Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Bron zoekt inspiratie

Bron zoekt inspiratie

01-12-2017 om 12:20

Sinterklaaskado voor jongens 11&12

Dt jaar, voor het eerst, heb ik een verlanglijstje dat redelijk gevuld is, voor mijzelf. Maar ik heb niets voor mijn zonen van 11 en 12, die ook nog eens vlak na elkaar jarig zijn, 6/7 weken voor Sinterklaas. Definitief te oud voor lego, playmobiel etc.. maar wat dan?

Het leuks wat ik kon bedenken, heb ik al gegeven met de verjaardagen (oa de zweetvoetenman (heel leuk boek, een aanrader, overigens)). De inspiratie komt niet op gang. En zelf weten ze het ook niet, echt (ja, een gasmasker en stinkbommen, hoe kom je erop, lol). Ze willen geen boeken (hebben ze genoeg, ondertussen vinden ze), geen abonnement op iets). Ik heb winterhandschoenen en een chocoladeletter. Ik overweeg een bioscoopbon maar echte bioscoopgangers zijn het ook niet (netflix thuis, das dan toch leuker).

Iemand een idee?

Pug

Pug

01-12-2017 om 14:18

te oud?

Mijn 11-jarige speelt nog volop met lego en zo.

Hij gaat krijgen een trui, wat boeken (non-fictie), iets voor zijn sportprijzen, iets van Minecraft.

Hij is ook pas geleden jarig geweest en heeft toen meer speelgoed gehad (lego

Ik heb toen met hem op de bank gezeten en voor zijn verlanglijst van de familie alle webshops met gekke cadeaus nagelopen. Daar kwam ook nog het een en ander uit, zoals een boksbal. Als je kinderen toch niet meer geloven, kun je dat misschien ook doen?

geen computerspellen?

Mijn zoon van 12 vraagt al een tijdje vaak dingen die met games te maken hebben. Dus de games zelf, maar ook bijvoorbeeld boeken die daarmee te maken hebben (zoals de mangastrips die gebaseerd zijn op de Legend of Zelda-games, of een boek met de 'geschiedenis' van die wereld etc).

De Sint heeft in de zak ditmaal een boek "The World of Professor Layton", heeft ook weer met een serie games te maken.

Mocht je toevallig in de buurt van een voor die jongens leuk museum wonen, dan is de museumwinkel soms ook nog een bron van aardigheidjes. Hier is de winkel van Nemo bijvoorbeeld erg leuk, in Leiden hebben die slimmerds van Naturalis niet voor niets de kassa in de museumwinkel gepoot - ik bedoel maar, als je zoiets toevallig in de buurt hebt, kan je daar misschien ook nog terecht.

En wat die stinkbommen betreft: een ouderwetse feestartikelenwinkel biedt mogelijk ook kansen. Al is het maar voor een paar extra melige pakjes in de schoen.

Groeten,

Temet

specht

specht

01-12-2017 om 14:31

Gezelschapsspelen,

Volwassen gezelschapsspelen zoals stratego, monopoly,koehandel, juist als ze weinig inleeftijd verschillen zijn dat leuke kado's die je met elkaar kunt spelen.

Erica

Erica

01-12-2017 om 14:41

Zoon van 10 bijna 11

krijgt iets van Lego, iets van Playmobil, een spel, het Minecraft Magazine, zelf stuiterballen maken, zelf een metaaldetecor maken en experimenteren met elektriciteit.

Bo

Bo

01-12-2017 om 15:11

hier

Zoon van 11 (bijna 12) krijgt een voetbalshirt, voetbal, bluetooth speaker, 3d puzzel. Jongere zoon krijgt gaming headset, Gran Turismo race game, voetbalshirt, voetbal, slijm maak pakket.

rode krullenbol

rode krullenbol

01-12-2017 om 17:10

Stripboeken en/of DVD's

De stripboeken en/of DVD's van Asterix en Obelix. Vrijwel allemaal heel erg leuk. De Romeinse Lusthof is mijn favoriet. Dit verhaal vergt alleen wel wat voorkennis over de voorgeschiedenis van het Gallische dorp en zijn inwoners om alle grappen goed te snappen.

De films van Wallace and Gromit vind ik ook een heel geschikt Sinterklaascadeau.

Emmawee

Emmawee

01-12-2017 om 22:56

Het Molboekje!

Widm begint in januari. Mijn 11-jarige kijkt daar enorm naar uit.
En hij wil een longboard.

Emmawee!

Wat een geweldige tip, dat Molboekje, ik wist niet dat het bestond. Hier kijken we ook al jaren samen, met alle kinderen. Vind er zelf trouwens niet zo veel aan, maar mn mijn dochter gaat er helemaal in op!

Cars 3

De Cars 3 dvd komt vandaag uit, mijn zoon van 10 vindt dat geweldig.
En wat dacht je van een walkie talkie set, scheikundeset clementoni of uitdagende 3d puzzel? Lego is hier ook nog steeds favoriet hoor, vooral de technic is extra leuk. Leuke pocketeditie van favoriete strip?
Succes!

Bron zoekt inspiratie

Bron zoekt inspiratie

02-12-2017 om 14:50

dank & kom maar op!

Wat een ideeën! Sommige dingen moeten wel even getoetst worden, zoals de tip over prof. Layton... die is alleen in het Engels (of Duits), klopt dat? De kinderen hebben een x-box, met spellen en ik wil het liever niet nog meer aanmoedigen, eigenlijk. Zelda hebben ze voorheen gehad, op een ander platform, waren ze iets te jong voor denk ik.. stiekem vond ik het wel een leuk spel.

