Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
juul

juul

08-12-2009 om 20:31

4 jaar....

Hallo,

Mijn dochter, jongste van 3 gaat in januari naar school.
Ik voel me er onrustige en vreemd bij.
Jarenlang ben ik thuis gebleven, heb gezorgd, gespeeld, gevoed enz.
En nu zit ik even in een dip... is dit herkenbaar?
Het zal wel overgaan, echt een nieuwe fase

juul

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bertje1

bertje1

08-12-2009 om 20:38

Jaaa

haha. tuurlijk.. dit hoort er bij! Vooral de eerste dag.. zit je als een soort 'zombie' om je heen te kijken, daar in je eentje in huis!! Zoek een andere invulling..

Linda99

Linda99

08-12-2009 om 22:29

Beetje

Ook mijn jongste wordt in januari 4. Alleen heb ik altijd (parttime) gewerkt. Toch vind ik het nu al jammer dat er een eind komt aan die schattige peutertijd, zo'n uk die lekker in huis rondscharrelt. Straks gaat ze gewoon 5 dagen naar school en ook nog eens 3 naar de overblijf. Van mij mag ze best wat later naar school

Jakiro

Jakiro

09-12-2009 om 13:38

Snik

Leeg huis syndroom...
Gelijk op 4 januari begint hier ook de basisschool voor de tweeling.
In 1 klap van 2 heerlijke, ondernemende, gezellige peuters, naar muisstil in huis.
Ik vind het helemaal niet leuk, maar ik weet 100% zeker dat ik de tijd die ik hierdoor krijg, ook weer ga invullen. Dat was bij de oudste (nu 13) ook.
Jakiro

Ook snik

Ook hier een zoon die 4 januari begint!

Morgenochten heeft hij een kennismakingsochtend. Ik vind het allemaal zo raar en spannend! Heb nog wel een dochter van 1,5 maar toch raar. Ook ik werk parttime en vond de dagen thuis met mijn twee kids heerlijk.

Laten we elkaar op de hoogte houden... Gezellig!

liefs lisa (moeder van Ben)

Kadonaj

Kadonaj

11-12-2009 om 08:38

Ik vond het heerlijk :p

Even wat meer tijd voor mezelf en de jongste, en de oudste vind het heerlijk op school met alle andere kindjes.

sterkte jullie

Linda99

Linda99

11-12-2009 om 10:08

Lisa en kadonaj

Lisa: ben benieuwd hoe het gaat vandaag! Spannend hoor! Zat trouwens al te denken aan een update draadje voor ons in Gezzelug.....

Kadonaj: ik vond het ook heerlijk toen de oudste ging, maar nu bij de jongste is ineens het huis leeg en stil.......toch "lastiger" op de een of andere manier

Linda

Nou hij vond het leuk! Hier starten ze in een groep 0. Daar komen dan alle nieuwe kinderen in. Na de zomer start deze groep dan in groep 1. Dit is dan de instroomgroep van januari. Er waren nu 5 kinderen op de kennismakingsochtend. Allemaal nieuw. Dat maakte het wel leuker voor hem.

Ze hadden al gegymt in de gymzaal en liedjes gezongen. Wat hij helemaal leuk vond was dat hij met lego mocht spelen.

De juf was ook lief (ik denk wel streng..)

Ik denk dat hij het echt wel leuk gaat vinden alleen ziet hij tegenop dat hij elke dag moet.

nou ja, 1e stap gezet. 4 januari begint het!

x lisa

Linda99

Linda99

14-12-2009 om 10:19

Leuk!

Klinkt leuk zo'n wenochtend met andere kindjes die ook nieuw zijn.

Bij mijn oudste ging het wennen ook prima tot ze later doorkreeg dat ze dus elke dag moest Toen was de lol er ineens vanaf.

(ik ben trouwens in de rubriek Gezellug een nieuw draadje begonnen voor de o.a. jan06 mama', kom gezellig allemaal even langs!)

maan.

maan.

14-12-2009 om 11:08

Herkenbaar..

Tja.. toen de oudste naar school ging vond ik het fantastisch.. toen de jongste ook naar school ging had ik het ineens toch wel erg moeilijk. Ik vond het voor haar wel leuk maar daar stond ik ineens.. helemaal in mijn eentje!! BOEHOE..

Mathilde

Mathilde

14-12-2009 om 15:43

Wij kunnen niet wachten...

Mijn jongste heef het helemaal gehad met het kdv en kan bijna niet wachten tot hij naar school mag (begin februari). Tot die tijd mag hij tien dagdelen komen wennen en hij vindt dat helemaal geweldig. Kusje mamma en dan kijkt hij niet meer op of om en is beledigd als ik hem weer kom ophalen. Eerlijk gezegd kan ik ook haast niet wachten tot we de deur van het kdv definitief achter ons dicht kunnen trekken. Als het eenmaal zover is, zal ik vast wel een nostalgische aanval krijgen, maar dat duurt ongetwijfeld niet lang. Voor mij heeft het alleen maar voordelen, ik hoef nog maar naar 1 locatie, heb met nog maar 1 organisatie te maken en ineens heb ik de woensdagmorgen vrij. Kapsalon, here I come. Wij hebben er helemaal zin in .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.