Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Lavendel

Lavendel

07-05-2019 om 18:30

Youtube kijken bij vriendinnetje

Mijn dochter van 7 (groep 3) kijkt bij een vriendinnetje soms op youtube naar filmpjes die ik niet geschikt vind voor haar leeftijd.

Zojuist vertelde ze me dat ze een filmpje heeft gezien waarin een gorilla en een dinosaurus met elkaar vechten. Ik vermoed dat dat een scene uit King Kong (2005) is, gezien alle details die ze me kon vertellen. Kijkwijzer: 12 jaar en ouder!

Mijn dochter vertelde er ook bij dat ze het helemaal niet leuk vond om het te zien. Tegelijkertijd was ze een minuut later weer lekker aan het spelen, dus misschien heeft het ook weer niet zo'n grote indruk gemaakt....

Wat moet ik hiermee?
Ik wil proberen mijn dochter te leren om voor zichzelf op te komen als ze iets ziet wat ze niet leuk vind (dat is hoe dan ook nuttig), maar ik vraag me af of dat nu al zal werken.

Wat zouden jullie doen?

Even checken

Ik zou het even checken bij de ouders, gewoon eens luchtig informeren, niet te bevooroordeeld dus
Sowieso vind ik dat tabletgebruik op die leeftijd nog onder toeziend oog van een volwassene moet zijn. Maar misschien zitten deze ouders daar anders in óf hebben de meiden stiekem filmpjes zitten kijken.

Je vermoed

Als ik jou was zou ik het even navragen bij de ouders van dat vriendinnetje, hoe het zit. Misschien valt het mee met watvoor soort filmpje het was. Je dochter is misschien niet heel bekend met youtube en maakt het misschien groter dan het is.

En inderdaad heel goed om met haar te bespreken dat zij goed haar grenzen moet aangeven hierin, kinderen zijn heel verschillend daarin en kijkwijzer is slechts een advies.

mirreke

mirreke

08-05-2019 om 13:52

Ook: overleggen

Ik zou gewoon dit voorval aan de ouders vertellen, en vragen of er voortaan op de leeftijd gelet kan worden. Je kunt je dochter wel leren dat ze moet aangeven als ze iets niet fijn of leuk vindt, maar dat kan in het huis van een ander of onder druk v/h vriendinnetje toch best moeilijk zijn.

Het feit dat je kind na het vertellen al weer lekker gaat spelen, hoeft niet te betekenen dat ze er niet mee zit. Eenmaal geziene beelden zijn lastig van je netvlies te krijgen...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.