Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Partijtjes etiquette

Wat te doen? Oudste heeft twee uitnodigingen voor een feestje ontvangen, op dezelfde dag, eentje 's ochtends en eentje 's middags. Feestje sluiten naadloos op elkaar aan, wat betekent dat hij zijn hele vrije woensdag onder de pannen is.

Ik vind het nogal wat, de hele dag weg op zijn enige vrije dag in de week. Nogal vermoeiend, lijkt me.

Wat is gebruikelijk? Ik neig ernaar hem alleen naar het feestje 's ochtends te laten gaan en hem 's middags niet te laten gaan. De ochtenduitnodiging was als eerste binnen. Gaat hij naar beide feestjes, dan weet ik al hoe de vlag er 's avonds en de dagen erna bij hangt. (zeer halfstok)

Groet,
Linda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

26-09-2009 om 09:02

Zelf vragen

Leg het hem zelf voor. Dat je weet dat hij veel te moe wordt van 2 feestjes en dat hij er 1 mag kiezen. Misschien wil hij liever naar vriendje in de middag.

Linda99

Linda99

26-09-2009 om 09:15

Zelf laten kiezen. En feestjes zijn onwijs leuk voor kinderen, dus waarom niet die ene keer in het jaar twee op 1 dag?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

26-09-2009 om 09:29

Gewoon laten gaan

Ik zou hem gewoon laten gaan. Feestjes kosten energie, maar zijn ook ontzettend leuk voor kinderen. En dan maar een avondje 'halfstok'!

Mees

Mees

26-09-2009 om 10:46

Allebei

Ik zou hem naar beide feestjes laten gaan als hij dat wil. Dan maar moe. Gewoon niet teveel problemen van maken, hij tankt vanzelf wel weer bij.
Het is voor de jarige ook best jammer als hij niet komt, toch?

groetjes, Mees

Annet

Annet

26-09-2009 om 11:50

Beide feestjes iets inkorten?

Vraag naar het programma en kijk of je een pauze ertussen kunt regelen door eerder weg te gaan bij feestje 1 en later te komen bij feestje 2.
Ik zou ook beide feestjes door laten gaan.

Lekker laten gaan

zelf denk ik dat hij inderdaad bekaf zal zijn aan het eind van de dag. Maar wat heerlijk toch....een hele dag feest! Als het nou elke week raak zou zijn met twee feestjes op één dag, dan zou ik inderdaad een keuze maken. Nu denk ik, lekker laten gaan. Als die thuis komt, weet je dat hij aan de lat zal zijn. Dus lekker douchen, pyjama aan en tukken.
Ik vind het al heel wat schelen dat je weet dat er een drukke dag komt, dan dat 'halfstok zijn' je overvalt.

Groetjes van Purk

100%mama

100%mama

26-09-2009 om 16:33

Yep, lekker 2 feestjes

Is leuk toch! En tuurlijk zal hij helemaal kapot zijn, maar wel voldaan kapot, want hij heeft tenslotte de hele dag feest gehad! Nee, ik zou de mijne lekker laten gaan!

Net als

mijn voorgangers in dit draadje zou ik je zoon laten gaan. Misschien inderdaad bij feestje 1 wat eerder weg en iets later bij feestje 2.
's Avonds lekker vroeg naar bed, na al dat gefeest zal hij toch niet meer zo'n trek hebben dus dat scheelt al. Alleen douchen en hup lekker slapen.

Ik zou wel de dinsdag ervoor rustig houden.

Hoe oud is je zoon?

Gr Pham

Ligt er aan

hoe je kind is als hij doodop is. Bij mijn oudste zoon zou ik goed nadenken voor ik hem naar 2 feestjes op 1 dag zou laten gaan, omdat hij dan echt die avond zou doordraaien, niet kunnen slapen, het 1 groot drama zou zijn en hij de dagen er na ook echt moe en onhandelbaar zou zijn. De impact zou voor hem echt te groot zijn.
Sommige kinderen zijn niet 'lekker moe'.

LindadR

LindadR

28-09-2009 om 09:52 Topicstarter

Tijd

Eerste feestje begint om 09.30 en loopt naadloos over in het tweede feestje, dat om 18.30 uur eindigt.

Ik laat hem kiezen tussen twee feestjes, vind het echt te veel op 1 dag. De dagen ervoor zitten ook mudvol met school en BSO, de dagen erna zie ik de bui dan ook al hangen.

Ik ben het met Sharon eens, sommige kinderen zijn niet lekker moe, maar gaan gewoon door het lint als ze te moe zijn.

Bedankt voor jullie reacties, mijn feestvarken gaat 1 feestje bezoeken!

Linda

Rafelkap

Rafelkap

28-09-2009 om 10:25

1 feestje

Mijn oudste (4,5) zou dit ook niet trekken, zo veel feest. Bovendien heb je kans dat hij de volgende dag niet naar school kan - en als jullie allebei werken wordt dat ook een probleem.

Poehee

Dat is wel erg lang zeg! Dat is 11 uur feesten!
Nou veel plezier voor je zoon as woensdag!

Tango

Tango

28-09-2009 om 12:30

Erg lang

Al zou het maar om 1 feestje gaan dan vind ik dit nog erg lang voor een kleuter. Je komt zo op ongeveer 5 1/2 uur per feestje. Een beetje overdreven en 18.30 u. als eindtijd van een feestje doordeweeks vind ik persoonlijk al erg laat op die leeftijd.
Ik kan me in dit geval zeker voorstellen dat je voor 1 feestje gaat. Je kunt hem zelf laten kiezen, maar ook kijken met welk vriendje hij het meeste heeft, welke activiteit het leukste voor hem is (ervanuit gaand dat je weet wat ze bij beide partijtjes gaan doen). Weet zoon al dat hij voor twee partijtjes op 1 dag is uitgenodigd. Zo niet dan kun jij de keuze misschien makkelijker voor hem maken. Voor hem is het ander misschien erg lastig.
Succes met je keuze.

100%mama

100%mama

28-09-2009 om 19:33

Ja, nu ligt het anders!

Als je eerder had geschreven dat het zo lang feesten wordt had ik je ander "advies" gegeven. Een gemiddeld feestje duurt van wat ik nu aan feestjes gehad heb met zoonlief zo'n 2 a 2,5 uur. Nu zijn bij jou de feestjes 5,5 uur per feestje. Nee, dan had ik zoonlief hier ook naar 1 feestje gebracht in dat geval. 11 uur feesten hou ik niet eens vol laat staan zo'n "kleintje"!

Jeetje

ik dacht inderdaad ook, feestjes op die leeftijd zijn in mijn beleving max drie uur. Dus zo vanuit dat gedachtegoed heb ik geschreven.
Maar ja, ik had natuurlijk ook kunnen rekenen. Als het naadloos overloopt en ik denk in zes uur, dan mis ik natuurlijk het ochtendfeestje.

Ik zou nu kijken welk feestje hij het meest aan heeft. Argumenten zijn dan vriendje waar hij het meest mee speelt, eventueel tijdstip dat hij in bed komt te liggen. Ik vind half zeven eigenlijk wel laat voor een vijfjarige. Daarna nog naar huis, even bijkomen, badderen en slapen....dan wordt het sowieso een latertje.

Groetjes van Purk

LindadR

LindadR

30-09-2009 om 07:58 Topicstarter

Probleem opgelost...

Het tweede feestje, in de middag, is een week verschoven.

Toch twee feestjes dus, maar dan niet op dezelfde dag!

Linda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.