Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
dihanne

dihanne

01-04-2011 om 08:14

1 april?

Mooie leeftijd voor 1 aprilgrappen is dit toch!

ik kwam vanmorgen beneden: had dochter met tomatenketchup een bloedende hoofdwond bij de hond gefingeerd. Jekkes! En zo'n beest gaat zich natuurlijk uitschudden, dus dat wordt een keertje extra dweilen.
Maar dochter deed het prima, de grap.

Ik haar teruggepakt met karnemelk over haar cornflakes. Dat vond ze echt onder de gordel. 'Dat is geen 1-april grap, Mam'. Maar ik lag helemaal dubbel om dat zure bekkie!

Nee, de stemming zit er hier goed in.
'Ik maak mijn eigen koffie wel', riep Manlief.

Hoe gaat het bij jullie op deze bijzondere dag?

groetjes,
Dihanne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

01-04-2011 om 08:27

Vannacht al

Pap kwam iets over 00.00 uur thuis van vrienden en ik lag al in bed. Hoor ik dochter ineens roepen naar beneden, pap, er zit een spin op mijn kamer.
Pap komt naar boven om spin te pakken met keukenpapier in de aanslag.... "1 april" (dochter is 15 en lag net een half uurtje in bed dit uit te broeden waarschijnlijk )

Fiorucci

Fiorucci

01-04-2011 om 08:32

Hier...

Een flinke lik haargel op de wcbril en knoppen van de douche, en op deurkrukken. Dochterlief stond speciaal vroeg op voor deze ongein...zucht....
ben wel benieuwd wat haar school doet vandaag!

Kobalt

Kobalt

01-04-2011 om 08:55

Auw

Dochter van negen vond het een grappig idee om in hal babyolie op de grond te sprenkelen. Ik gleed dus uit, auw, mijn voet.
Daar ben ik nog goed af gekomen. Maar nu moet ik dus dweilen. grmfblf

Fiorucci

Fiorucci

01-04-2011 om 09:32

Kobalt

Neee, dochter moet dweilen!!

koentje

koentje

01-04-2011 om 10:42

En hier

ik had zoon gehoord vanochtend vroeg en riep hem omdat ik wilde weten wat hij allemaal; deed. Geen antwoord. Ik kwaad, ik wist dat hij me kon horen. Man uit bed, slaperig gezicht, wat is er aan de hand? Wij samen kijken waarhij nu was. Had hij zich verstopt onder het buro van man....

Niks

Zoon van 9 vindt het hele 1 april gebeuren niet leuk, dochter van 6 is er totaal niet mee bezig, weet ook nauwelijks wat het idee is volgens mij.
Op school werd er ook al niks aan gedaan, jammer hoor, zit ik hier al 2 weken alert te zijn op verdachte brieven van school, gebeurt er helemaal niks.

Kobalt

Kobalt

01-04-2011 om 12:53

Fio

Neeeeh, dochter moest naar school, en snel een beetje!

Mover

Mover

01-04-2011 om 13:34

Kwam thuis met de volgende vraag

Of het echt waar was dat kinderen vanaf volgend schooljaar een helm moesten dragen op het schoolplein (en dan zo'n vreselijk sippe lip daaronder)? Ik kon mijn lachen haast niet bedwingen, en vroeg Moverzoon: welke dag is het vandaag. Ja 1 april, dat wist hij ook wel, maar bij TV weekjournaal was het, en gisterenavond had klasgenoot X het ook al op het nieuws gehoord (?).
Tja, ik weet het dus niet. Samen even gegoogled, niks gevonden (zo even snel). Maar ik heb hem gezegd, dat ik denk dat het een grap is. Maar dat ik het dus ook niet zeker weet... Hij weer terug naar school. Ik wacht af...
(en grijns in stilte)

Wat hier gebeurde

In de groep 4 van mijn zoon had de meester een brief bij zich van de minister. Er gebeuren zo vaak ongelukken door slecht gestrikte veters, dat iedereen zijn veterdiploma opnieuw moest halen. Dus groep 4 moest in groepjes naar groep 2 om daar hun veterdiploma te halen. Ze trapten er massaal in. Mijn zoon vond het achteraf geweldig grappig.

