Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
bertje1

bertje1

17-01-2010 om 11:03

Vriendinnetjes maken..

mijn dochter (8) had voorheen heel veel vriendinnetjes; later werden dat er 2 goede, maar ze is nu in een andere klas zonder die 2. Nieuwe vriendinnetjes is lastig, ze heeft nog geneen kindje uitgenodigd van de nieuwe klas... ze vindt het moeilijk, is verlegen, verder wel vrolijk in de klas vlgs de juf en speelt ook gewoon op het schoolplein mee. Hoe kan ik haar helpen? Is een 'klassefeestje' (alle meisjes uitnodigen) leuk of is dat 'zielig' (hihi) en, wat doe je dan? (Ze is aan het eind van het schooljaar jarig, dus dat helpt ook niet zo)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
emma43

emma43

17-01-2010 om 12:24

Zelf uitnodigen?

Hoi,

Jammer dat je dochter niet meer bij haar vriendinnetjes in de klas zit.Ik vind dat je bij een meisje van 8 best wel mag helpen.Vraag haar welk meisje ze leuk vindt en kijk of je de moeder van het kind bij school ziet of misschien kun je even bellen.Of laat je dochter bellen,mijn zoon vindt het vreselijk leuk als hij gebeld wordt.Als je alle meisjes uitnodigt, kan het zijn dat de meisjes die al met elkaar omgaan ,elkaar ook op het feestje opzoeken en dan leren ze nog je dochter niet kennen.

Lou

Lou

17-01-2010 om 15:05

Wat wil ze zelf?

Als ze zelf graag iemand wil uitnodigen maar het niet durft, zou ik haar inderdaad gewoon maar een beetje helpen. Leg het uit aan de betreffende moeder of vader en zo kun je de eerste stap zetten. Een klassefeestje zou ik dan weer niet doen, liever juist maar één meisje per keer, dan leren ze elkaar tenminste een beetje kennen.

Mijn dochter vindt het trouwens ook altijd erg leuk om gebeld te worden maar durft zelf niet te bellen, en ik vind haar onderhand groot genoeg om dat niet meer van haar over te nemen. Zij moet er nu zelf overheen komen, maar dat kan ook, want ze heeft vriendinnen genoeg. In jouw geval ligt het anders, daarom zou ik haar lekker een handje helpen als ik jou was.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.