis is) blijven slapen en met zijn drieën film kijken. Dit ziet ze nu dus ook in het water vallen.
Ik voel me hier heel rot over. Ben boos ook maar ik baal ook van mezelf. Misschien had ik het moeten voorkomen door haar dat andere meisje niet uit te laten nodigen. Ik weet de kinderen elkaar niet zo liggen. En vooral de moeders van die meiden liggen elkaar niet.
Maar dit had ik niet voorzien.

Sukran

Sukran

09-11-2012 om 06:28

Ja maar

Als je normaal een goed contact hebt met die ouders, dan kun je die moeder toch gewoon bellen en vragen of jullie als grote mensen onder elkaar dit op kunnen lossen want het is sneu voor de meiden? Wat een rare moeder, om dit zo te doen. Ik zou echt die moeder bellen. Niet boos en niet beschuldigend maar wel vragen of er een oplossing gezocht kan worden. Per sms....wat kinderachtig zeg!

Belachelijk!

Wat idioot zeg!
Ik snap sowieso niet dat die moeder het in haar hoofd haalt zich hiermee te bemoeien.
Bovendien, ze liggen elkaar niet zo? Nou en!
Welcome to the real world! Je kan niet je hele leven in elke situatie mensen ontlopen omdat je elkaar niet zo ligt...
Dat zijn van die mensen die ook van anderen vragen om iemand niet uit te nodigen op een bruiloft oid en is niks minder dan chantage. Naar mijn mening zou diegene die dat vraagt altijd aan het kortste eind moeten trekken.

Maar in dit geval is het natuurlijk je dochter die er maar mooi de dupe van is, heel sneu!
Hoe oud zijn de meisjes eigenlijk?

Succes!

lisbeth

lisbeth

09-11-2012 om 08:58

Je weet de geschiedenis niet

voorop, ik vind het ook niet netjes om dit per sms te communiceren.

Daarnaast, mijn vermoeden is dat er iets tussen die twee meiden is voorgevallen, iets zo dramatisch dat het ene meisje (met moeder) niets meer met het ander kind te maken willen hebben. Moeder is misschien bang dat het feestje voor haar kind een ramp wordt.
Ik zou moeder bellen, vragen of er problemen zijn of we het kunnen oplossen en dat je voor haar dochter klaarstaat.

Mijn dochter zou ook weigeren naar een feestje te gaan als er iemand zou komen bij wie zij zich niet prettig zou voelen, gewoon omdat dat voor haar een onveilige situatie wordt. Ik zou het echter niet per sms regelen

Annet

Annet

09-11-2012 om 10:07

Weigeren kan, dreigen niet

Zoals hierboven ook staat, kan het meisje besluiten niet te komen. Maar niet door te zeggen dat het meisje alleen maar komt als een ander meisje weer afgezegd wordt.

Heel apart

nog nooit mee gemaakt. Tja wat moet je met dit soort ouders eigenlijk ? Ik zou er dus verder niets mee doen, ze zijn allemaal uitgenodigd en je ziet wel wie er komt.

Ik voorzie trouwens allerlei volgende problemen met deze moeder, joh ik zou het contact wat afhouden.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

09-11-2012 om 13:09

Even doorvragen

Ik zou even bij de betreffende moeder doorvragen wat er aan de hand is. Misschien is het namelijk helemaal 'belachelijk' zoals hier boven wordt gesuggereerd, maar is het meisje bijvoorbeeld gepest door het nieuw uitgenodigde meisje en wil daarom niet meer komen. Niet te snel oordelen dus, maar even doorvragen hoe het nu echt zit.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

09-11-2012 om 13:10

Helemaal niet dus

helemaal NIET 'belachelijk' dus.

pooh bear

pooh bear

09-11-2012 om 15:34

Reactie

Bedankt voor jullie reacties. Voorlopig hebben we besloten om te wachten tot we weten of dat andere meisje wel of niet kan komen. (ze heeft een sportwedstrijd maar weet niet hoe laat)

Als ze niet komt is het opgelost als ze wel komt zal ik haar moeder wel bellen om te kijken of we het kunnen oplossen.

Maar mijn gevoel zegt dat ze ook boos zijn omdat we dat meisje hebben uitgenodigd.

Ik geloof niet dat het meisje door dat andere kind gepest is. Had meer te maken dat ze vorig jaar dikke vriendinnen waren en het tweede meisje het eerste in eens niet meer zag staan. Maar ik wil niet te veel details neer zetten.