In de groepen 4

stond vanmorgen de datum vrijdag 2 april op het bord. Hahaha, de juf speelde goed! "Nee hoor het is echt vrijdag 2 april, kijk maar in de andere groep 4" en daar stond het dus ook. juf ook héél verbaasd vertellen dat ze het gister zo rustig vond met grapjes. Hahahaha, vond het geweldig en menig groep 4 kind werd aan het twijfelen gebracht.

Twee jaar terug had school ook een goede, we kregen een brief dat er teveel ongelukken op het schoolplein gebeurde door losse veters. Daarom moesten alle kinderen op 1 april (!!) hun strikdiploma aan de kleuterjuffen laten zien. Als het strikdiploma niet getoond kon worden moest het opnieuw gehaald worden. haha, de kleuterjuffen hebben het druk gehad en waren ook wel overblufd van hoeveel kinderen hun strikdiploma nog hebben......

Gr Pham

Haha geerke

bijna gelijktijdig en dezelfde grap!

Fiorucci

Fiorucci

01-04-2011 om 14:50

Chinees

Mijn dochter,groep 7, krijgt vandaag een chinees dictee.
Eerst netjes de karakters schrijven, dan vertalen. Ik vermoed dat de vertaling iets met 1 april te maken heeft..

Cito bewegingsonderwijs

De groepen 6, 7 en 8 van de school van mijn dochter moesten vandaag de Citotoets Bewegingsonderwijs maken. 't Zag er heel echt uit, compleet met het Cito-logo en uitgebreide instructies.Deel 1 bestond uit vragen over sport (uit hoeveel spelers bestaat een voetbalteam, uit hoeveel minuten bestaat de coopertest). Deel twee bestond uit motorische vaardigheden. Hoevaak kun je in 10 seconden met je potlood je neus en je knie aanraken, hoe vaak kun je in 10 seconden met je linkeroor de rechterpunt van je tafel raken en schrijf met een potlood in je mond je eigen naam hieronder. Dat zag er volgens de leerkrachten reuzegrappig uit, kinderen die daar heel goed hun best op deden. Deel drie was weer een aantal vragen, waarvan de letters van de oplossing '1 april' vormden.

skik

NaShA

NaShA

01-04-2011 om 20:21

Wat ik heb begrepen hier

we hebben geen schoolbrede grap gedaan (omstandigheden).
Maar in groep 8 is er gezegd dat ze een deel van de CITO moesten overdoen (en dat is ook gedaan).
In groep 5 hebben ze ook iets gedaan.
Groep 8 heeft een of ander alarmsysteem in het kantoor van het locatiehoofd geinstalleerd. als je binnenkwam gaf dat een giga-herrie!

Margriet*

Margriet*

01-04-2011 om 22:34

Dochter had retro grappen

Ze had zout mee naar school genomen en in de thee van de juf gedaan. De juf kon er wel om lachen. Verder het hele riedeltjes van schoenen met stront en losse veters. Op de terugweg heeft ze op de fiets bij minstens vijf voetgangers dezelfde 'je veter is los' gemaakt. Iedereen moest lachen toen ze nadat ze naar hun schoen keken haar 1 april hoorde roepen. Maar ik ben wel weer klaar met 1 april, nog 1,5 uur....

Rosase

Rosase

01-04-2011 om 23:08

Veterstrikdiploma

Die hebben ze een aantal jaren geleden ook gedaan op de school van de kinderen.
En mijn oudste was boos. Hij vond het grote onzin. En hij wilde ook maar niet geloven dat het weleens een 1-april grap kon zijn. Dus hebben we hem maar in die waan gelaten.

Mooiste was nog zijn reactie toen hij 's middags thuis kwam: Ik geloofde er toch al helemaal niets van. Jaja....

