Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
lisbeth

lisbeth

26-02-2013 om 09:54

Zwemjuf in de zaal? vraag borstcrawl

Jongste zoon van bijna 6 is bij een zwemschool in Belgie aan het lessen voor zijn B diploma. Iedereen dacht dat het een makkie zou worden, motorisch en qua conditie redt hij het ook prima, zijn ademhalen bij de borstcrawl blijkt opeens een probleem.
In Belgie moet je 50m borstcrawl kunnen zwemmen.
Iedere keer als hij met zijn gezicht bovenkomt om adem te halen stopt hij met zwemmen, hij proest dan echt, haalt adem en zwemt verder. dat doet hij iedere keer.
Meester en wij hebben hem al meerdere keren uitgelegd dat hij niet moet stoppen met zwemmen maar gewoon moet ademhalen en doorzwemmen.
ik wil best zelf ook een keer met hem oefenen maar ik vraag me af of er mensen zijn met tips.
Vind het rot voor hem, hij beheerst alles hij krijgt alleen die stomme ademhaling niet goed onder de knie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
DD

DD

26-02-2013 om 11:05

Opzij

Ademt hij wel opzij?

Je kunt het bijvoorbeeld oefenen door
- met 1 arm te laten zwemmen en onder die arm door te ademen (andere hand voor)
- beide handen aan een plank en gezicht in het water, en dan opzij ademen
- alleen beenslag op de zij

Je moet vanaf de voorkant niet het gezicht kunnen zien als hij ademt, want anders gaat de rest van het lichaam naar beneden en lig je idd bijna stil.

lisbeth

lisbeth

26-02-2013 om 11:15

hij doet inderdaad zijn hoofd naar voren omhoog, niet naar de zijkant. Gevolg is dus dat hij stil ligt.

DD

DD

26-02-2013 om 11:23

Filmpje

Laat hem deze eens kijken. Misschien kan hij er iets mee. Soms moeten ze het ook even zien.


http://www.youtube.com/watch?v=G72NZOrAx5k

Maar je kan natuurlijk ook zoeken op andere Freestyle filmpjes. Ik weet niet of er ook zijn van mensen die naar voren ademen en dan verticaal in het water komen te liggen.

DD

DD

26-02-2013 om 11:28

Of deze


http://www.youtube.com/watch?v=l-9IC7Z2ZgA

uSwim, level 3, skill 4

Elx

Elx

28-02-2013 om 11:07

'bubbels blazen'

Wat ook belangrijk is, dat als z'n hoofd onder water is hjj uitademt en er dus luchtbellen uit z'n mond/neus komen. Als hij bij de derde armslag dan hoofd opzij doet, hoeft hij alleen maar in te ademen. Dit scheelt een stuk vind ik.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fransien

Fransien

28-02-2013 om 14:55

Truc

De manier om te ademen bij borstcrawl is te kijken naar je armen. Als je elleboog uit het water komt om de volgende slag te maken, kijk je naar achteren/opzij, komt je hoofd boven water uit en adem je door je mond in, uitademen via belletjes onder water.

lisbeth

lisbeth

28-02-2013 om 21:28

Vandaag zwemles gehad

En het probleem ligt echt bij de ademhaling, de meester denkt dat zijn ademhalingsconditie nog niet krachtig genoeg is. Daarom heeft hij als hij boven komt niet genoeg aan 1 teug lucht.
Zijn slag is goed, zijn gewone conditie ook, alleen dit niet.
Tip van hem was oefenen met onderwater zwemmen, gewone slag. Drie tellen onder, ademhalen. Drie tellen onder ademhalen. Hij moet eraan gewend raken. Gaan we dit weekend maar oefenen. Gelukkig dat het nogal een waterrat is

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.