Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Erwin

Erwin

19-01-2018 om 16:39

Kosten carnavalspak

Hallo,

Ik heb een stiefzoon van bijna 12 jaar. Aangezien dit nieuw voor me is en de prijzen erg uiteenlopen van heel duur naar erg goedkoop vroeg ik me af wat andere ouders uitgeven aan een carnavalspak voor hun zoon in die leeftijdsklasse.

Ligt eraan hoe veel er gecarnavald wordt

Hier hadden we zoon die vond de ochtend op school meer dan genoeg dus dat werd een goedkoop pak. Bij de action,cranenbroek etc hebben ze voor weinig geld dan iets.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

20-01-2018 om 00:04

Ervaring?

Heeft hij eerder nooit met zijn moeder carnaval gevierd? Wat geeft die eraan uit?
Het is mijn feestje niet, maar voor eenmalig gebruik vind ik 25 euro een mooi bedrag. Bij Primark hebben ze ook nog wel eens leuke dingen.

12.

Dan zijn ze te groot om een superman of piratenpak aan te willen.
Wat wil hij graag aan? En is dat te vinden op marktplaats of in de familie-kennissenkring?

Is het om echt uitgebreid in het zuiden carnaval te vieren of een paar uurtjes op school hossen?

Geheim agent is een goedkope tip. Colbertje van jou met opgerolde mouwen, overhemd, stropdas, hoed en zonnebril. Teken een snorretje en daar is 007.
Mijn zoon was samen met nog 3 geheim agenten, toen werd het de FBI

O, dat vroeg je niet....budget...hmmm, zo goedkoop mogelijk. Tientje?

in carnaval land

Ik woon mijn hele leven al in carnavalland. En ik heb echt nog nooit een pak gekocht. Ik rommelde wat met oude kleding, naaide wat, plakte er leuke stickers op, etc. Als ik hier naar 12 jarige kijk dan draagt t gros een soort stofjas met gekke kreten beschilderd en stickers. Haar in standje punk in diverse kleuren. Of inderdaad een soort James Bond, maar met een oud jasje van oom en een een oortje in en zwarte zonnebril. Vraag hem hoe dat hij t zelf ziet. En wat zijn vrienden doen....Dat is vaak nog t allerbelangrijkste; dat aan doen wat iedereen doet.
Maar goed, de laatste tijd is t een komen en gaan van ' nieuwe mannen ' hier op OOL, die we zelden of nooit meer terug zien, dus vraag me af wat vader Erwin hiermee gaat doen.

Dat dacht ik ook Dorry.

Ik zie steeds vaker "onbekende mannen" hier voorbij komen.
Hartstikke leuk in het kippenhok.
Dus we tikken liefdevol onze waardevolle reactie's naar zo'n vader die het effe niet kan bedenken.

Ben ook benieuwd wat Erwin van onze tips vindt en wat zoonlief gaat aantrekken.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

20-01-2018 om 19:26

Onbekende vaders

Precies mijn idee Ik moet me dan altijd beheersen om niet direct te adviseren om een kostuum van oude knuffeldoeken of pyjama's te maken, maar als het dan niet diegene is staat dat wel een beetje vreemd.

Maximaal €30

Ik vind €30 wel veel maar mijn ervaring is dat het moeilijk is iets te vinden dat de kinderen én leuk vinden én dat de goede maat heeft, dat ik dat ik het er voor over heb. Ik probeer wel altijd om er 2 seizoenen mee te doen.

Kringloop

Laat ik nu net vanochtend in de krant lezen dat de kringloop DE plek is voor het betere carnavalskostuum: niet alleen voordeliger, maar ook nog beter afgewerkt en sterkere stof. En je loopt geen carnavalsfashion twin tegen het lijf.

lieverdje

lieverdje

25-01-2018 om 12:50

zelf iets knutselen

laat hem zelf maar komen met ideeën, en dan kijken of je dat een beetje kunt maken? En inderdaad, de kringloop is geweldig.

Lisa

Lisa

28-01-2018 om 15:31

Schandalig duur

Duur he . Ik vind het schandalig en die dingen zijn zo stuk . . Heb nog jonge kinderen 6 en 5 . En zit toch denk ik tegen de 50 euro aan . Voor een ninja pak en eenhoornpak . En daar moeten ze dan mee naar school . Dus de kans is goot dat er iets kapot gaat . Vind het dood zonde. Vorig jaar zag ik wel grote kinderen lopen in bv een pak friet . Geheel in karton gemaakt . Was prachtig . Dus als je wat handig bent die zoiets . Heel orgineel en kost bijna niks . Zelf heb zelf helaas twee linkste pootjes .

Kaaskopje

Kaaskopje

28-01-2018 om 16:36

Inderdaad kringloop

Dat wordt speciaal opgespaard voor deze weken.

Ik heb, in een grijs verleden alweer, twee kant en klare pakken gekocht. Omdat dochter 1 dat mocht, mocht dochter 2 dat ook, was mijn redenatie. En tóen kosten die pakken 60 gulden. Wel unieke pakken, want door iemand thuis gemaakt. Zij had een winkeltje aan huis met zelfgemaakte verkleedkleren. De een was een prachtig clownspak de andere een tijger. Daarna was ik daar ook meteen weer van genezen, want... belachelijk natuurlijk om voor één middagje (geen carnaval buiten school) zo'n duur pak te kopen. Daarna heb ik zelf geknutseld. Dat deed mijn moeder vroeger ook al, die was handig met de naaimachine. Zo was in een Chineesje met een zo'n typische punthoed van behang op mijn hoofd en oude gordijnen als kimono-achtig pakje en de tweede was een rups gemaakt van in thee gekleurde witte lakens.

Kant en klare jurkjes van 13 in een dozijn vind ik niet leuk. Liever thuisnijverheid dan dat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.