Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Faith

Faith

26-02-2009 om 22:29

'schatjes, katjes, watjes'.

Dit is de naam van een training sociale weerbaarheid/vaardigheden voor kinderen op de basisschool. Mijn dochter van 11 is ontzettend gegroeid de laatste jaren, maar ik merk aan haar dat ze bijna voortdurend op haar tenen moet lopen en op haar hoede moet zijn voor de meiden in haar klas. Er is duidelijk sprake van queens en hofdames. In ons gezin moet ze het ook nogal verduren met een broer in de puberteit boven haar en een een broertje onder haar. Ze is best vaak chagrijnig (ook net in het begin van de puberteit natuurlijk en ze heeft altijd al problemen met de ochtend gehad). Vorige week hebben we daar met z'n allen een goed gesprek over gehad, het gezin moet veilig voor haar zijn. Maar toen voelde ik ook zo dat we nu iets zouden kunnen doen voor haar, misschien inderdaad een training. Wie kent deze training?? OF een andere manier? Groet en dank, Faith

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

27-02-2009 om 09:12

Privétraining

Wij zochten dit schooljaar ook een weerbaarheidstraining (voor kind in groep 8). Wat ik toen in de buurt kon vinden was vooral sociale vaardigheid. Dat sloot niet aan. Dochter is sociaal vaardig genoeg.
Op school wordt een weerbaarheidstraining gegeven voor groep8 leerlingen als voorbereiding op het VO (individuele inschrijving) maar die zou te laat in het jaar zijn voor mijn dochter.
Ik heb toen de trainer benaderd en hij heeft mijn dochter prive training gegeven. Duur maar zeker effectief!

Marjoleine64

Marjoleine64

03-03-2009 om 22:00

Sterkamp!

Een kamp voor kinderen die een zetje in de rug nodig hebben. Sociale vaardigheid, weerbaarheid, zelfvertrouwen, alles komt aan bod in 6 dagen superleuk kamp met echt super begeleiding. Niet goedkoop, maar onze zoon vond het geweldig en gaat dit jaar naar het vervolg, Maankamp. Voor aankomende brugklassers hebben ze dit jaar voor het eerst een speciaal kamp 'Sterkids'. Info op sterkamp punt nl.
Marjoleine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.