Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Rafelkap

Rafelkap

09-03-2010 om 10:01

1e zwemles fobietje opgelopen

De eerste zwemles (watergewenning) van oudste (5 jaar) was een ramp. Man bracht hem, wist niet waar te zijn dus zoontje kwam te laat bij zijn groepje, ze waren al begonnen. Hij wou niet en de zwemmeester pakte hem op, hoppa het water in. Dat werkt misschien voor sommige kinderen maar niet bij bange kinderen, althans niet bij mijn zoon. Gelukkig nam een wat meer taktische zwemjuf het over.
Maar nu wil zoontje niet meer naar zwemles, niet extra oefenen en ook niet douchen (wel in bad). (Hij is geen zwembad gewend, een week ervoor wel gegaan, en ging het wel prima maar water in z'n gezicht vond hij niet fijn.)Hij heeft nu een fobietje opgelopen. Hoe pakken we dit het beste aan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sabje

sabje

09-03-2010 om 10:05

Ik heb dit ook meegemaakt met mijn

zoon.Een badmeester die schreeuwde de eerste keer dat hij zijn tenen over de rand moest doen. En hij schreeuwde dat mijn zoon moest springen wat hij dus niet drufde. Ik heb hem meteen van die les afgehaald en bij een andere juf geplaatst en dat ging veel beter.Het was soms wel huilen als hij er naar toe moest maar eenmaal daar was dat over.
Zwemles moet leuk zijn maar niet meteen zomaar het water ingooien de eerste keer.
Heb je er zelf geen goed gevoel bij dan bij een andere juf of meester plaatsen.

VOor de rest denk ik rustig opbouwen veel spelletjes in het water doen.Elkaar voorzichtig natspatten en dat opbouwen,Niets forceren hoor
Succes!

Rafelkap

Rafelkap

09-03-2010 om 10:14

Sabje

dank voor je snelle reactie! Hij zit in een groep met twee badmeesters en 1 badjuf. Van de andere zwemmeester had mijn man ook geen hoge dunk De volgende keer zal mijn man wel op tijd zijn (hij weet nu de weg) en zal iig vragen of die vrouw hem onder haar hoede wil nemen.
Maar hoe moeten we ons kind mee naar het zwembad krijgen? Ik vrees dat mijn man hem onder zijn arm mee moet nemen

En hoe kunnen we hem thuis laten douchen?

Rafelkap

Rafelkap

09-03-2010 om 10:15

wij hebbben vooruitbetaald voor 12 keer, dus nu stoppen doen we liever niet.

Ik weet zeker dat...

...mijn zoontje dat risico ook gelopen had. Daarom hebben we hem op z'n 2e op peuterzwemmen gedaan. Dat ging ook niet supersoepel maar na 2 jaar spelen is hij nu echt wel van z'n watervrees af. Nadeel is dat je nu moet uitkijken dat hij niet te enthousiast zonder bandjes het diepe inspringt. Over een paar maanden gaat hij op 'echte' zwemles. Eens afwachten hoe dat gaat bevallen. Dus een beetje te laat voor jou, maar voor mensen met wat bangig aangelegde jongere kinderen zeker een aanrader.

Eikel....

wat een eikel van een badmeester! Ik zou per direct daar weggaan en mn kind never nooit meer bij hem laten lessen. Onvoorstelbaar dat ie het in zn hoofd haalt om je kind gewoon in het water te gooien! Ouderwetse botte boer die keihard over de grens van je kind gaat met niet alleen zwembadangst maar ook consequenties voor thuis als gevolg.
Hoppa, klacht indienen, lesgeld terugvragen en elders je heil zoeken.

Offe....

werd ie niet gegooid? Ik lees nog even je berichtje terug maar wellicht ben ik iets te voorbarig met mn 'eikel'....? Wat bedoel je eigenlijk met "hoppa, het water in"?

gr jopi- die volgende keer iets beter zal lezen en dan pas oordeelt....-

Rafelkap

Rafelkap

10-03-2010 om 09:05

Jopie

Nee niet helemaal gooien, maar wel oppakken en in het water zetten, terwijl mijn zoontje duidelijk heel bang was.
We hebben een jaar op de wachtlijst gestaan en vooruit betaald, dus we proberen het nog even. Mijn man heeft het zwembad gebeld en de aardige zwemjuf is er zaterdag weer, hij gaat vantevoren even met haar praten. Zoon is intussen aardig gerustgesteld door dit telefoontje, hij denkt dat de politie komt als dit weer gebeurd (wij zeiden dat dat neit van ons mag!) Vanmiddag gaat hij met z'n vader weer even oefenen, dan zal hij zaterdag wel weer enigszins durven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.