Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Lotta

Lotta

31-05-2017 om 17:42

Kinderfeestje voor een jongen van negen, iemand een idee?

Onze jongste wordt over drie weken negen en daar hoort een feestje bij.
Nu had hij zelf het fantastische idee om dat in een pretpark te vieren, maar daar heb ik een stokje voor gestoken.
Hij wil acht kinderen uitnodigen en dat vind ik prima, maar dan niet in een pretpark.
Wij hebben de keus gegeven of met drie kinderen naar een pretpark (wilde hij niet) of iets van een speurtocht maar dan wel met alle acht (reageerde hij ook niet heel enthousiast op).
Iemand nog leuke andere ideeën? Of tips, en dan met name op de Veluwe.
Ik vind zelf een euro of 10 wel het maximale wat ik er per kind voor wil uitgeven.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

31-05-2017 om 17:48

Klimbos

Is er op de Veluwe geen klimbos? Of lasergamen, of bowlen, of een zwemfeestje.

Specht

Specht

31-05-2017 om 17:49

Boswachter

Met een boswachter speuren naar wild?

Jesse_1

Jesse_1

31-05-2017 om 20:37

Eh...

Thuis hebben we een keer een voetbalfeestje gedaan, dat was een van de leukste thuisfeestjes. En een wereldfeest (maar dat was dan weer gericht op de speurtocht en dat wilde je zoon niet).

Wil je het niet in huis, dan zou ik denken aan een trampolinepark, klimbos of zwemmen.

Timmeren?

Is t een manneke wat graag iets in elkaar knutseld? Je zou kunnen timmeren of met een soldeerbout in hout figuren branden.
Sportfeestje of klimmen
Bij de boswachter uilenballen uitpluizen, is echt erg leuk.
Graffiti spuiten op een groot stuk hout, is ook in workshop maar wel duurder denk ik.

Vesta

Vesta

01-06-2017 om 13:34

scheikunde feestje

Scheikunde of andere natuurkundige of technische proefjes doen.
Vinden de meiden hier maar ook de jongens altijd erg leuk.

http://nederland.madscience.org/kinderfeest.aspx

er zijn meerdere aanbieders, maar dan heb je een idee.

heel holland bakt

Is het niet leuk om een chefkok feestje te doen? Dan laat je ze pizza's maken, of pepernoten. Hier hebben ze dat [link verwijderd]

Paperclip

Paperclip

08-11-2017 om 21:46

Slangen en spinnen

Houdt hij van 'enge beesten'? Ik heb wel eens een club in huis gehad die met allemaal dieren aan kwamen, een baard-agame, slang, vogelspin, dat soort dingen.
Een neefje heeft pas een meneer met kilo's Lego over de vloer gehad, hij mocht het helaas niet houden, maar ze hebben fantastische dingen gebouwd!

Scheikunde feestje

Is erg leuk. Lijkt moeilijker dan het is.
Simpele proefjes zijn voor 9jarigen erg leuk om te zien en te doen. Een fles cola met mentos erin op je grasveld als klapstuk

Lavalamp maken

Waterflesjes vullen met verschillende vloeistoffen en dan schudden.

Krisje

Krisje

09-11-2017 om 09:07

Afgelopen weekend

heb ik hier thuis een reptielenfeestje gehad, was een groot succes!

Er werd veel verteld, kinderen mochten de dieren vasthouden (een gekko op je hoofd vonden ze geweldig) en ik hoefde alleen maar foto's te maken, heel relaxed.

springen

Ook een idee: trampolines. In verschillende plaatsen zit Bounz, ik weet niet of er nog andere aanbieders zijn. Na een uur springen (je kan ook twee uur boeken; doe dat niet) is het hele gezelschap gegarandeerd gevloerd en de rest van de tijd heb je geen kind meer aan ze

Groeten,

Temet

en verder

wat ik hier ook wel eens als tip heb gegeven is een lokale gymzaal af te huren. Dat kan niet overal, maar bij ons toevallig wel, tegen 15 euro per uur, met gebruik van alle materialen. Wel opletten dat het geboefte niet als éen man het materialenhok inrent om daar de boel overhoop te trekken, maar verder kunnen ze zich lekker uitleven, wel is het handig iets van een planning te maken over wat je gaat doen.

Groeten,

Temet

Pirata

Pirata

09-11-2017 om 09:56

maar

Maar dit bericht is al van eind mei. Ik denk dat het feestje wel geweest is.

klopt

maar ach, dan hebben anderen er weer wat aan. En over een half jaar wordt het joch 10, en dan moeten ze ook weer wat

Groeten,

Temet

Paperclip

Paperclip

09-11-2017 om 10:38

Oh, nu zie ik het - gewoon weer reclamestunt

Jammer, dat gebeurt best veel de laatste tijd, dat er oude draadjes worden 'afgestoft' om weer eens een website te promoten. Bleh.

Ja, als een oud draadje wordt gereanimeerd is het 9 van de 10 keer om reclameredenen. Maar inmiddels is die reclame bedolven onder aanvullende reacties, dus de schade valt mee

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.