Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Ervaringen zwemcertificaat

Mijn zoon is onlangs 8 jaar geworden hij is met 5 en half begonnen met zwemles echter bij die zwemschool schoot het totaal niet op en hebben we hem eraf gehaald na 1.5 jaar daarna overgestapt naar Laco daar ging hij als een speer enkel dat gat lukte hem maar niet na eindeloos proberen en huilen met de juf besloten hem voor certificaat A af te laten zwemmen dat haalde hij uiteraard glansrijk
Daarna hebben we hem door laten gaan voor B met de hoop dat het dan wel zou lukken
Maar nu bijna 3 maanden later lukt het B gat nog steeds niet het A gat inmiddels wel
Nu is t zo dat hij altijd al oorproblemen heeft gehad meerdere buisjes en dergelijke hij zwemt al heel lang met op maat gemaakte oordoppen echter houd hij oorpijn onder water
Dat was dan ook de belangrijkste reden hem voor het certificaat te laten gaan (alles gehaald behalve dus onderwater)
Ik moet 15 augustus terug naar de kno met hem en hoor ik of hij weer buisjes moet
Mijn dilemma is nu: laat ik hem nu deze maand weer afzwemmen voor certificaat B of doorzetten tot hij t wel kan? Ik neig naar het eerste en zouden jullie dan alsnog door gaan voor C of niet?
Ik denk als ik hoor dat hij weer buisjes moet we stoppen met hem bij B
Onze dochter is net begonnen en daar gaat t super mee
Iemand advies? Of zelf ervaring met certificaat ipv diploma?
Alvast bedankt

Stoppen

Hier zou ik kiezen voor stoppen. Overigens had mijn zoon, op veel jongere leeftijd, ook pusoortjes en zou buisjes krijgen. Maar nadat bleek dat alle klachten verdwenen na het volgen van een nul koemelkeiwit dieet, hoefde dat niet meer.

Ik denk dat het handiger is om zelf vaker met hem te gaan zwemmen. Al is het in een pierebadje. Ik weet niet hoe dat zit met buisjes, maar ik zou het vooral wat leuker voor hem maken zodat hij plezier in het zwemmen krijgt en houdt. Dan wil hij het ook vaker doen en krijgt uiteindelijk meer ervaring.

Mijn kinderen hebben A gehaald bij een particuliere zwemschool, zo lang als ze nodig hadden, en B en C op schoolzwemmen. Zoon had ook al een peuterdiploma. Dochter had al even op babyzwemmen gezeten.

Maar we gingen ook vaak zelf zwemmen, zeker zomers op de camping, maar ook door het jaar heen.

Nora

Nora

05-08-2018 om 19:37

Certificaat

Mijn kind heeft ernstige oor/gehoorproblemen.
Toen na een periode van zwemles met veel door het gat zwemmen, de trommelvliezen er slecht aan toe bleken te zijn, naast andere problemen, heb ik kind laten stoppen met het (gratis) schoolzwemmen. Toen het weer beter ging heb ik geregeld dat kind zwemles kreeg zonder onder water zwemmen. Dat resulteerde in zwemcertificaten a en b zonder onder water zwemmen. Ik ben erg blij dat dit kon. Kind kan zwemmen, heeft zelfs feestelijk afgezwommen, en de oren zijn gespaard gebleven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.