Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
feestmuts

feestmuts

23-10-2014 om 18:22

Tips voor jongens(kinder)feestje? (hij zit in groep 8)

Mijn zoon is pasgeleden 11 geworden en zit in groep 8. Waarschijnlijk dit jaar dus zijn laatste (kinder)feestje.
Ik vroeg wat hij wilde doen, maar hij wist het niet zo erg. Zwemmen leek hem wel leuk, maar dat heeft hij al een paar jaar gedaan.
Paintballen leek hem ook leuk, maar dat ligt wat boven ons budget.
Hebben jullie tips of ideeën voor ons?

Schaatsen

Op een half- overdekte of overdekte ijsbaan. Zelf woon ik in omgeving Haarlem. Die ijsbaan is geweldig.

Marie

Marie

23-10-2014 om 19:33

lasgamen

Is lasgamen ook boven het budget?

Marjoleine64

Marjoleine64

23-10-2014 om 20:09

Discobowlen?

Zie titel. Bij ons lokale speelparadijs hebben ze 2 bowlingbanen die je kan afhuren voor kinderfeestjes, 's avonds met disco-muziek erbij. Was een succes bij ons.

Cat

Cat

23-10-2014 om 21:45

het is vroeg donker

Gewoon een spannende speurtocht of spooktocht in het donker? (en daarna slaapfeest)
Overigens niets mis met zwemmen, ook niet als hij dat al tig keer gedaan heeft, als hij het leuk vindt? Zwemmen is altijd oke.

Precies, zwemmen.

Je zoon heeft zin om te gaan zwemmen, helemaal goed. Hapje en drankje erbij en iedereen is blij.
Ook op het vo zijn er wel verjaardagsfeestjes trouwens.

Ilva

Ilva

25-10-2014 om 11:37

Bioscoop

Naar een leuke film! Je kan ze afzetten. Geld geven voor iets te eten en te drinken in de pauze en ze daarna weer ophalen. Zonder mama. Dat is spannend.

zwemmen is prima!

Hij vindt t leuk om dat te gaan doen en de meeste kinderen vermaken zich dan prima, niet moeilijker maken dan t is zou ik zeggen als hij t graag wil.Je kunt bij sommige baden ook savonds zwemmen is dat wat? Discozwemmen of zo?
Of smiddags en als je iets extra wil doen evt als afsluiter dan gourmetten?

Of een hut bouwen en daar dan friet in serveren? ( wel dun plastic grondzeil kopen om over de hut te leggen voor het geval het gaat regenen)
Waar woon je ongeveer?
Hier in de buurt kun je nml ook met van die metaaldetectors hier speuren op een stuk land en dan van alles vinden aan munten etc.
Ik zag ook een timmerfeestje dat je kunt huren, dat lijkt me ook leuk! Ze maken dan iets met electronica. Wij hebben dat in groep 4 zelf gedaan en was groot succes.

Barvaux

Barvaux

25-10-2014 om 19:10

natuurmonumenten

Kijk eens of de natuurmonumenten of staatsbosbeheer geocachetochten in jullie buurt heeft?

wil

"Ook op het vo zijn er wel verjaardagsfeestjes trouwens."
Dat meen je toch niet hoop ik hè? Ik tel echt af tot groep 8....

anja

anja

25-10-2014 om 19:42

ja hoor ook op vo

Op vo wordt hier nog steeds de verjaardag gevierd. Soms gourmetten of high tea. Daarna wordt. vaak een film gekeken. Aanwezigheid van ouders is vaak niet gewenst.
Wat hier wel opvalt dat meisjes vaker de verjaardag vieren dan jongens.

feestmuts

feestmuts

26-10-2014 om 14:39

boel ideeën!

Wat een boel leuke ideeën! Ik ga ze voorleggen aan mij zoon.
Een wat betreft feestjes op het VO, klopt ja dat het nog wel kan. Mijn dochter (2 Havo) geeft idd binnenkort een high tea voor haar vriendinnen.
Maar ik hoop toch dat zijn feestje voor mijn zoon de laatste is Aan de andere kant, gaan de feestjes op het VO heel anders en hoef je als moeder (meestal) niet zo veel meer te organiseren

creabea

creabea

26-10-2014 om 16:41

slaap/griezelfeest

rond deze tijd van het jaar een inkoppertje Onze bijna 9-jarige wil alweer een griezelfeestje, en dit keer doen we het iets spannender dan 2 jaar geleden.

Een wandeling in het bos in het donker met thuis een spannende film?

Hier

Hier

27-10-2014 om 15:26

Hier

Hier was waterskien een groot succes. En een soort van dropping (wel wegbrengen in geblindeerde auto, maar daarna met een ouder een puzzeltocht naar huis met opdrachten die je moet maken, doorbellen en bij goede antwoord krijg je volgende aanwijzingen).

En voor de oudste hebben we op de allerlaatste schooldag een afscheids-poolparty gegeven. Alle jongens en meiden, cocktails, muziek, zwembad, etc. Groot succes. Oudste was in zomervakantie jarig. Voor de middelste wordt het denk ik een BBQ voor alle jongens oid, ik verwacht niet dat tegen die tijd de dames welkom zijn.

Linda K

Linda K

27-10-2014 om 20:37

Poolparty

Ik dacht gelijk 'Leuk! Dat hadden die van mij vast leuk gevonden.' Toen ik verder las zag ik dat je het niet over de (kroeg)sport had.

feestmuts

feestmuts

29-10-2014 om 19:18

En het wordt...

naar de film. Maar toen ik vroeg of hij het leuk vond als we ze daar afzetten, geld meegeven voor wat lekkers in de pauze en later ophalen of toch liever papa of mama mee, koos hij voor papa mee!
Na afloop gaan we gourmetten met ze.
Bedankt voor jullie input

Threeboys

Threeboys

05-11-2014 om 10:26

FUIF

Hoi

Onze oudste zoon heeft een fuif gegeven, gewoon thuis. En eigenlijk was het ook nog het goedkoopste feestje ooit! Het was mei en 16 graden, maar zeiltje om de overkapping, slingers en ballonnen ophangen, een goede playlist maken en feesten maar! Eerst de bbq aan met hamburgers en frikandellen, daarna wat spellen. Ik had e voetbaltaal ook buiten gezet. Het was net een kinderkroeg.
Hij verzon zelf wat spellen maar wij hebben ook wat leuke dingen toegevoegd. Maar allemaal wel heel simpele dingen die de jongens en meiden super leuk vonden. Zoals inwikkelen in wc-papier, vliegtuigje vouwen, snoepje happen enz. Verder naast de leuke hippe muziek wat feestnummers draaien (bv viva hollandia) en een polonaise.
De kinderen hadden zich gehouden aan het thema Hawaï dus dat leverde leuke foto's en selfies op (vergeet de wififcode niet op te hangen). Ze vonden het een super leuk feest.

Succes

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.