Paar jaar terug

jongste toen groep 5 is hier diegene met het uitgestreken gezicht, die kan dingen écht urenlang vol houden en die wilde iets doen voor 1 april om de meester voor de gek te houden.
De standaard grapjes als zout in de thee werden allemaal afgekeurd en toen kwam het idee van de 'gebroken arm'.
Wij hadden toen nog een grote verkleedkist waar o.a. een ex-gips-arm van oudste dochter doorgeknipt en wel in lag. Die was in redelijk goede staat (niet met namen erop enzo of vies) omdat oudste die maar 2 dagen om had gehad tot ze geopereerd moest worden. Dus 's morgens gipsarm om, dichtgeplakt met pleisters en wat vette watten boven en onderin en daaroverheen de mitella natuurlijk. We hadden een zeer spannend spectaculair verhaal bedacht dat jongste aan het slaapwandelen was geweest (wijd en zijd bekend en écht waar) en dat ze daarbij uit het raam was gevallen van de 1ste verd. en toen midden in de nacht naar de ehbo had gemoeten. Ik had een keurig briefje geschreven dat haar 'dekte' waarin ik het gebeuren uitlegde en me excuseerde want ik kon écht niet zelf komen om het uit te leggen want ik had een belangrijke vergadering (not ik zat gewoon van mijn vrije dag te genieten).
De eerste die erin trapte was buurmeisje/vriendin en die was wel verbaasd (want had niks gemerkt en sliep er ook boven) en die vroeg zelfs door....hoe was ze naar het ziekenhuis gegaan? "euh,ambulance natuurlijk! Heb je dat niet gemerkt dan?" Tjee het werd steeds spannender zo daar zou toch niemand intrappen?
Maar jawel, die hele school geloofde het, ze was aandachtpunt van iedereen op het plein, wel gesteunt door buurmeisje die op een gegeven moment dacht dat ze tóch wel wat gemerkt had, ja, want ze had ook zo raar gedroomd dus....(hahaha).
Ze mocht op de lap-top werken van de meester die ook nog met haar te doen had ook! Want welke ontaarde moeder stuurt nu d'r kind na zo'n avontuur midden in de nacht meteen naar school de andere dag? We waren ook gesprek van de dag bij de lerarenpauze (bekende de meester achteraf) want ze waren allemaal verbaasd dat ik dat arme kind zo naar school stuurde...Zo ráár!
Er werden die dag wel wat standaard grappen uitgehaald en 1 april geroepen maar niemand legde de link met die gebroken arm van dochter.
Tot vlak voor einde van schooltijd heeft ze het vol gehouden. Toen heeft ze 'm afgedaan in de w.c. en de spullen bij haar jas gepropt en is zo de klas weer ingegaan. En is gewoon gaan zitten tot er iemand riep van : "hé waar is je arm?" Toen kon ze dan eindelijk 1 april roepen. Later ben ik er nog verscheidene keren op aangesproken over hoe we dan aan die arm kwamen en hoe dochter het in hemelsnaam zo goed kon spelen en vol houden en tot eind basisschool werd er altijd nog wel even rond 1 april aandacht besteed aan de arm van dochter. Dát was een goede,dáár was iedereen ingetrapt en het was geen vervelende grap.
En toen ze door loting de hoofdrol in de musical kreeg (dochter kan niet écht goed zingen maar afijn) gaf juf aan dat een prima loting te vinden want dochter was de beste toneelspeelster die ze kende....Toen dochter die clou niet snapte hoefde juf alleen maar te zeggen: "weet je nog die arm op 1 april?"
O,ja.
groeten albana

Valkyre

Valkyre

02-04-2011 om 11:29

Wat leuk, albana!

Dat is nog eens een goeie grap! En wat knap inderdaad dat ze 't volhield

m ik

m ik

02-04-2011 om 13:16

En hier op school

Er hangt al ruim een week een ontzettende rioollucht op school. (echt waar)
Donderdag kregen alle kinderen eenbriefje mee naar huis dat het euvel van de stankoverlast was gevonden en dat de volgende dag er een bedrijf kwam die de riolering doorkwam spuiten. Dus ... of iedereen een fles water mee wilde nemen om mee door te spoelen als ze naar de wc moesten.
Massaal werden er flessen water meegenomen !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.