Zelf ben ik volop widm maar mijn kinderen niet zo. Emmawee, er is ook een spel gemaakt van widm, hebben wij ook (zat in kerstpakket vorig jaar),vaak 12jaar dacht ik en moet je met 8 man spelen. Maar als jouw zoon zo dol is op widm, misschien ook leuk?

Bron

Dat boek over professor Layton is inderdaad in het Engels, maar daar zit mijn zoon niet mee. Ik zou zoiets alleen doen als je vrij zeker weet dat je kind het leuk vindt, want dat soort boeken zijn wat prijzig. Wat hier trouwens, bedenk ik me nu, ook in goede aarde viel was de Dvd-box van Harry Potter.
Kaartjes voor een bezoek aan de nieuwe Star Wars is misschien ook nog wat. Film komt over een week of twee uit.

Groeten,

Temet

Is de scheurkalender al voorbij gekomen?

Er zijn zulke leuke. Hier is de Onze taal/kidsweek kalender populair.
En net ontdekte ik de young scientist wetenschapskalender. Ik ga denk ik ook voor het young scientist winterboek. Ziet er allemaal erg leuk uit.

En?

Wat werd het nou uiteindelijk, en was het een succes?

Groeten,

Temet

Bron zoekt inspiratie

Bron zoekt inspiratie

12-12-2017 om 14:10

met dank aan de meedenkers

Ha Temet,

Uiteindelijk wat ideeën opgedaan.. hier. Dank.
Dat boek over Layton, hou ik in m'n achterhoofd. We kennen het hier niet, dus dat zou een dure gok worden. Wel iets om te onthouden!

Samen hebben de jongens gekregen:
- zelf samengesteld: een pot (van de Xenos) met inhoud om uitgebreid je eigen chocolademelk te maken: met cacao, daarboven op stukken (lindt) chocolade, (diverse smaken), fudge, oreo, ministroopwafeltjes en marshmallows. Zag er leuk uit en werd goed ontvangen.
- chocolade letter
- nieuw hoofdkussen (moest toch)
- winterhandschoenen

- voor de één, een horloge (overigens heel goedkoop, kind heel blij)
- voor de ander, een spaghetti monster 'pet'/'vergiet'
- voor de één, een boekje dat iets uitlegt over code
- voor de ander, een scheurkalender en een soundmachine (van Flying Tiger)

Een bioscoopbon voor het hele gezin.
Heel simpel, eigenlijk, daar ben ik erg van. Geen grootse kado's (hoeft ook niet) en heel gezellig. We zitten duidelijk in een andere fase.

Kinderen krijgen nog een 2de hands fiets maar dat vergt wat zoekwerk en vindt ik dan eerder een noodzakelijkheid dan een kado.

En jij?

hier

Het door zoon gevraagde boek over Layton zat in de zak en kwam pas tamelijk laat tevoorschijn. Zoon slaakte een vreugdekreet, nestelde zich met het boek in een stoel en was maar met moeite weer bij de rest van de cadeautjes te krijgen

Hij kreeg ook nog een nieuwe koptelefoon en een tas voor zijn gymspullen met een game-karakter erop. En nog wat losse kleine dingen, want ik vind dat er bij Sint altijd een zak vol pakjes moet zijn, dus wordt klein grut als een chocoladeletter of een adventkalender van de Xenos van 1,10 euro ook apart verpakt en in de zak gedaan

Groeten,

Temet

Lego

Die leeftijd heb ik de kinderen ook wel eens lego bouwplaten gegeven. Daarna werd er toch weer hevig gelego'd en nu kon je het ook als afgemaakt bouwwerk laten staan. Zelfs dochter die altijd huisjes bouwde.

Hank

Hank

28-05-2018 om 12:09

Lego en meer

Lego of voetbalspullen zoals voetbalshirts en accessoires doen het altijd goed!

Bron zoekt inspiratie

Bron zoekt inspiratie

28-05-2018 om 14:04

hmm

echt niet meer: ze talen er niet meer naar.

Videogames 

Ik speel nog met Lego, en ook regelmatig met de gravitatrax van mijn zoon. En dat is gelijk de tip afhankelijk van het budget dus, een mooie gravitrax set al dan niet als gezamelijk cadeau. Heb gezien dat ook kids can 13 jaar dat leuk vinden..

Is een andersoortig bouwpakket iets? Of een experimenteer set. En anders een luchtje.

Bijtje82

Bijtje82

07-10-2022 om 19:06

Misschien iets voor buiten?
Een echt goeie vlieger, een skateboard of skates. 
Een sterrenkijker. 

Een workshop graffiti spuiten of iets anders. 

Bijtje82

Bijtje82

07-10-2022 om 19:08

oooh heeft weer iemand een topic uit de steentijd opgegraven 🤪

Aangezien de jongens inmiddels alweer vier jaar ouder zijn, wordt het misschien tijd voor een iets anders dan kinderspeelgoed. Wat te denken van typische winterartikelen als lekkere luxe wanten, pantoffels, sjaals, mutsen en truien?

Bijtje82 schreef op 07-10-2022 om 19:08:

oooh heeft weer iemand een topic uit de steentijd opgegraven 🤪

Om zijn eerste en enige berichtje te plaatsen...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.