Overigens wordt mijn dochter 12 en gaat het om kinderen in groep 8

Toke

Toke

09-11-2012 om 23:30

De soep

Misschien moet je de nu geserveerde soep maar even verder laten afkoelen. Juist omdat het een smsje is waarmee de moeder heeft gereageerd. Zou ik ook nooit zo doen, maar heeft moeder misschien in blinde woede meteen gedaan toen ze het hoorde. Of het dan ook in daden wordt omgezet, mwah. Eerst maar eens zien.
En als ze dat wel doet, dan zou ik dochter toch proberen aan te geven dat echte vriendinnen altijd op elkaars feestjes komen (tenzij er echt iets heel vreselijks tussen de meiden heeft gespeeld) en dat dit meisje misschien toch niet de goede vriendin is die ze dacht. Hoe hard dat ook is.
Lastig lijkt me trouwens nog wel om ervoor te zorgen dat het feestje leuk is/blijft als beide meisjes komen. Hoe gaan ze nu met elkaar om, op school bijvoorbeeld?

pooh bear

pooh bear

10-11-2012 om 07:45

Toke

We wachten inderdaad nog maar even. Op school negeren ze elkaar gewoon. Ze maken ook geen ruzie of zo.
Maar goed eerst maar even weekend vieren en daarna zien we wel.

Als moeder je bemoeien met de uitnodigingen van een ander

is erg raar. Zeker per sms! Als je niet wilt dat je kind ergens heen gaat waar het volgens jou niet plezierig voor hem/haar zal zijn, laat je je kind thuis blijven of bedenk je een alternatief. Je gaat je niet mengen in het uitnodigingsbeleid van een ander. Wat een rare toestand zeg.

Ben het ook met anderen eens dat kinderen eraan zullen moeten wennen dat je ook op leuke gelegenheden, net als in het gewone school/werk-leven, te maken hebt met mensen die je niet zo liggen.

Relithe

Relithe

10-11-2012 om 23:22

Sneu

voor je dochter zeg! Ik kan me goed voorstellen dat ze in paniek is hierover en wat een rotstreek van die moeder om een sms te sturen met dit dreigement.. Want dat is het gewoon. Het lijkt idd alsof ze boos is dat je dat andere meisje hebt uitgenodigd.
Ik zou ook niet weten wat ik hiermee moest maar denk wel dat ik de sms-ende moeder zou vragen wat hier achter zat.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

11-11-2012 om 19:31

Ijsvogeltje

Misschien is is er inderdaad wat voorgevallen tussen de twee meisjes en is het niet belachelijk dat het ene kind niet naar het feestje wil komen. Maar het blijft in mijn ogen totaal not done om je als moeder van het ene meisje te gaan bemoeien met het uitnodigingsbeleid van iemand waar je kind is uitgenodigd. En te gaan dreigen. 'Mijn kind komt niet als dat ene kind, dat jullie ook hebben uitgenodgd, ook komt,' is in mijn ogen een dreigement. En dat is in mijn ogen gewoon ongepast. Je zou hooguit (en als ik hooguit zeg, dan bedoel ik daarmee ook te zeggen dat je daarmee heel erg voorzichtig moet zijn) als moeder kunnen zeggen: 'mijn kind heeft een probleem nu dat kind ook komt, want .... (vul maar in wat er aan de hand is). Maar ik vind dat al heel erg op de grens, hoor. Als mijn kind echt niet zou willen, dan zou ik een smoes verzinnen zodat kind niet hoefde te gaan en ik me niet met het uitnodigingsbeleid van andere kinderen en hun ouders hoefde te bemoeien.
Aagje

Hanne.

Hanne.

11-11-2012 om 22:43

Waarom een smoes

Waarom een smoes verzinnen?

Als mijn kind zodanige problemen heeft met een ander kind zeg ik af. Als reden geef ik aan dat mijn kind zodanig niet met kind x overweg kan dat het mij beter lijkt als mijn kind niet komt.

Niemand is er bij gebaat als er smoezen worden verzonnen. Dreigen dat een ander kind weg moet is al helemaal not done.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

11-11-2012 om 23:11

Daar heb je zeker een punt, hanne

Ik vind dat je gelijk hebt, maar ik denk dat ik misschien (te) bang zal zijn dat zoiets toch weer opgevat zal worden als een manier om iets voor elkaar te krijgen ofzo. Maar zoals jij het formuleert is het wel echt goed.
Aagje

pooh bear

pooh bear

12-11-2012 om 15:50

Update

Ondertussen heb ik contact gehad met de moeder van het meisje. Ze komt definitief niet op het feestje. Ze zijn erg teleurgesteld en mij en mijn dochter dat zo is gegaan.

