Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Anneke

Anneke

18-02-2012 om 10:02

4 jarige poept in broek

Mijn 4 jarige poept sinds enkele weken weer regelmatig in zijn broek. Sinds sept gaat hij nr school wat best wennen was. Hij is een enthousiast druk kind wat niet altijd goed gaat in de klas. Hij zat in een negatieve spiraal wat zich uitte in lastig gedrag. Nu gaat het iets beter maar nu poept ie weer vaak in z'n broek.s' nachts is ie droog en plassen gast goed. Het is vnmlk overdag, laat ie t gewoon lopen. We hebben weer een stikker vel naast de WC. Het gaat nog niet goed, iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

18-02-2012 om 12:13

Luier?

Even een tijdje luier een optie totdat alles weer gekalmeerd is? Ik zou proberen er zo min mogelijk aandacht aan te besteden, hij heeft zo te horen al voldoende stress.

Risama

Risama

18-02-2012 om 17:03

Ik lees mee

Hier een 3,5 jarige, die ook sinds een paar weken dagelijks in zijn broek poept. Stickervel hangt ook hier op de wc, 10 stickers leveren hem zelfs een cadeautje op, maar desondanks laat hij het gewoon weer lopen. En hij doet het alleen thuis... Geen tips dus. Ik wil hem echt geen luier meer omdoen, voelt helemaal zo terug bij af, ben ook als de dood dat hij dan ook weer in zijn luier plassen gaat.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Korter naar school?

Misschien eerst maar eens halve dagen naar school, zodat hij thuis ook rustiger is?
En eens bij de huisarts langs?

liora

liora

19-02-2012 om 14:27

Risama

Mijn drieenhalfjarige destijds hetzelfde. Het c-bureau zei toen dat er alleen zindelijk is en niet-zindelijk. Dus ik wel gewoon luier gegeven waar hij uit gemak dan ook in plaste. Drie maanden later was hij volledig zindelijk. Ze moeten dat poepen echt durven.
Ik begrijp je goed hoor, ik was destijds ook bezorgd hoe dat zou moeten met school.

Liora

Prakje

Prakje

19-02-2012 om 14:44

Schema!

Onze zoon (nu 10) poepte ook in zijn broek toen hij 4/5 jaar oud was. Bij hem begon het met 'te druk met spelen' en eindigde het in dat hij echt niet meer voelde of hij naar de wc moest.

De oplossing was een schema met daarop tijden waarop hij naar de wc MOEST. Afgesproken met hem dat het schema vanaf nu de baas was, en dat wij hem zouden helpen. Geen discussie, geen ruzie, gewoon gaan als het schema het aangaf. Daar ging hij mee akkoord.

Schema bestond uit ca 8 wc momenten, waarvan hij 2x langer moest zitten en wij hem gingen voorlezen.

Vanaf dag 1 was dit de oplossing! Nooit meer een ongelukje en na verloop van een week keurig 1x per dag een grote boodschap.

En daarvoor hadden wij 'alles' al geprobeerd van stickers, straffen etc. en niets hielp.

Nu heeft hij geen ongelukken meer, maar hij heeft wel een trage stoelgang. Gaat soms 3 dagen niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.