Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
tietsia

tietsia

14-08-2013 om 20:05

'ijlen' zonder koorts, wie herkent het

Ik maak me zorgen. Mijn dochter (9) heeft vandaag erg hoofdpijn, buikpijn en ze moet spugen, Gewoon ziek zou je zeggen. Maar waar ik me zorgen over maak, is dat ze nu al vier of vijf keer heel erg in de war is geweest vandaag, zonder dat ze koorts heeft. Ze zegt dan gekke dingen: ik val, waarom heeft oma die trui aan (terwijl oma er niet is), die mensen willen dat etc.
Ik ben met haar naar de huisarts geweest, die verklaarde dat ze ziek was, dat het gekke dingen zeggen typisch was, maar dat hij geen signalen zag dat er iets ernstigs was.
Ik blijf me toch zorgen maken. Herkent iemand dit misschien?
Tietsia

Observeren

Het kan een signaal zijn dat er in de hersenen iets niet goed gaat. Daarom zou ik haar goed in de gaten houden. Goed dat je naar de huisarts bent geweest. En als ze in de war is zou ik haar ook s'nachts niet alleen laten. Verder sluit je uit dat ze beinvloedende medicijnen gebruikt, of ze wel genoeg drinkt.
En met kinderen is het ook lastig te beoordelen. Het wordt wel beschreven bij oudere kinderen en volwassenen maar niet bij kleinere kinderen. Dan hebben ze over het algemeen koorts erbij. Houdt de temperatuur in de gaten.

Ernstiger

Niet om je ongerust te maken maar in een heel klein aantal gevallen zijn er ernstiger zaken aan de hand als epileptische activiteit of een tumor. Maar dat kan de huisarts in de gaten houden. Als de verschijnselen blijven dan. Kinderen hebben soms van die dingen die ineens ook weer weg zijn.

Bennikki

Bennikki

14-08-2013 om 23:34

Hier soms ook