Vind het erg jammer voor mijn dochter maar ik kan er niets aan veranderen ik hoop maar dat het geen consequenties voor hun verdere vriendschap heeft.
Vandaag heeft ze in elk geval niks tegen dochter gezegd. Nu zitten ze niet naast elkaar dus dat kan wel eens gebeuren ik wacht maar af hoe het verder gaat.

Yvonne

Yvonne

12-11-2012 om 16:02

Lees ik nou goed?

Staat er:
"Ze zijn erg teleurgesteld in mij en mijn dochter dat het zo is gegaan"?

Belachelijk

Te stom voor woorden! Vooral dat die moeder haar dochter een feestje en vriendinnetje ontneemt.
Maar niet jouw verantwoordelijkheid. Dus tja, jammer dan. Misschien komen die meiden er zelf wel uit.

Nou ja!

Alsof jullie expres dat tweede meisje uitnodigen om het eerste meisje te pesten. Belachelijk. Zielig voor die dochter, pech voor die moeder, rottig voor jouw dochter. Ik hoop dat ze ondanks dit gedoe een leuk feestje heeft.

skik

Relithe

Relithe

12-11-2012 om 19:23

Wat een zielig mens zeg

die moeder van dat meisje.. Misselijk om dit over de rug van het jou dochter te doen en haar feestje te verpesten.

pooh bear

pooh bear

12-11-2012 om 21:41

Reactie

Het probleem is waarschijnlijk dat wij wel wisten dat de twee meisjes geen vriendinnen van elkaar zijn Alleen wisten wij niet dat het zo diep zat.
Verder is het meisje wat nu niet meer komt in de klas de beste vriendin van mijn dochter. En zijn we ook nog redelijk bevriend met de ouders.
Ik denk dat ze verwachte dat we om die redenen voor dat meisje zouden kiezen.
Als we geweten hadden dat het z'n probleem zou zijn hadden we het natuurlijk anders gedaan.
Vind het allemaal heel vervellend en weet niet echt wat ik er verder mee moet.
We laten het nu maar rusten denk ik en we gaan heel erg ons best doen dat ze toch nog een leuk feestje heeft.
Ze zit in groep 8 dus het is waarschijnlijk haar laatste.

Fiorucci

Fiorucci

13-11-2012 om 07:18

Ik kijk nergens meer van op....

Ik herinner me nog een moeder die enorme stampij maakte omdat haar kind naast een bepaald meisje werd gezet in de klas, waar moeder kennelijk niet zo van gecharmeerd was....ze eiste echt dat dat niet doorging. School hield poot stijf en wilde eerst wel eens zien hoe het zou gaan.

Fiorucci

Heb ik ook een keer gedaan, toen mijn dochter naast een jongen moest zitten die haar stelselmatig pestte. School vond het wel een goed idee om ze naast elkaar te zetten, ik niet. Dochter kwam 's middags uit school met een blauw oog en een gekneusde hand (had dat joch tussen twee tafels gebeukt). Dus zo raar was het niet dat ik stampij had gemaakt. Je weet niet wat er is voorgevallen tussen die kinderen dat die moeder zo flipt.

Relithe

Relithe

14-11-2012 om 14:34

Eigenlijk

nu ik er over nadenk kun je er misschien ook niet over oordelen omdat je niet weet wat er achter zit, net als Stoepkrijt zegt. Volgens mij zou ik zelfs zoiets ook nog wel kunnen doen als het ging om iemand die mijn dochter ontzettend pest en zou ik ook wel boos worden als haar beste vriendin die persoon dan zou uitnodigen..
Toch een beetje te snel geoordeeld van mij dus.
En stampij maken in de klas heb ik ook wel eens gedaan toen de juf mijn zoon naast zijn grootste pestkop zette.

pooh bear

pooh bear

14-11-2012 om 15:07

Niet

Kind word echt niet stelselmatig gepest door dat andere meisje.
Ze waren vriendinnen en dat andere meisje zag eerste meisje ineens niet meer staan.
Ik wil er niet nog meer over opzetten anders word het allemaal wel heel erg herkenbaar.

Fiorucci

Fiorucci

14-11-2012 om 15:43

Nee hoor

Nee, ik weet heel zeker dat iets dergelijks niet speelde. Het was omdat het kindje "ordinair" zou zijn....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.