Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Julia

Julia

13-04-2019 om 08:13

Zoontje van 11 heeft last van natte plekken

Mijn zoontje van 11 klaagt al een tijdje dat zijn ondergoed vaak natte plakken heeft. (Vooral s'ochtends als hij wakker is). Ik dacht eerst mss dat hij per ongeluk geplast had maar het bed zou dan ook nat geweest zijn.
Enkele weken later kwam hij opnieuw vragen waarom zijn ondergoed altijd natte plekken heeft. Ik had dan eerst gedacht dat het mss sperma zou zijn maar na het bekijken van zijn ondergoed denk ik dat het te weinig is om sperma te zijn. En het is ook bijna elke dag.
Is dit normaal aan die leeftijd?

Mvantwee

Mvantwee

13-04-2019 om 20:41

Huisarts.

Persoonlijk zou ik het even vragen aan de huisarts als het aanhoudt. Een blaasontsteking kan bijvoorbeeld ook lek-klachten geven. En eventueel is een naderende puberteit ook een mogelijkheid. Beetje vroeg, maar het kan zeker.

Zoontje?

Een jongen van 11 noem je toch 'zoon' ?

Een nee, ik reageer hier niet om te zeuren over zo'n kleinigheid. Maar er zou zomaar een reden kunnen zijn dat je nog spreekt over 'zoontje'... namelijk dat je je even niet realiseerde dat kleine jongens groot worden.

Want: zoasl Mvantwee hierboven aangeeft, is het in principe altijd goed om even te checken of er niets medisch speelt.
Maar hoogstwaarschijnlijk heeft uw zoon natte dromen, ofwel hij komt klaar in zijn slaap. Met 11 jaar is hij dan vroeg, maar niet extreem vroeg.

En mijn tip voor de komende jaren zou zijn dat u zijn onderbroeken niet controleert, dat is wellicht toch wat vreemd. gewoon in de was (laten) doen en het er verder niet over hebben.

Wel zou u hem kunnen vragen te checken of zijn piemel zeer doet, jeukt of rode plekjes heeft. Zo niet, dan zal er niets aan de hand zijn en is het zinvol hem uit te leggen dat hij een man aan het worden is en dat alles wat er gebeurt volkomen normaal is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.