Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

5jr. erg dominant bij leeftijdsgenootjes :(

Mijn zoontje van 5 zit op school in een klein dorp. Ze zitten daar met groep 1 en 2 samen in een lokaal. Hij is van groep 2 de oudste en de eenigst jongen de rest dus meiden. Hij is daar ook erg dominant en de juf zegt dat hij ook de handjes los heeft. Ik vind dit erg verveelend. Thuis is hij een heel lief kind! Hij heeft geen broers of zussen!
Ik weet niet zo goed hoe ik zijn gedrag kan veranderen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

13-12-2010 om 17:06

Jongens zoeken?

Jongens tonen genegenheid door te stoeien. Mijn 2 zoontjes (bijna 5 en bijna 3) stoeien de hele dag door. Ik kan me voorstellen dat je zoon met al die meiden gewoon z'n ei niet kwijt kan!

Ik zou dus op zoek gaan naar hobbies of speelvriendjes waar hij lekker zichzelf kan zijn, en dan proberen uit te leggen dat hij op school rustig moet proberen te zijn. Hier gaat dat met mijn oudste met vallen en opstaan hoor.

Vraag ook of het mogelijk is dat je zoon wat vaker "uitgelaten" wordt. Dus lekker met een bal buiten bijvoorbeeld. Jongens hebben echt veel meer fysieke activiteiten nodig dan meisjes!

Best moeilijk

het lijkt me best moeilijk voor je zoontje om als enige jongen in groep 2 te zitten en de oudste te zijn. Met wie moet hij dan vriendjes maken? Mijn zoontje speelt ook met meisjes maar zn beste vriendjes zijn toch echt jongens.
Kinderen uit groep 1 zijn vaak toch echt een stuk jonger in hun belevingswereld. En op deze leeftijd doen de jongens toch echt wel andere dingen dan de meisjes, uitzonderingen daargelaten. Kan het niet zijn dat je zoontje zich gewoon verveelt door gebrek aan aansluiting en daardoor in de contramine gaat?
Heeft ie wel vriendjes buiten school om?

Wat bedoelt de juf met "dominant en losse handjes"? Is dat altijd, of op sommige momenten?

Voor mij zou een klas met alleen maar meiden een reden zijn om mn zoon naar een wat evenwichtiger opgebouwde klas te verplaatsen. Gaat dat nog veranderen in groep 3 of blijft dit tot aan groep 8 zo? Een hele basisschool tijd met alleen maar meiden en als oudste in de klas.....pfff. pittig hoor. Lijkt me gewoon echt niet leuk. Moet je omdraaien: jij als oudste meisje in de klas met alleen maar jongens?
Heb je bewust gekozen voor deze klas of is er gewoon geen andere mogelijkheid in jullie dorp?

Ik sluit me aan bij DC: ga vooral veel jongensdingen met hem doen, laat hem met de buurtjongens optrekken en vraag wellicht eens aan hem zelf hoe hij het ervaart op school en waarom hij anderen slaat. Kan ook op deze leeftijd best verhelderend zijn.

Sterkte!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.